var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50041;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50041","0","כמה הערות","24/05/17 17:02","כח אייר","תשע"ז","17:02","שמואל דוד","כמה הערות ב"ב דף קכא

א) רב מתנה אמר יום שנתנו הרוגי ביתר לקבורה דאמר רב מתנה אותו היום שנתנו הרוגי ביתר לקבורה תקנו ביבנה הטוב והמטיב הטוב שלא הסריחו והמטיב שנתנו לקבורה

ויש לעיין, מדוע "טוב" היינו שלא הסריחו ו"מטיב" היינו שנתנו לקבורה. וצ"ב בזה. 
ועוד יש לי להעיר על הרשב"ם שכתב וז"ל דאמר רב מתנה כו' - ולכך שמחו שזכו לקבורה ושלא הסריחו עכ"ל 
וקשה, חדא מה כוונתו בזה, ועוד מדוע שינה מלשון הגמרא והקדים קבורה לסרחון. ואולי עיקר ההטבה היתה הקבורה וצ"ע. ועיין לשון רשב"ם פסחים דף קד:

ב) מאן דמוסיף יוסיף שאינו מוסיף יסיף מאי יסיף תני רב יוסף תקבריה אימיה
ויש לומר ע"ד צחות ששמו רב יוסף ולא רב יסיף ודו"ק
ועיין רשב"ם ד"ה מאי יסיף תני רב יוסף תקבריה אימיה - שימות בחצי ימיו כמו וזכרם לא יסוף מזרעם לשון כליה ולא גרסי' יאסף דא"כ מאי קבעי תלמודא הא מילתא דפשיטא היא דיאסף לשון מיתה "כדכתיב יאסף אהרן אל עמיו"
ותמה ר"י פיק ז"ל (בספר אומר השכחה) על הרשב"ם שהביא פסוק מבמדבר ולא הביא מבראשית וכמו שהביאו התוספות במסכת תענית וצ"ע


ג) יום תבר מגל ועיין רשב"ם שנשברו הקרדומות כו'
ויש לעיין , חדא מה הטעם ששברו הקרדומות, ועוד קשה שבל תשחית הוא וצ"ע

ד) רשב"ם אחיה השילוני ראה את עמרם ואליהו ראה את אחיה - גמרא. והאי תנא לא סבירא ליה אליהו זה  פנחס דאם איתא לימא "משה ראה עמרם ופנחס ראה משה" ועדיין הוא קיים ולא איצטריך ליה אחיה כלל.
ועיין תוספות בד"ה שבעה קפלו כל העולם. האי תנא סבר דאליהו לא הוה  פנחס דאי הוה פנחס בבציר משבעה הוה מצי לאשכוחי "דיאיר ראה יעקב וראה פנחס" וסבר נמי האי תנא דסרח בת אשר אינה חיה לעולם
וצ"ע במה נחלקו?

החותם בכבוד רב,","595","","2532","True","True","False","","924","174.200.38.141","0","0","בבא בתרא|קכא ע"ב",""),new Message("50043","50041","תשובות","24/05/17 22:08","כח אייר","תשע"ז","22:08","דוד כוכב","א) ברכת הטוב והמתים היא תמיד על שני דברים לפחות. וכאן נסדרו לפי סדר הזמנים, קודם ראו שהם לא הסריחו, ואח"כ גם נקברו.

ב) כוונת רשב"ם להראות שלשון אסיפה היא באריכות ימים, ואהרן הוא הצעיר ביותר שמת בלשון זו, בן קרוב ל-117 שנים. (ע' כאן).

ג) מליצה בעלמא, שמעתה ניתן לשבירה.
א"נ "אין עניות במקום עשירות", ולשנה הבאה כבר נתישן ומעלה חלודה. וכיון ששימש לקודש לא ישתמשו בו לחול.

ד) נחלקו במחלוקת שבילקוט שמעוני פרשת פינחס רמז תשעא:
"אמר רבי שמעון בן לקיש פינחס הוא אליהו, א"ל הקדוש ברוך הוא אתה נתת שלום בין ישראל וביני בעולם הזה אף לעתיד לבא אתה הוא שעתיד ליתן שלום ביני לבין בני שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' וגו' והשיב לב אבות על בנים.
רבי אליעזר אומר הסב הקדוש ברוך הוא שמו של פינחס בשמו של אליהו ז"ל".","125","","2532","True","True","False","","199","213.151.40.172","0","50041","בבא בתרא|קכא ע"ב",""),new Message("50044","50043","ייש"כ גדול על הכל","24/05/17 22:30","כח אייר","תשע"ז","22:30","שמואל דוד","לא הבנתי מש"כ באות ד","595","","2532","True","True","False","","169","174.200.38.141","0","50041","בבא בתרא|קכא ע"ב",""),new Message("50045","50044","רשב"ם ותוס' לא נחלקו","24/05/17 22:33","כח אייר","תשע"ז","22:33","דוד כוכב","מ"ד פינחס הוא אליהו ומ"ד פינחס אינו אליהו, נחלקו במחלוקת שבילקו"ש הנ"ל.","125","","2532","True","True","False","","163","213.151.40.172","0","50041","בבא בתרא|קכא ע"ב",""),new Message("50046","50045","מדוע רשב"ם לא פירש כתוס","24/05/17 22:41","כח אייר","תשע"ז","22:41","שמואל דוד","","595","","2532","False","True","False","","189","174.200.4.89","0","50041","בבא בתרא|קכא ע"ב",""),new Message("50047","50046","תוס' חיפש ומצא מי שאיתו פוחתים מז'","24/05/17 22:57","כח אייר","תשע"ז","22:57","דוד כוכב","","125","","2532","False","True","False","","161","213.151.40.172","0","50041","בבא בתרא|קכא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);