var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50714;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50714","0","מי היא זו ואי זו היא אותה שקללה את רבא?!","24/06/17 21:48","ל סיון","תשע"ז","21:48","אברם העברי","כל ימיי הייתי תמה, מי היא זו ואי זו היא אותה אשה חכמה שהעזה להתווכח עם רבא (ומסתבר שידעה שהלכה כרב!) ורבא חשש כ"כ מקללתה?
אלא שלאור הדיון על המקרה של רבא, איסור ורב מרי (דף קמט.) - אורו עיניי.
כפי שהעיר שם רשב"ם, אמו של רב מרי (אשתו של איסור) היתה ביתו של שמואל. מסתבר שהיא היתה אשה חכמה וידעה את ההלכה, ויותר מזה - ידעה שהלכה כרב.
לכן היא נדהמה כשרבא פסק לה למעשה כשמואל (כי היה כתוב "מחיים") - אלא שרבא עשה את זה בעקבות המקרה שהובא קודם (וכך יש להבין את סמיכות המקרים), בו מסופר שרב נחמן לא רצה לפסוק כרב בעירו של שמואל - ולכן גם רבא לא רצה לפסוק כרב לביתו של שמואל... (וזהו שכתוב "כשמעתיה" = של שמואל!)
ביתו של שמואל התעצבנה - שהרי מהמקרה עם איסור הוכח שלרבא לא בדיוק אכפת מ"ייחוס" ולא הפריע לו להפסיד את בנה אלפי זוזים - ולכן קללתו קללה נמרצת. רבא הבין שיש דברים בגו ולכן חשש מהקללה כל כך - אבל משמיים החליטו שהגיע זמנו להיענש על פסיקותיו החריגות, ולכן טבעה ספינתו...

ע"כ כפי שנגלה לי מן השמיים בעת העברתי את הדף בסעודה שלישית בק"ק א-לקנה תובב"א, והוא רחום יכפר...","432","","2503","True","True","False","","682","5.22.134.175","0","0","בבא בתרא|קנג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);