var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51144;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51144","0","כמה הערות","14/07/17 03:31","כ תמוז","תשע"ז","03:31","שמואל דוד","א) ב"ב קעא ברשב"ם ז"ל ת"ר שטר שכתב בו זמנו בשבת או בעשרה בתשרי - כגון במקומות שמונין לחדשי החמה וכתב בשטר בט"ו לירח פלוני כו'
לכאורה לשון ירח לא שייך אצל חודשי החמה.

ב) קעב. נמצא כתוב שטר יב"ש פרוע שטרות שניהם פרועים כו' לכאורה משמע דגם כששניהם באים עם הלוה לב"ד דינא הכי, וצ"ע שהרי יהא צריך לשלם ממ"נ.

ג)רשב"ם קעב: ד"ה אמר רב הונא כו' הול"ל כדלקמן ממך כו' ועיין שם בהגהות הב"ח שהגיה כדלקמיה וצ"ע כוונתו בזה","595","","2485","True","True","False","","802","174.200.10.180","0","0","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51145","51144","תשובות","14/07/17 08:45","כ תמוז","תשע"ז","08:45","אבי גרינבלט","א) גם חודשים לפי מנין החמה עדיין נקראים ירחים ומשכם קרוב זה לזה.
ב) הורעה חזקת השטר.
ג) "כדלקמן" מקובל ביחס לציטוט שיובא בהמשך ולא"ד (ואולי דווקא לא...) באותו העמוד , כאן הכוונה למה שמובא 6 שורות קדימה ולזה יותר מתאים "כדלקמיה" ("בקטנה" כלשון החבר'ה...).","539","","2485","True","True","False","","139","95.86.72.27","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51148","51145","פירוט","14/07/17 09:38","כ תמוז","תשע"ז","09:38","דוד כוכב","א) למה הם מחלקים את שנת החמה לי"ב? משום חודשי הירח - ירחים, גם אם אינם מדוייקים.
ב) אם יעשו הרשאה זה לזה נידונים יחד, ואם לאו כל אחד נידון לעצמו גם אם באים יחד.
ג) כדלקמיה = לפנים שלו = בהמשך אותם הדברים.","125","","2485","True","True","False","","211","213.151.51.82","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51162","51148","בענין אות ב","16/07/17 05:46","כב תמוז","תשע"ז","05:46","שמואל דוד","עיין תפארת יעקב במשניות ואשמח בכוונתו שהרי נראה מדבריו שלא הרגיש בגמרא דף קעג וצ"ע","595","","2483","True","True","False","","176","174.200.22.177","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51164","51162","אינו לפנַי","16/07/17 09:11","כב תמוז","תשע"ז","09:11","דוד כוכב","","125","","2483","False","True","False","","162","213.151.57.176","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51175","51164","נדפס בסוף כל משניות","16/07/17 12:00","כב תמוז","תשע"ז","12:00","שמואל דוד","","595","","2483","False","True","False","","148","174.200.22.177","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51181","51175","שאלתו היא מאי שנא מב' שבילין","16/07/17 22:56","כב תמוז","תשע"ז","22:56","דוד כוכב","במסכת פסחים דף י ע"א:
"דתנן: שני שבילין, אחד טמא ואחד טהור, והלך באחד מהן ועשה טהרות, ובא חבירו והלך בשני ועשה טהרות... אמר רבא ואיתימא רבי יוחנן: בבת אחת - דברי הכל טמאין".

אמנם פירש שם רש"י:
"ואם באו בבת אחת, הואיל ובהוראה אחת יש לנו לומר טמאין או טהורין, אי אפשר לנו לומר להם טהורים אתם - שהרי האחד ודאי טמא".
כי שאלת טהרת השביל היא שאלה לכל העולם.

מה שאין כן בדין - אין הדיין דן שניהם כאחד. כי תביעת כל אחד בשטרו היא תביעת ממון בפני עצמה. עד שיכתבו זה לזה הרשאה.","125","","2483","True","True","False","","173","213.151.57.176","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51182","51181","ייש"כ","16/07/17 23:00","כב תמוז","תשע"ז","23:00","שמואל דוד","אבל מעניין שלא הזכיר הגמרא קעג כלל","595","","2483","True","True","False","","151","174.200.22.177","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51183","51182","איזו גמרא היה לו להזכיר","16/07/17 23:38","כב תמוז","תשע"ז","23:38","דוד כוכב","","125","","2483","False","True","False","","187","213.151.57.176","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51186","51183","קעג. וברשב"ם בנוגע הרשאה","17/07/17 01:20","כג תמוז","תשע"ז","01:20","שמואל דוד","","595","","2482","False","True","False","","192","174.200.22.177","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א",""),new Message("51205","51186","לא היה צורך, הדין עצמו ברור","17/07/17 12:34","כג תמוז","תשע"ז","12:34","דוד כוכב","קושייתו היתה רק למה הדין פה שונה מב' שבילין.","125","","2482","True","True","False","","178","213.151.57.176","0","51144","בבא בתרא|קעא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);