var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50580;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50580","0","שאלה","21/06/17 04:11","כז סיון","תשע"ז","04:11","שמואל דוד","ב"ב קמח: איבעיא להו הקדיש כל נכסיו ועמד מהו מי אמרינן כל לגבי הקדש גמר ומקני או דלמא כל לגבי נפשיה לא גמר ומקני הפקיר כל נכסיו מהו מי אמרינן כיון דאף לעניים כעשירים גמר ומקני או דלמא כל לגבי נפשיה לא גמר ומקני חילק כל נכסיו לעניים מאי מי אמרינן צדקה ודאי מגמר גמר ומקני או דלמא כל לגבי נפשיה לא גמר ומקני תיקו (ל"א הקדיש כל נכסיו מהו הפקיר כל נכסיו מהו חילק כל נכסיו לעניים מהו תיקו)
ועיין הגהות הב"ח ורש"ל ורש"ש.
ועיין עין משפט אות ט י כ, וצע"ק.
אשמח בביאור על זה.","595","","2508","True","True","False","","739","174.200.39.242","0","0","בבא בתרא|קמח ע"ב",""),new Message("50584","50580",">>>","21/06/17 08:57","כז סיון","תשע"ז","08:57","אבי גרינבלט","הדיון כאן האם השאלות נידונות בהרחבה וכ"א בנפרד או שכולן נשאלו כאחת ונותרו בתיקו.
הגיליון מציין שמהרש"ל מחק את הלשון הקצרה וגורס כמפורטת.
הרש"ש גורס שמהרש"ל דווקא בחר בלשון הקצרה וכל מה שנתכוון למחוק זה רק את "ל"א" ותו לא וכך הגירסה גם ברי"ף וברא"ש.
כך ניתן להבין ברשב"ם ובר"ג.","539","","2508","True","True","False","","106","2.53.163.152","0","50580","בבא בתרא|קמח ע"ב",""),new Message("50585","50584","ייש"כ","21/06/17 09:01","כז סיון","תשע"ז","09:01","שמואל דוד","ומה כוונת הב"ח?
ומדוע ציין העין משפט ציוניו על ב הלשונות","595","","2508","True","True","False","","146","174.200.39.242","0","50580","בבא בתרא|קמח ע"ב",""),new Message("50588","50585",">>>","21/06/17 09:14","כז סיון","תשע"ז","09:14","אבי גרינבלט","בדיוק כפי שצויין לעיל , רש"ל מוחק את "ל"א" .
בנוסף צירפתי צילום מתוך 'דקדוקי סופרים'.","539","gif","2508","True","True","False","","155","2.53.163.152","0","50580","בבא בתרא|קמח ע"ב","0-gif"),new Message("50590","50588","שאלתי מה כוונת הב"ח ועין משפט","21/06/17 09:20","כז סיון","תשע"ז","09:20","שמואל דוד","","595","","2508","False","True","False","","144","174.200.39.242","0","50580","בבא בתרא|קמח ע"ב",""),new Message("50596","50590","לענ"ד >>>","21/06/17 09:46","כז סיון","תשע"ז","09:46","אבי גרינבלט","לדעת הב"ח מוחקים רק את 'ל"א' ולא את כל מה שבסוגריים.
עין משפט - אולי היות ולשון הטור "ואם הקדיש נכסיו או הפקירן או נתנן לעניים מיבעיא אי הוי דינו כמו נותן וחוזר בו אם יעמוד או לא ולא איפשיטא" מוסיף את דעתו "יחזור בכולן" ומביא הטור דעת הרא"ש "וא"א הרא"ש ז"ל כתב כיון דלא אפשיטא אין מבטלין ההקדש וההפקר והחילוק שחילק לעניים" שחולק בזה ע"ד הרמב"ם "שכיב מרע שהקדיש כל נכסיו ולא שייר כלום או הפקיר או חלקן לעניים אם עמד חוזר בכל".","539","","2508","True","True","False","","113","2.53.163.152","0","50580","בבא בתרא|קמח ע"ב",""),new Message("50598","50596","...","21/06/17 10:00","כז סיון","תשע"ז","10:00","שמואל דוד","מה הביאור בהב"ח,

שאלתי הוא מדוע ציין העין משפט בב' הלשונות","595","","2508","True","True","False","","124","174.200.39.242","0","50580","בבא בתרא|קמח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);