var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50969;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50969","0",""האי מאן דנקיט שטרא בר מאה זוזי"","05/07/17 23:14","יא תמוז","תשע"ז","23:14","אבי גרינבלט",""אמר רבא האי מאן דנקיט שטרא בר מאה זוזי ואמר שויה ניהלי תרי בני חמשין חמשין לא משוינן להו מאי טעמא עבדו רבנן מילתא דניחא ליה למלוה וניחא ליה ללוה ניחא ליה למלוה כדי שיכוף לפורעו וניחא ללוה כי היכי דניפגם שטריה"
ברור שמי שבידו שטר פגום חייב להישבע על אמיתות השטר וכאן השטר פגום היות והחוב אינו כמופיע בשטר והמלווה מודה בזה.
כיצד נבין את טובת הלווה בכך שישאר בידי המלווה רק שטר אחד בן 100 ?
חייבים אנו לצאת מתוך נקודת הנחה ש "עבדו רבנן מילתא דניחא ליה למלווה וניחא ליה ללווה" ולא למקרה שמישהו ירמה כגון המלוה אשר בידו שטר של 100 קיבל 50 ונותר הלווה חייב 50 , על מה ישבע המלווה אם הלווה אינו מכחיש את החוב בן 50 הזוז. אם הלווה יטען אחרת ובכך מתחייב המלווה בשבועה , מדובר ברמאות של הלווה ולא ייתכן שתיקנו לו חכמים כזה כוח שיוכל לחייב את המלווה גם בשקר.
איך צריך להבין את ה"ניחא ליה ללווה"?","539","","2493","True","True","False","","772","95.86.72.27","0","0","בבא בתרא|קעב ע"א",""),new Message("50973","50969","כך היא ההבנה ובירור לגבי הערה בשוטנשטיין","06/07/17 09:05","יב תמוז","תשע"ז","09:05","אבי גרינבלט","לענ"ד כך צריך להבין את הציור במקרה זה
בגמרא בכתובות פ"ז ב' מבואר דהטעם שפוגם שטרו לא יפרע אלא בשבועה כי המלווה שפרעו לו חלק מהמעות לא מדייק מספיק ושמא יתבע אף חלק ממה שקיבל ועל כן חייבוהו רבנן בשבועה ועי"ז ידייק היטב ועל כן אף כאן הלווה מעונין שהמלוה ישבע כשיבוא לתבוע את השאר שע"י כך שמחויב לישבע ידייק ויזכור היטב כמה הלווה נשאר חייב משא"כ אם יוכל המלווה לתבוע בלי שבועה יש חשש שיתבע אף חלק מן הסכום שכבר פרעו לו.

אינני לומד עם שוטנשטיין אבל לענ"ד צריך להבין הערה 14 בדף קעב,א ואולי הדברים אינם מדוייקים לאור ההבנה שהתקנה נתקנה לטובת הצדדים אבל לא כתקנה לרמאים והיות והלווה לא פרע הכל אולי רק למקרה שלא זוכר כמה פרע והשובר אבד לו אבל זה לא מצויין כאן.","539","gif","2492","True","True","False","","115","31.168.68.82","0","50969","בבא בתרא|קעב ע"א","0-gif")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);