var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5100;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5100","0","בקושיית רב חנא בגדתאה","21/11/10 08:06","יד כסלו","תשע"א","08:06","מתפעל",""מתקיף לה רב חנא בגדתאה: ומי מצית אמרת דכי כתיב האי במותר פסח כתיב, והא מדכתיב (ויקרא ג) אם כשב (ויקרא ג) אם עז, מכלל דלאו במותר פסח כתיב".

מבאר רש"י, דין קרבן פסח שבא מן הכבשים והעיזים מפורש בספר שמות. ואם כן לא כל כך מסתדר כאן מה שהתורה אומרם אם כשב וכו', שלכאורה כבר מפורש שיכול להביאם.

הוקשה לי מאד, אם אנחנו מבינים שכל הפרשה מדברת בציור של פסח שלא בזמנו ומקשים מהמשך הפסוקים,
הרי בפסוק עצמו של אבוה דשמואל "(ויקרא א) ואם מן הצאן קרבנו לזבח שלמים לה' זכר או נקבה", אם כן ברור שפשט הפסוק מדבר על שלמים, הרי כתוב זכר או נקבה והפסח בא רק זכר.
אלא שההבנה היא שבודאי הפשט מדבר בשלמים ורק שיש כאן ריבוי שיש עוד סוג מיוחד של שלמים, פסח שלא בזמנו. אבל להקשות מהמשך הפרשה שזה לא מסתדר עם הפסח? הרי לא מדובר בהמשך על הפסח אלא על השלמים.","148","","4908","True","True","False","","977","80.74.114.58","0","0","זבחים|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);