var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5045;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","66"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5045","0","ספק בחטאת שלא לשמה","16/11/10 10:30","ט כסלו","תשע"א","10:30","מתפעל","במשנה הראשונה ראינו שחטאת והפסח שונים משאר קרבנות, שהם נפסלים אם שחטן שלא לשמה. ומה הכוונה שלא לשמה? שהחליף והתכוון לקרבן אחר ולמשל: עולה לשם שלמים, כשר ולא עלו לשם חובה, חטאת לשם עולה, פסולה לגמרי ונשרפת.

מאידך למדנו את דברי רב בדף ג' ע"א שאם שחט חטאת לשם חולין, מכיוון שאינה מינה אינה מחריבה והקרבן כשר.

שאלתי היא: מה יהיה הדין במקרה ביניים, האדם חשב או לשיטת תוספות, אמר בפה:
"הריני שוחט קרבן זה שלא לשמו". ולא המשיך לומר לשם מה הוא כן שוחט. לא ניסה להחליף את קדושת החטאת לקדושה אחרת של קרבן אחר מה שהיה פוסל בודאי, וכמו כן לא אמר לשם חולין, שלא פוסל.
לא אמר כלום. כל רצונו הוא שזה לא יהיה לשם חטאת.
מה יהיה הדין במקרה כזה?","148","","4919","True","True","False","","1057","80.74.114.58","0","0","זבחים|ב ע"א",""),new Message("5049","5045","למדת זאת במפורש - "הא סתמא- עלו..."","16/11/10 10:37","ט כסלו","תשע"א","10:37","Almuaddib","","107","","4919","False","True","False","","133","212.25.82.194","0","5045","זבחים|ב ע"א",""),new Message("5093","5045","שחיטה שלא לשמה","20/11/10 23:56","יג כסלו","תשע"א","23:56","ברוך","שאלה זו תלויה בדיון שהתנהל בחלקו השני של האשכול 'שינוי בעלים', אותו פתחת.

כפי שציינתי שם, לשם חולין (וכן כל לאו בר מיניה אחר) הוא נפקא מינה בין שתי הבנות ב'סתמן לשמן'. האם הכוונה שאנו מניחים שבירכתי תודעתו הכהן מתכוון לשמה, או שמא כל עוד לא הדביק תווית לא נכונה על הקרבן, הרי שהקרבן ממשיך להיות מוגדר על פי השם אליו הוקדש, אף אם הכהן כלל לא מתכוון לשם זה.

השאלה כאן היא למעשה אותה שאלה. הכהן ודאי לא מתכון לשם הקרבן, שהרי הוא מכריז על כך בפירוש. מצד שני, הוא אינו מדביק לקרבן תווית אחרת שתהווה בעיה.","86","","4915","True","True","False","","325","77.125.128.159","0","5045","זבחים|ב ע"א",""),new Message("5052","5049","זה נקרא אצלך סתמא???","16/11/10 13:10","ט כסלו","תשע"א","13:10","מתפעל","","148","","4919","False","True","False","","137","80.74.114.58","0","5045","זבחים|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);