var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49910;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49910","0","כמה הערות","19/05/17 06:46","כג אייר","תשע"ז","06:46","שמואל דוד","בבא בתרא דף קטו:

א) אמר רב הונא אמר רב כל האומר תירש בת עם בת הבן אפילו נשיא שבישראל אין שומעין לו שאינן אלא מעשה צדוקין דתניא בארבעה ועשרים בטבת תבנא לדיננא שהיו צדוקין אומרין תירש הבת עם בת הבן נטפל להן רבן יוחנן בן זכאי אמר להם שוטים מנין זה לכם ולא היה אדם שהחזירו דבר חוץ מזקן אחד שהיה מפטפט כנגדו ואומר "ומה בת בנו הבאה מכח בנו תירשנו בתו הבאה מכחו לא כל שכן"
ועיין רשב"ם עם בת הבן - ומיהו עם בן הבן מודו דלא תירות. (וכמבואר בהמשך הגמרא)
לכאורה תמוה, הרי מהא דלא תירות בת עם בן הבן מוכח שהק"ו פריכא דאל"כ מאי שנא בן הבן או בת הבן וצ"ע

ב) קטז: רד"ה הכי נמי מסתברא בא"ד ואם אין לראובן בנות ולא בני בנות ולא בנות בנות אפילו בסוף הדורות אז יורש יעקב את ראובן בנו ואם אין יעקב קיים ונתתם את נחלת ראובן לאחיו בני אביו "שמעון ולוי ויהודה ויוסף ובנימין" כו'
צע"ק מדוע נקט אלו דוקא.


אסיים בהערה קצרה ברשב"ם דף קטז. ד"ה בנכסי עשו  מיתה נקט בעשו שהוא רשע ולא  ביעקב.
וחכ"א שליט"א הוסיף שמיתה בלי בנים קללה הוא (לעיל קח.) וא"כ נקט עשו ודו"ק. (לכאורה הול"ל אברהם ויצחק בנכסי בני ישמעאל, ואז ליכא שום מיתת צדיק ודו"ק וצע"ק)
ושו"ר ראיתי במנחת יהודה שכתב שיעקב אבינו לא מת ודו"ק","595","","2540","True","True","False","","770","174.200.19.155","0","0","בבא בתרא|קטו ע"ב",""),new Message("49911","49910","גם לישמעאל וגם לעשו היו ילדים","19/05/17 08:50","כג אייר","תשע"ז","08:50","הודו_כי_טוב","מה זרעם בחיים גם הם בחיים ?
יהיה כבר מי שיתרץ שעשו רשע אז להזכירכם ישמעאל חזר בתשובה","207","","2540","True","True","False","","268","79.181.54.36","0","49910","בבא בתרא|קטו ע"ב",""),new Message("49912","49910","תשובות","19/05/17 08:50","כג אייר","תשע"ז","08:50","דוד כוכב","א) הא דלא תירות בת עם בן הבן הוא משום דמודו שאין בת יורשת עם בן. ואינו ענין לכאן שסברו לומר שבת תירש עם בת.

ב) רצה לומר בין מאם זו ובין מאם אחרת.","125","","2540","True","True","False","","224","213.151.40.172","0","49910","בבא בתרא|קטו ע"ב",""),new Message("49915","49912","הערות","19/05/17 09:30","כג אייר","תשע"ז","09:30","שמואל דוד","א) אבל מופרך ק"ו שרואים שבן הבן היורש מכח אביו קודם בת היורש מכחה

ב) נונו","595","","2540","True","True","False","","190","174.200.19.155","0","49910","בבא בתרא|קטו ע"ב",""),new Message("49916","49915","א) יש כנ"ל פריכה לפריכה","19/05/17 09:42","כג אייר","תשע"ז","09:42","דוד כוכב","(וכלשון רשב"ם: "בכך אתה פוטרני - בתמיה, הלא גם אני מודה לך דבן הבן יורש את זקנו ואפילו במקום בת").
בן הבן אינו יורש דוקא מכח אביו, אלא מכח עצמו, כדלקמן מסכת בבא בתרא דף קנט ע"א: "מכח אבוה דאבא קאתינא; תדע, דכתיב: תחת אבותיך יהיו בניך".

ב) מ"ש לעיל זו הסיבה שרשב"ם החל למנות את בני לאה, דילג על יששכר וזבולון, ושב לציין דוקא בני רחל.","125","","2540","True","True","False","","197","213.151.40.172","0","49910","בבא בתרא|קטו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);