var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51342;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51342","0","רבי יהודה בן רועץ","19/07/17 17:37","כה תמוז","תשע"ז","17:37","זילבר פדואל","כיצד ניתן שם כזה??
ראו למשל סנהדרין כא:
כיון שחטאו - נהפך להן לרועץ

היימן לא כמתייחס לזה","504","","2494","True","True","False","","1453","213.151.37.222","0","0","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("51344","51342","ימינך ה' תרעץ אויב - תשבור","19/07/17 18:27","כה תמוז","תשע"ז","18:27","דוד כוכב","רבי יהודה בן 'השובר'.
כיון שחטאו - נהפך להן לשוד ושבר.","125","","2494","True","True","False","","298","213.151.57.176","0","51342","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("51370","51344","באחד מפירושי רש"י על הפסוק אין","19/07/17 23:24","כה תמוז","תשע"ז","23:24","יהודי_קדום","משמעות 'תרעץ' - תשבור'.
ניתן להבין מדברי רש"י שאין הכוונה לשבירה משום שהוא אומר: "...רועצת ומשברת..."
ר"ל ש'רועצת' ו'משברת' שני עניינים הם וז"ל:
"תרעץ אויב - תמיד היא רועצת ומשברת האויב, ודומה לו וירעצו וירוצצו את בני ישראל בשופטים (שופטים י ח)...."
אולי כוונת רש"י לפרש את המילה 'תרעץ' כ'תהיה לאויב מכשול', תעמוד בדרכו כביטוי: "הָיָה לוֹ לְרוֹעֵץ" שמשמעותו: היה לו למכשול, עמד בדרכו, היה בעוכריו

בהמשך אותו פירוש אומר רש"י: "...דבר אחר ימינך הנאדרת בכח היא משברת ומלקה אויב".","233","","2494","True","True","False","","278","89.139.185.162","0","51342","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("51371","51370","כוונת רש"י","20/07/17 00:14","כו תמוז","תשע"ז","00:14","דוד כוכב","מקור פירוש רש"י הוא כבדרך כלל תרגום אונקלוס (שמות טו, ו) "ימינך ה' תברת סנאה".
תבר הוא שבר. כמו שתמנין הוא שמונים.
דרכו של רש"י לחזור על המילה פעמים, כשבפעם השניה הוא מפרש את הפעם הראשונה. "רועצת ומשברת" = רועצת כלומר משברת.

וליתר דיוק, רועצת = רוצצת = מנפצת. ע' מתחלפת בצ' כמו ביעה וביצה. וזהו שהביא: "וירעצו וירוצצו". וכן (ירמיהו ב, טז) יִרְעוּךְ קָדְקֹד.","125","","2493","True","True","False","","268","213.151.57.176","0","51342","סנהדרין|ד ע"א",""),new Message("51389","51371","רס"ג לא הלך אחרי אונקלוס","20/07/17 11:13","כו תמוז","תשע"ז","11:13","Almuaddib","למרות שתרגום אונקלוס היה לפניו, ועל פירוב הוא עוקב בתרגומו אחרי תרגום אונקלוס, כאן פירש תרעץ = תטיל אימה מרובה, תבריח מרוב פחד. (תרהב, בתרגומו).","107","","2493","True","True","False","","298","82.81.160.69","0","51342","סנהדרין|ד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);