var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50719;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50719","0","שתי שאלות!","25/06/17 02:08","א תמוז","תשע"ז","02:08","-Heat-","שאלה ראשונה:
הרבה זמן חיפשתי תשובה ולא מצאתי, כתוב במסכת מגילה שרשב"י שאל את תלמידיו מדוע נענשו כל ישראל בגזירת להרוג לאבד ולהשמיד וכו.., מפני שהשתחוו לצלם בימי נבוכנדצר כך פירש רש"י, ומנין לרש"י זאת? שהרי מצינו בספר דניאל שרק הנציגים של כל האומות באו, ולא כל העולם, לפי פירוש זה איך זה מסתדר ומהו מקורו של רש"י?
---------
שאלה שניה:
זמן ק"ש שמע של בוקר נלמד מהמילה "ובקומך" , ויש זמן לפי המגן אברהם או הגאון רבי אליהו מתי סוף ק"ש, לדוגמא בימינו עכשיו שסוף ק"ש 8:02 לפי שעות זמניות (פחות או יותר), והשאלה שלי איך דבר כזה יכול להיות, שהרי אנשים עדיין ישנים בשעות האלו, וזמן ק"ש אמור להיות בהרבה יותר מאוחר גם בשעה 10 בבוקר המון אנשים ישנים בזמן הזה. ואם תאמר שהולכים לפי הרוב, לא משמע כן בגמרא, שכן הגמרא אומרת בגלל שהמלכים ישנים עד שעה שלישית זה עדיין זמן שינה, אף על פי שמלכים הם יחידים לעומת שאר העולם, וכל שכן בן בנו של כל שכן בימנו אנו, שאנשים עובדים משמרת ערב וישנים עד שעה מאוחרת, ויש בימנו "חשמל" שאנשים מתאחרים לישון, וזה נפוץ, ואם כן למה בימינו לא מאריכים את הזמן?
ואין לומר שזו תקנה חדשה, בגלל שחז"ל נתנו לנו כלל שנקרא "ובקומך" עד מתי שאנשים קמים, ואם כן אין זו תקנה חדשה.

תודה מראש.","636","","2504","True","True","False","","929","46.19.86.34","0","0","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50723","50719","תשובות","25/06/17 11:22","א תמוז","תשע"ז","11:22","אור חדש","לא'
לב'","458","","2504","True","True","False","","117","213.151.55.19","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50724","50719","תשובות","25/06/17 11:45","א תמוז","תשע"ז","11:45","דוד כוכב","לשאלה ראשונה:
רק בימי נבוכנדצר השתחוו לצלם, לא מוזכרת השתחוויה נוספת.
רק נציגי כל האומות הוזמנו לחנוכת הפסל, אך כל העמים נצטוו להשתחוות לו.

לשאלה שניה:
עד לפני זמן לא רב, זמני שינה היו כפי המוזכר במשנה. רק מאז המצאת תאורת החשמל, והעיסוקים מבוססי החשמל, התרגלו רבים לישון מאוחר יותר ולכן גם קמים מאוחר יותר.","125","","2504","True","True","False","","211","213.151.51.82","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50730","50723","אור חדש","25/06/17 13:14","א תמוז","תשע"ז","13:14","-Heat-","לגבי השאלה הראשונה, זה לא נוגע בכלל לשאלה שלי, פשוט מסביר מה הביאור של מהלך הגמרא, ואני שאלתי שאלה אחרת שהכתוב שהזכרת לא נוגע בו.","636","","2504","True","True","False","","84","46.19.85.113","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50727","50724","דוד כוכב","25/06/17 12:31","א תמוז","תשע"ז","12:31","-Heat-","אם אני לא טועה הנהרש"א כותב שהם השתחוו לצלם בזמן מנשה, אבל לפי פירוש רש"י כתב בימי נבוכדנצר, ואתה מניח שכל העמים נצטוו להשתחוות לפסל בימיו, מה המקור שלך?

----
ולגבי השאלה השניה, לפי דבריך למה לא מאחרים את זמן ק"ש של בוקר? (שהרי מי שמאחר את זמן קריאת שמע מעבר לשעה 8:05 בבוקר פחות או יותר, מפסיד זמן קריאת שמע)","636","","2504","True","True","False","","97","46.19.85.113","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50728","50727","פירוט","25/06/17 12:42","א תמוז","תשע"ז","12:42","דוד כוכב","המקור בדניאל ג, ז:
כָּל קֳבֵל דְּנָה בֵּהּ זִמְנָא כְּדִי שָׁמְעִין כָּל עַמְמַיָּא קָל קַרְנָא מַשְׁרוֹקִיתָא קיתרס קַתְרוֹס שַׂבְּכָא פְּסַנְטֵרִין וְכֹל זְנֵי זְמָרָא נָפְלִין כָּל עַמְמַיָּא אֻמַיָּא וְלִשָּׁנַיָּא סָגְדִין לְצֶלֶם דַּהֲבָא דִּי הֲקֵים נְבוּכַדְנֶצַּר מַלְכָּא.
תרגום:
בִּגְלַל זֶה בּוֹ בַּזְּמַן שֶׁשָּׁמְעוּ כָּל הָעַמִּים קוֹל שֶׁל כֶּל סוּגֵי כְּלֵי זֶמֶר נָפְלוּ כָּל הָעַמִּים וְהִשְׁתַּחֲווּ לְפֶסֶל הַזָּהָב שֶׁהֵקִים נְבוּכַדְנֶצַּר הַמֶּלֶךְ.


