var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5105;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5105","0","עזרה בהבנת הקל וחומר של רב אשי","21/11/10 11:14","יד כסלו","תשע"א","11:14","amdavid","אלא אמר רב אשי הכי קאמר ומה במקום שאם אמר הריני שוחט לשם פלוני שהוא כשר לזרוק דמו (שלא לשמו) לשם פלוני פסול מקום שאם אמר הריני שוחט שלא לשמן שהוא פסול [שחטו ע''מ] לזרוק דמן שלא לשמן אינו דין שיהא פסול

א. מה בדיוק הקל וחומר?...

ב. אם אני מבין נכון הלימוד הוא (עקרונית) משינוי בעלים בשחיטה לשינוי קודש בשחיטה.
איך אפשר ללמוד משינוי בעלים בשחיטה הרי לא שייך כלומר אין דבר כזה, אין משמעות לשחיטה לשם פלוני אחר שהרי אין כפרה לבעלים אלא בזריקה. כלומר זה לא קולא אלא פשוט לא שייך (ובעוד הדגשה: זה לא "כשר" אלא מותר לכתחילה כלומר אין לזה משמעות כלל).

ג. על החלק השני בק"ו:
"שאם אמר הריני שוחט שלא לשמן שהוא פסול [שחטו ע''מ] לזרוק דמן שלא לשמן אינו דין שיהא פסול"
איך אפשר ללמוד מאם שחט שלא לשמו, כלומר שינוי קודש בעבודה אחת גופה, לפסול עבודה על עבודה (שוחט ע"מ לזרוק לא לשמו), איך זה עובד? הרי זה גופא מה שדנים פה ומנסים למצוא לו מקור?

ד. האם מק"ו זה לומדים ובעצם אני שואל על מחלוקתם של ר"י ור"ל, שהבהמה פסולה לגמרי כלומר אין הזבח כשר (למשל אין לאכול ממנו או אין לו דין של נותר וכו') או הכוונה שהוא פסול במובן כמו במשנה - כשר אלא שלא עלה לבעלים לשם חובה.
אם הכוונה שפסול לגמרי,
איך אפשר ללמוד מק"ו משינוי בעלים בזריקה הרי שם כן כשר אלא שלא עלה לבעלים לשם חובה?

תודה רבה","175","","4915","True","True","False","","976","109.65.200.106","0","0","זבחים|י ע"א",""),new Message("5109","5105","תשובת ש"ס לובלין על שאלה ד'","21/11/10 13:20","יד כסלו","תשע"א","13:20","משיב מאורות דף היומי","ע' רש"י מסכת חולין דף לט עמוד א

שחטה לשמה - בחטאת מיירי דכל שאר זבחים כשרין שלא לשמן אבל חטאת שנשחטה שלא לשמה פסולה וכן פסח שנשחט שלא לשמו ואם שחט החטאת לשמה לזרוק דמה שלא לשמה.

וע' באחרונים [מראה כהן, קרן אורה יג' א', וליקוטי הלכות], שרבי יוחנן מדבר גם בשאר זבחיםאך רק להדין דלא עלו לשם חובה ולא לגבי לפסול לגמרי.","142","","4915","True","True","False","","235","85.130.130.141","0","5105","זבחים|י ע"א",""),new Message("5151","5105","[ללא נושא]","23/11/10 12:49","טז כסלו","תשע"א","12:49","דוד מקובר","עיין במאמר שכתבתי במדור להעמיק. שם מוסברים הדברים היטב","181","","4913","True","True","False","","114","84.229.187.212","0","5105","זבחים|י ע"א",""),new Message("5110","5109","תודה רבה והערה","21/11/10 14:21","יד כסלו","תשע"א","14:21","amdavid","ראיתי בספר אילת השחר (פורסם פה בפורטל במדור ספרים מומלצים על המסכת) שמעיר כמו ששאלתי (שאלה א-ב).","175","","4915","True","True","False","","219","109.65.200.106","0","5105","זבחים|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);