var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5019;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5019","0","כשרין ולא מרצין","15/11/10 15:00","ח כסלו","תשע"א","15:00","מתפעל","לגמרא פשוט שכאשר מקריבים את קרבן העולה של היולדת לאחר פטירתה, זה כשר ולא מרצה.
נשאלת השאלה, מדוע זה כל כך פשוט לגמרא שזה לא מרצה?
הרי ידוע שאומרים קדיש ולומדים משניות ויש מה שנקרא: "עילוי נשמה" לנפטר.

אז מאן יימר לן שאם מקריבים עבור האדם את הקרבן שלו שאין לו מזה עילוי נשמה גדול? זה כל כך מופרך?","148","","4917","True","True","False","","1016","80.74.114.58","0","0","זבחים|ה ע"א",""),new Message("5022","5019","ועוד הערה בענין זה","15/11/10 15:25","ח כסלו","תשע"א","15:25","מתפעל","בהמשך מקשה ריש לקיש מאשם, ורש"י מבאר שביתר הקרבנות ריש לקיש מודה כי גם אותם ניתן להקריב לאחר מיתה.

היכן מצינו שניתן להביא שלמים או תודה לאחר מיתה?
האם יש מקום מפורש כשם שמצינו בעולה של יולדת?","148","","4917","True","True","False","","155","80.74.114.58","0","5019","זבחים|ה ע"א",""),new Message("5036","5019","ספר חסידים סימן קע","16/11/10 00:03","ט כסלו","תשע"א","00:03","ברוך",""מעשה בחסיד אחד שהיה נודר בשביל הנשמות בשביל קרוביו ואח"כ נודר הכל בסתם בשביל כל הנשמות אמרו לו למה אתה עושה כן וא"ל מפני שיש מהן שאני נהנה בזכותו ולא אהי' כפוי טובה. ועוד הן כמו כן בשבילם ייטיב לי.
וא"ת הרי חטאת שמתו בעלי' מתה
מפני כי קרבן חטאת להגן מן היסורים וכבר מת
ועוד מיתה מכפרת"


משמע מכאן שסוג הכפרה המוצעת על ידי הקרבנות שונה במהותה מסוג הכפרה המוצעת על ידי צדקה, קדיש וכדומה, ואינה שייכת בעולם הבא.","86","","4916","True","True","False","","256","77.124.165.78","0","5019","זבחים|ה ע"א",""),new Message("5037","5022","כך משמע מן המשנה במנחות צב","16/11/10 00:08","ט כסלו","תשע"א","00:08","ברוך",""כל קרבנות היחיד טעונין סמיכה, חוץ מן הבכור והמעשר והפסח. והיורש סומך, ומביא נסכים, ומימר."

משמע שכל קרבנות היחיד (למעט אלו שהוצאו בדין מיוחד - חטאת ואשם) יכול היורש להביא.

וברמב"ם מעשה הקרבנות ג,ט:

"חמשה שהביאו זבח אחד כולן סומכין עליו זה אחר זה, לא שיסמכו כולן בבת אחת, מי שמת והניח קרבנו עולה או שלמים הרי יורשו מביאו וסומך עליו ומביא נסכיו. "
(ובכסף משנה הפנה למשנה במנחות הנ"ל כמקור לרמב"ם)","86","","4916","True","True","False","","212","77.124.165.78","0","5019","זבחים|ה ע"א",""),new Message("5043","5036","יישר כח, אולם יש לחלק","16/11/10 10:21","ט כסלו","תשע"א","10:21","מתפעל","בין קרבנות שבאות לכפרה כחטאת וכאשם שבהם ברור שאין כפרה לאחר מיתה
ולבין סתם קרבן נדבה, כמו עולה או שלמים, לכאורה אינם באים לכפרה.
אכן בעולה יש מדרשים שזה בא לכפר על מי שביטל מצות עשה ועל מחשבת הלב.
כמדומני שזה רק בדרוש ולא מופיע בהלכה.
אבל בשלמים, לכאורה לכולי עלמא אין מושג של כפרה. איני רואה מדוע לא יהיה זה לריצוי למת כי מדובר כאן על ריצוי כללי כז\\ה ולא מוגדר.","148","","4916","True","True","False","","182","80.74.114.58","0","5019","זבחים|ה ע"א",""),new Message("5044","5037","יישר כח - תזכה למצוות","16/11/10 10:24","ט כסלו","תשע"א","10:24","מתפעל","","148","","4916","False","True","False","","141","80.74.114.58","0","5019","זבחים|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);