var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50324;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50324","0","אחיתופל ועצותיו","11/06/17 22:32","יז סיון","תשע"ז","22:32","אבי גרינבלט",""רמי בר יחזקאל אמר מהכא (שמואל ב יז, כג) ואחיתופל ראה כי לא נעשתה עצתו ויחבש את החמור וילך אל ביתו אל עירו ויצו אל ביתו ויחנק בצואה בעלמא ת"ר שלשה דברים צוה אחיתופל את בניו וכו'".
רמי בר יחזקאל מביא אסמכתא מהמקרא לצוואת שכ"מ שאינה מצריכה קנין מאחיתול ומיד מביאה הגמרא ברייתא כדי לפרט את ציוויו של אחיתופל לבניו .
לכאורה "מעשה לסתור" שהרי היכן כאן הוכחה לציווי על נכסי שכ"מ שהרי הציווי כאן הוא על עצות חשובות לחיים וכלכלה נכונה ?","539","","2517","True","True","False","","592","95.86.72.27","0","0","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50327","50324","הצעה","12/06/17 09:27","יח סיון","תשע"ז","09:27","אור חדש","אמר החכם " אין אדם שליט ברוח לכלוא את הרוח ואין שלטון ביום המות ואין משלחת במלחמה ולא ימלט רשע את בעליו"

ממילא ברור שאדם לא יכול לצוות (בתור שליט) דבר לבני ביתו לאחר מותו .
אם כן כיצד היה תוקף לצוואתו של אחיתופל אחר מותו?
אין זאת אלא שהתוקף של הציווי נבע מהתקופה שעדיין היה חי (שאז היתה לו הסמכות לצוות)
אך הרי ידוע לנו שסתם אמירה של אדם חי אין לה אפשרות בד"כ לשנות בקניינים?
לכן צריך לומר שדבריו של ש"מ יש להם מעמד מיוחד, דיבורו חזק משל סתם אדם ודבריו כ'כתובים ומסורים בשטר דמו' כלומר כמו שחי יכול לצוות רכושו ע"י שטר מכר או מתנה לאחר באותה מידה יכול לעשות זאת הש"מ ע"י דיבורו בלבד","458","","2516","True","True","False","","129","213.151.55.19","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50340","50324","הרי"ף בעין יעקב מפרש","12/06/17 12:56","יח סיון","תשע"ז","12:56","דוד כוכב","שדורשים מזה שאחר כך כתוב פעם נוספת ויצו אל ביתו (חברותא הערה 45).
אולי כוונתו שכתוב פעמיים "אל ביתו" (שמואל ב יז, כג) וַאֲחִיתֹפֶל רָאָה כִּי לֹא נֶעֶשְׂתָה עֲצָתוֹ וַיַּחֲבֹשׁ אֶת הַחֲמוֹר וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל בֵּיתוֹ אֶל עִירוֹ וַיְצַו אֶל בֵּיתוֹ וַיֵּחָנַק וַיָּמָת.

והרשב"ם מפרש שקבלה היתה בידם שכך צוה, לפיכך הקבלה היתה שגם צוה צוואה.","125","","2516","True","True","False","","157","95.86.64.181","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50336","50327","הנקודה היא האם ציווה על ממון/עצות ?","12/06/17 12:36","יח סיון","תשע"ז","12:36","אבי גרינבלט","","539","","2516","False","True","False","","83","31.168.68.82","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50337","50336","לא משנה","12/06/17 12:43","יח סיון","תשע"ז","12:43","אור חדש","הנקודה היא שרואים שיש לאדם יכול 'לשלוט אחר מותו' דבר זה לא יכול להתקיים בד"כ כמבואר בפסוק. לכן חייבים לומר שיש אפשרות להרחיב השליטה ע"י נתינת תוקף מיוחד לדיבור של אדם לפני מותו, כך 'סתם' דיבור הופך ל'ציווי' כמו ציווי של מלך שבקולו חובה לשמוע גם בלא שטר (וזאת כי דברי שכ"מ ככתובים דמו ולא בגלל שהופך למלך לפני מותו)","458","","2516","True","True","False","","87","213.151.55.19","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50339","50337","איזו שליטה יש כאן ?","12/06/17 12:55","יח סיון","תשע"ז","12:55","אבי גרינבלט","לא חייבים לקבל את עצותיו בענין זריעת חיטים , מרידה במלכות וכד'
מאידך מתנת שכ"מ היא דבר מחייב ואין אפשרות להתעלם מציוויו.
כך לענ"ד","539","","2516","True","True","False","","96","31.168.68.82","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50344","50339","רואים את השליטה","12/06/17 13:24","יח סיון","תשע"ז","13:24","אור חדש","בכך שדיבורו מכונה 'ציווי' ולא 'עצה' למשל והציווי הוא לזמן שאחר מותו.
מ.ש.ל","458","","2516","True","True","False","","97","213.151.55.19","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50366","50344","ראה דברי "כוס הישועות"","13/06/17 10:26","יט סיון","תשע"ז","10:26","אבי גרינבלט","לכן רב מנשיה בר ירמיה לא סבר כדעתו של רמי בר יחזקאל","539","gif","2515","True","True","False","","96","31.168.68.82","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א","0-gif"),new Message("50367","50366","אך שאלתך הייתה על דעת רמי","13/06/17 10:37","יט סיון","תשע"ז","10:37","אור חדש","ואותה ניסיתי ליישב
תוכל לטעון כמובן שלא הכיר הברייתא ולכן השאלה לא קיימת מעיקרא
מכיוון שניסית להבין כיצד ניתן ליישב דבריו עם הברייתא התשובה היחידה כרגע לכך היא מה שעניתי לעיל","458","","2515","True","True","False","","102","213.151.55.19","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א",""),new Message("50368","50367","צודק","13/06/17 10:44","יט סיון","תשע"ז","10:44","אבי גרינבלט","אולי זכינו לכוון לשאלתו של רב מנשיה בר ירמיה.
באדרת אליהו מובא כי רמי בר יחזקאל בחר להביא הוכחה לשיטתו מאחיתופל היות וזה "מעשה רב" ורבי מנשיה בר ירמיה העדיף להביא הוכחה לדבריו מציוויו של נביא.","539","","2515","True","True","False","","96","31.168.68.82","0","50324","בבא בתרא|קמז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);