var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50829;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50829","0","למה חזר בו ר"ז?","29/06/17 13:38","ה תמוז","תשע"ז","13:38","אור חדש","גמ' בחזקת מי ר' אילא אמר בחזקת יורשי האם
ר' זירא אמר בחזקת יורשי הבן
כי סליק רבי זירא קם בשיטתיה דרבי אילא קם רבה בשיטתיה דרבי זירא אמר רבי זירא שמע מינה אוירא דארץ ישראל מחכים וטעמא מאי אמר אביי הואיל והוחזקה נחלה באותו שבט:

מה הקשר בין אוירה דא"י למחלוקת זו?
נ"ל לבאר כך:
שתי הסתכלויות שונות יש על הרכוש בעולם
הראייה הארצית הרגילה והנפוצה אצל תושבי חו"ל בד"כ הגןרסת שהנכסים הינם רכוש פרטי של מאן דהו וכל שיש לברר זה מי הפרט שלו שייכים הנכסים והוא בתורו עושה בנכסיו ככל העולה על רוחו.
ויש ראיה אחרת 'ארצישראלית' הנכסים אינם רק רכוש פרטי אלא הם גם ייעוד משפחתי

ההבדל נובע מהמציאות הבאה:
בחו"ל (כך היה לאורך כל הגלות ולמעשה גם בימנו בחלקים נרחבים של העולם) רכושו של היהודי הוא שלו רק עד הפוגרום/ גרוש הבא ואין באמת משמעות ל'נחלת אבות' ול'השקעה לדורות' לכן התפיסה הופכת למאד 'רכושנית' מחד-מחמת הפחד התמידי לאיבד הרכוש ומאד לא מרחיקת ראות מאידך.
לעומת זאת בא"י זה המקום היחיד שבו יכול היהודי להמשיך לקיים רכוש משפחתי לאורך דורות וממילא גם להתייחס לרכושו בפחות לחץ וביותר הבנה שמדובר בסופו של דבר ברכוש שהוא גם כללי משפחתי ולא רק שלו בלבד.
כשזכה ר"ז לעלות לא"י ולחוות את מציאות החיים של אנשים שמעבדים דורות רבים את אדמותיהם שלא מתוך מרדף להשיג רכוש רב ככל הניתן אלא כמציאות חיים טבעית הבין פתאום כמה צדקו דברי ר"י שהוציא הממון ממי שהיה קצץ יותר תפוס בו והחזירו למקורו המשפחתי","458","","2500","True","True","False","","820","213.151.55.19","0","0","בבא בתרא|קנח ע"א",""),new Message("50833","50829","הלואי וכדבריך אבל יש חבלי ארץ","29/06/17 17:16","ה תמוז","תשע"ז","17:16","יהודי_קדום","בא"י שבימינו לא התקיים בהם "היו לא תהיה" וגם לא "זה המקום היחיד שבו יכול היהודי להמשיך לקיים רכוש משפחתי לאורך דורות..." ","233","","2500","True","True","False","","123","89.139.122.131","0","50829","בבא בתרא|קנח ע"א",""),new Message("50834","50833","רק כי חלושי דעת","29/06/17 17:20","ה תמוז","תשע"ז","17:20","אור חדש","לא מתייחסים אליהם כאל א"י.
עכ"פ החלוקה שהצעתי היא על דרך הכלל וכרגיל יש גם יוצאים ממנו","458","","2500","True","True","False","","93","213.151.55.19","0","50829","בבא בתרא|קנח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);