var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51149;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51149","0","סיום מסכת בבא בתרא","14/07/17 11:41","כ תמוז","תשע"ז","11:41","זילבר פדואל","לקראת הסיום בשעטו"מ

אודה על העלאת דברי תורה שנאמרו בסיום בבא בתרא
לעיתים זה מצוי בספרי שו"ת או בספרים אחרים

תודה מראש","504","","2485","True","True","False","","960","82.81.31.217","0","0","בבא בתרא|קעו ע"ב",""),new Message("51150","51149","אתחיל בדברי תפארת ישראל על המשנה האחרונה","14/07/17 11:49","כ תמוז","תשע"ז","11:49","זילבר פדואל","אמר רבי ישמעאל
הרוצה שיחכים יעסוק בדיני ממונות שאין לך מקצוע בתורה גדול מהן שהן כמעין הנובע והרוצה
שיעסוק בדיני ממונות ישמש את שמעון בן ננס

כותב התפארת ישראל (אות פד)
שאין לך שום דבר מדיני התורה מאיסור והיתר, שנתנה בו תורה רשות לשכל האנושי לעוף
בו כפי כחו לחתור ולחקור ולהחליט כפי הנראה בעיניו, כמו בדיני הממונות, שפתחה לו
התורה בהם לאדם נחלה בלי מצרים, לשקול ולשפוט ולדקדק כפי שכלו, עד שרוב דיני
טוען ונטען שנדברו בהם דברים הרבה כעגלה המלאה לה עמיר, כולם כללה התורה
בדברים מועטים בפסוק א', באמרה בצדק תשפט עמיתך, רק מפני ששכל האדם עשוי
לטעות באריגה דקה כזאת, לכן רבותינו הקדמונים בעלי המשנה והתלמוד, התאספו יחד
לאלפים מגדולי האומה, והניחו לנו יסודות ושרשים בכל אלה, ובכל זה עדיין נשאר מקום
להדיין להשמט לימין או לשמאל , לדמות מלתא למלתא, או לחלק ביניהם לפעמים בכחוט
השערה, לכן עסק דיני ממונות ישנס שכל האנושי, לדקדק היטב שיכוון מטרת האמת על
הנקודה, מלבד שכך מחוייב לו, דבכל דיני איסור והיתר כשמסתפק בדבר , יחמיר באיסור תורה, משא"כ בדיני ממונות , לא יכול להשמט בבית הספק להחמיר, דהרי מה שהוא
חומרא לזה הוא קולא לזה, וע"כ צריך להתעמל לכוון רק האמת לאמתתו

(הערה - ההדגשות בוצעו על ידי)","504","","2485","True","True","False","","292","82.81.31.217","0","51149","בבא בתרא|קעו ע"ב",""),new Message("51152","51149","פתיחת הראי"ה זצ"ל לסדר נזיקין בתרפ"ט...","14/07/17 12:08","כ תמוז","תשע"ז","12:08","אבי גרינבלט","מתחברת יפה לסיומה של בבא בתרא.
הבנה מעניינת ניתנה ע"י הראי"ה קוק זצ"ל בשיעור הפתיחה שנתן בשנת תרפ"ט (ג, חשוון,1929) למסכת בבא קמא ואלו תורף דבריו המתוקים :

"בסידור עניני הקודש ישנם 2 כללים סותרים , 'כל הקדוש מחבירו קודם לחבירו' (זבחים פט,א) וכלל שני לו 'מעלין בקודש ולא מורידין' (שקלים ו,ד). לפי כלל א' הקדימה בדבר מעולה ; ולהיפך בכלל ב', הקדימה בדבר הפחות ; והדברים מבוארים ,שבסידור הענינים שאינם קשורים זה בזה כמו בקרבנות וכל קרבן הוא ענין לחוד, מקדמין את המקודש לפי הכלל 'כל המקודש וכו'' אולם בענינים המקושרים זה בזה כמו בנרות חנוכה, אנו קובעים להתחיל הפחות ולעלות לפי הכלל 'מעלין בקודש וכו''.
הבבות , יש פלוגתא אם חדא מסכתא הן או כל חדא וחדא מסכת בפני עצמה. אם חדא מסכת הן , אז צריך להיות סידורה לפי הכלל 'מעלין בקודש' שהרי עניינם אחד ; ואם כל חדא וחדא-מסכת , אז צריך להיות הסידור לפי הכלל 'כל הקדוש קודם'.
התורה שבע"פ כלולה בחלקי התורה שבכתב וסברות שבתוך החוקים הן רק למותר וכל דבר הבא מתוך התורה הוא יותר מקודש מאשר לא נתגלה בתורה כי אם בדעת האנושי (ההיגיון).
לפי הדעה שכל חדא וחדא מסכת בפני עצמה ואינם ענין אחד , שפיר שהקדים בבא קמא שמפורשת הרבה בחוקי התורה ואח"כ בבא מציעא שדיניה פחות מפורשים בתורה ולבסוף בבא בתרא שכולה סברות ,לפי הכלל כל המקודש מחבירו קודם את חבירו.
ויש גם לדון להיפך , שמה שהשכל שולט בו יותר, שורשו בנקודה הכללית בקדושה; וכמו שאמרו 'הרוצה להחכים יעסוק בדיני ממונות' (סוף בבא בתרא) ומחכימים יותר, ויתרון החכמה היא שמתאחדת ונאחזת בקדושת ההויה בתוכיותה ומתוך זה מתעלה השכל להעמקת ותפיסת עומק כל עניני התורה ולדעת האומרת חדא מסכתא היא וסידור עניניה צריך להיות ב'מעלין בקודש' ומשום כך תחילה בבא קמא שדיניה מפורשין ולאחריה בבא מציעא ודיניה פחות מפורשין ולאחרונה בבא בתרא 'שכולה קבלה ודברי סברות ולא התבאר מן התורה'".","539","","2485","True","True","False","","157","95.86.72.27","0","51149","בבא בתרא|קעו ע"ב",""),new Message("51153","51149","דברי תורה לסיום מהסבב הקודם","14/07/17 12:30","כ תמוז","תשע"ז","12:30","לינקוש","כאן","58","","2485","True","True","False","","296","46.121.40.253","0","51149","בבא בתרא|קעו ע"ב",""),new Message("51151","51150","והלא כל התורה כולה דמויי מדמינן לה","14/07/17 11:59","כ תמוז","תשע"ז","11:59","זילבר פדואל","דברי התפארת ישראל "לדמות מילתא למילתא"
מזכירים את האמור במסכתנו -
והלא כל התורה כולה דמויי מדמינן לה
מעניין שהמקום היחיד בש"ס (למיטב ידיעתי)
בו מוזכר הביטוי הזה
הינו במסכתנו, לעיל קל:","504","","2485","True","True","False","","265","82.81.31.217","0","51149","בבא בתרא|קעו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);