var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4999;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4999","0","מה יותר חמור שינוי קדש או שינוי בעלים?","14/11/10 17:07","ז כסלו","תשע"א","17:07","דוד מקובר","תלמוד בבלי מסכת זבחים דף ד עמוד א
נאמרה זביחה בשינוי קודש ונאמרה זביחה בשינוי בעלים, מה זביחה האמורה בשינוי קודש לא חלקת בין זביחה לשאר עבודות, אף זביחה האמורה בשינוי בעלים לא תחלק בהן בין זביחה לשאר עבודות. איכא למיפרך: מה לשינוי קודש שכן פסולה בגופה, וישנו בארבע עבודות, וישנו לאחר מיתה, וישנו בציבור כביחיד


הגמ' רוצה ללמוד שגם מחשבת שינוי בעלים, שפוסלת בשחיטה פוסלת בכל העבודות ממחשבת שינוי קדש, שפוסל בשחיטה, ופוסל בכל ארבעת העבודות. פורכת הגמ' ששינוי בעלים פחות חזק משינוי קדש, בארבעה נקודות. שפסולו בגופו, שפוסל בארבעת העבודות, שישנו לאחר מיתה, וישנו בציבור, ואילו שינוי בעלים לא.

ואילו בפסחים ס' ע"ב, רוצה הגמ ללמוד שפסח שנשחט במשך השנה לשלמים, לא יפסל במחשבת שינוי בעלים, כמו שלא נפסל במחשבת שינוי קדש. ופורכת הגמ' ששינוי בעלים יותר חזק משינוי קדש. מאותן ארבע נקודות. וזה הפוך על הפוך.

תלמוד בבלי מסכת פסחים דף ס עמוד ב
איבעיא להו: פסח ששחטו בשאר ימות השנה בשינוי בעלים, מהו? שינוי בעלים כשינוי קודש דמי, ומכשיר ליה, או לא אמר רב פפא: אמריתא לשמעתא קמיה דרבא: הואיל ושינוי קודש פוסלו בזמנו, ושינוי בעלים פוסלו בזמנו. מה שינוי קודש שפוסלו בזמנו מכשירו לאחר זמנו, אף שינוי בעלים שפוסלו בזמנו מכשירו לאחר זמנו. ואמר לי: לא אם אמרת בשינוי קודש שכן פסולו בגופו, וישנו בארבע עבודות, וישנו לאחר מיתה, וישנו בצבור כביחיד. תאמר בשינוי בעלים דאין פסולו בגופו, ואינו בארבע עבודות, ואינו לאחר מיתה, ואינו בצבור כביחיד.
","181","","4921","True","True","False","","920","87.68.22.104","0","0","זבחים|ד ע"א",""),new Message("5000","4999","הצעה","14/11/10 21:09","ז כסלו","תשע"א","21:09","משיב מאורות דף היומי","דווקא בקרבן פסח שעיקרו עומד לאכילת בעלים, [מעין פסח מצרים], חמור שינוי בעלים שהוא במהות הקרבן, משינוי קודש, שהוא דין מחשבה בקדשים, אבל בשאר זבחים חמור שינוי קודש משינוי בעלים, דהוא יותר פסול במחשבה.

הטעם, דבשאר זבחים פסול דשינוי בעלים הוא מעין פסול במחשבה, אבל בפסח הוא פסול במהות הקרבן.

האם לזה התכוונת? ","142","","4921","True","True","False","","259","85.130.130.141","0","4999","זבחים|ד ע"א",""),new Message("5010","5000","לא","15/11/10 07:41","ח כסלו","תשע"א","07:41","דוד מקובר","שהרי מדובר כאן בפסח שלא בזמנו, שהוא שלמים, ולכן שינוי השם אינו פוסל, ורצה רב פפא ללמוד שאם שינוי השם לא פוסל גם שינוי בעלים לא יפסול, ועל זה אומר רבא ששינוי בעלים יותר חמור משינוי השם בגלל 4 סיבות, ולכן שינוי בעלים כן פוסל. למה?","181","","4920","True","True","False","","67","84.229.187.212","0","4999","זבחים|ד ע"א",""),new Message("5012","5010","[ללא נושא]","15/11/10 08:09","ח כסלו","תשע"א","08:09","משיב מאורות דף היומי","ע' תוס' פסחים ס' ב' ד"ה בשאר דמדובר לפני פסח, ולכן עדיין הקרבן עומד לאכילה ואינו עומד לשלמים. וכן מבואר ברש"י שם ד"ה כי גרסינן דלא עקר שם פסח ממנו.

ועיין ברש"י סא' א' ד"ה כמי שאין לו בעלים, שרש"י קורא לשינוי בעלים של פסח, שלא למנוייו.","142","","4920","True","True","False","","211","85.130.130.141","0","4999","זבחים|ד ע"א",""),new Message("5013","5012","[ללא נושא]","15/11/10 08:41","ח כסלו","תשע"א","08:41","דוד מקובר","אכן רש"י אומר שהשאלה היתה כאשר מביאו סתם, אולם אם מביאו להקרבה לפני הפסח, אם פסח קודם זמנו צריך עקירה, והוא שחטו סתם, הרי הפסח פסול, ומה בכלל השאלה כאן,
ולכן צריך להסביר, ששאלת הגמ' היתה, האם מחשבת שינוי בעלים מועיל כמו מחשבת שינוי קדש להכשיר את הקרבן מפסח לשלמים.
ועל זה אמר רב פפא. כמו ששינוי קדש בזמנו פוסל, אם נעשה בשחיטה לפני זמנו. הוא המכשירו לשלמים. כי אם יקריבו לפני זמנו בסתמא או לשם פסח הרי הוא פסול.
כך גם אם שחטו בשינוי בעלים בפסח שנפסל, אם ישחטו בשינוי בעלים לפני פסח, ששינוי הבעלים יכשירו.
ועל זה עונה לו רבא, שינוי קדש יותר חזק משינוי בעלים, ולכן שינוי קדש משנה את הקרבן מפסח לשלמים, אבל שינוי בעלים אינו משנה את הקרבן מפסח למשהו אחר.
ואכן שחטו לפני זמנו בשינוי בעלים, פסול שהוא כקרבן פסח שהוקרב שלא לבעליו.","181","","4920","True","True","False","","88","84.229.187.212","0","4999","זבחים|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);