לגבי השאלה השניה,
שאלתי פעם את הרב מרדכי אליהו. כיון שזמן קריאת שמע נלמד ממילת ובקומך, וקי"ל כרבי יהושע שגם זמן קום בני מלכים שהם המיעוט בכלל, וכיון שבזמנינו רבים קמים מאוחר יותר, האם ישתנה הזמן? ולא היתה לו תשובה.","125","","2504","True","True","False","","246","213.151.51.82","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50729","50728","דוד כוכב","25/06/17 13:11","א תמוז","תשע"ז","13:11","-Heat-","דודכוכב לגבי דניאל עדיין לא מובן, שהרי העמים המוזכרים
חוזרים על הנציגים
, שנאמר:

(א) נְבוּכַדְנֶצַּר הַמֶּלֶךְ עָשָׂה צֶלֶם זָהָב, גָּבְהוֹ אַמּוֹת שִׁשִּׁים, רָחְבּוֹ אַמּוֹת שֵׁשׁ, הֱקִימוֹ בְּבִקְעַת דּוּרָא בִּמְדִינַת בָּבֶל.

(ב) וּנְבוּכַדְנֶצַּר הַמֶּלֶךְ, שָׁלַח לְכַנֵּס אֶת הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים, הַסְּגָנִים, הַפַּחוֹת, הַיּוֹעֲצִים, הַגִּזְבָּרִים, הַשּׁוֹפְטִים, הַשּׁוֹטְרִים וְכָל שַׁלִּיטֵי הַמְּדִינוֹת, לָבוֹא לַחֲנֻכַּת הַצֶּלֶם, אֲשֶׁר הֵקִים נְבוּכַדְנֶצַּר הַמֶּלֶךְ.

(ג) אֲזַי מִתְכַּנְּסִים הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים, הַסְּגָנִים וְהַפַּחוֹת, הַיּוֹעֲצִים, הַגִּזְבָּרִים, הַשּׁוֹפְטִים, הַשּׁוֹטְרִים, וְכָל שַׁלִּיטֵי הַמְּדִינוֹת לַחֲנֻכַּת הַצֶּלֶם, אֲשֶׁר הֵקִים נְבוּכַדְנֶצַּר הַמֶּלֶךְ, וְעוֹמְדִים לְעֻמַּת הַצֶּלֶם, אֲשֶׁר הֵקִים נְבוּכַדְנֶצַּר.

(ד) וְהַכָּרוֹז קוֹרֵא בְכֹחַ: לָכֶם אוֹמְרִים – הָעַמִּים הָאֻמּוֹת וְהַלְּשׁוֹנוֹת. - (זה חוזר על הנאמר לעיל, על הנציגים, שהרי הם הוזמנו לחנוכת הצלם כניזכר לעיל)


(ה) בָּעֵת אֲשֶׁר תִּשְׁמְעוּ אֶת קוֹל הַקֶּרֶן, הֶחָלִיל, הַנֵּבֶל, הַכִּנּוֹר, הַמִּנִּים, הָעוּגָב וְכָל מִינֵי הַזֶּמֶר, תִּפְּלוּ וְתִסְגְּדוּ לְצֶלֶם הַזָּהָב, אֲשֶׁר הֵקִים נְבוּכַדְנֶצַּר הַמֶּלֶךְ.","636","","2504","True","True","False","","136","46.19.85.113","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50739","50729","אל תפרש שהעמים המוזכרים חוזר על הנציגים","26/06/17 01:54","ב תמוז","תשע"ז","01:54","דוד כוכב","ובכך תתורץ הקושיה.
וכן לשון האלשיך: (דניאל ג, ד) "על פי כח טומאתו ואז יעביר קול לכל עממיא אמיא ולישניא".
כלומר שהקול הועבר לכל העם שישתחוו.
בלשון "כל עממיא" לא כלול רק מקצת מכל עם, וכי מה מעלתו בכך? אלא גם העם כולו בכל עם.
והנציגים הוזמנו כדי שדרכם יפיצו וישמעו כולם. וגם הוכרז בקול גדול בכלי שיר.

וגם לפירושך שרק הנציגים השתחוו, יש מי שתירץ שבעוון שלוחי העם נענשים כולם.","125","","2503","True","True","False","","235","213.151.51.82","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50731","50730","[ללא נושא]","25/06/17 13:19","א תמוז","תשע"ז","13:19","אור חדש","לקראת הסוף כ' שם כך:
"נראה לי שכל הדיון הזה בין רשב"י ותלמידיו נועד ללמדנו את שיטתו של רשב"י, שדנים את האדם לפי מחשבתו הפנימית!!! וידוע שזו שיטתו של רבי שמעון באופן כללי בש"ס במחלוקותיו הרבות עם שיטת רבי יהודה שסובר, שדנים את האדם יותר לפי מעשיו הגלויים!"

ממילא אין לחפש מקור לכך שחטאו ממש אלא די שהיה בדעתם להיות שותפים לחטא","458","","2504","True","True","False","","165","213.151.55.19","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50732","50731","[ללא נושא]","25/06/17 13:48","א תמוז","תשע"ז","13:48","-Heat-","אם כן, אז מנין לו שהיה בדעתם להיות שותפים בחטא? דבריו חייבים להיות מבוססים על משהו גם אם זה מבחינה רעיונית.","636","","2504","True","True","False","","82","46.19.85.113","0","50719","מגילה|יב ע"א",""),new Message("50743","50739","נשאר כח","26/06/17 08:18","ב תמוז","תשע"ז","08:18","-Heat-","כן, חייב להסביר ככה כנראה.","636","","2503","True","True","False","","89","46.19.85.113","0","50719","מגילה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);