var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4970;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4970","0","שאלה בזבחים ג'.","13/11/10 21:18","ו כסלו","תשע"א","21:18","דוד מקובר","2. דף ג' . וגבי גט דסתמא פסול מנלן
יתר על כן, אמר ללבלר: כתוב ולאיזה שארצה אגרש פסול לגרש בו; דילמא שאני התם, דאין ברירה

הגמ' מתלבטת, האם צריך מחשבה פוזיטיבית לשמה או די שלא יחשוב לשם אחרת. ומוכיחה מהמשנה שאם אמר ללבלר לכתוב גט שיגרש איזו שירצה, הגט פסול, רואים שצריך כתיבה במחשבה פוזיטיבית לשם אשה זו. מתרצת הגמ' אולי לא צריך מחשבה פוזיטיבית בגט, אלא שהתנא סובר שאין ברירה,
ולכאורה קשה, אם לא צריך מחשבה פוזיטיבית לשם אשה זו, אלא די שכתב בסתם, אין משמעות לברירה, והגט שנכתב בסתם צריך להיות כשר.
אכן, רש"י במקום מסביר: "וגריעה מסתמא דשמא בשעה שנכתב לא היה בדעתו של בעל לזו ואינתק לשם האחרת". דהיינו הגט פסול כי שמא הבעל חשב בעת שהסופר כתב, לגרש את השניה ולא את זו.
ודבריו תמוהים, מה משנה מה הוא חשב, משנה מה הסופר חשב, והסופר אינו יודע מחשבות, וכותב סתמא, ולמה הגט לא כשר, אלא ברור שבגט סתמא לא מועיל. והרי יש הוכחה למה שהגמ' רצתה להוכיח.","181","","4922","True","True","False","","904","87.68.22.104","0","0","זבחים|ג ע"א",""),new Message("4974","4970","לצורך הפשטות","14/11/10 01:43","ז כסלו","תשע"א","01:43","דוד כוכב","מדובר שהבעל בעצמו כתב את גיטו.

אמנם אותו מצב יתכן גם כאשר הבעל מסביר לסופר את כל התלבטויותיו, והסופר מתכוין בדיוק לתנאי שחושב הבעל.","125","","4921","True","True","False","","138","95.86.126.70","0","4970","זבחים|ג ע"א",""),new Message("4975","4974","כתוב "אמר ללבלר"","14/11/10 07:01","ז כסלו","תשע"א","07:01","דוד מקובר","דהיינו אמר לסופר לכתוב גט .

האוקימתא שהגט פסול אם אמר לסופר את ההתלבטות, ומה הוא חושב והסופר חושב מה שהוא חושב, דחוקה, ולא משמע שזה הכוונה במשנה, ורש"י כותב "ושמא" חשב הבעל וכו'.","181","","4921","True","True","False","","98","87.68.22.104","0","4970","זבחים|ג ע"א",""),new Message("4979","4975","המשך תגובה","14/11/10 07:29","ז כסלו","תשע"א","07:29","דוד מקובר","הגמ' בגיטין כ"ה משוה את האומר ללבלר כתוב לאיזה שארצה, למי שאומר ללבלר כתוב לאיזה שתצא בדלת ראשונה, והרי שם בטח לא חשב על מי.","181","","4921","True","True","False","","72","87.68.22.104","0","4970","זבחים|ג ע"א",""),new Message("4988","4979","לשון הציווי כולל הכל.","14/11/10 10:56","ז כסלו","תשע"א","10:56","דוד כוכב","בלשון הציווי: "אמר ללבלר כתוב לאיזו שארצה אגרש", כבר אמר הבעל הכל, והסופר כותב על דעת הבעל - לשם מה שהבעל מתכוין.

ניתן לדייק מהמשנה "איזו שארצה אגרש - פסול", כיון שקיים עתיד לא ידוע. אבל אמר: 'כתוב לאיזו שרוצה אני עכשיו לגרש' - כשר! למרות שאין הסופר יודע למה מכוין הבעל. משום שאין בעיה של ברירה. כי הצורך בברירה הוא רק כשר דבר צריך לחול למפרע בזמן.","125","","4921","True","True","False","","106","95.86.126.70","0","4970","זבחים|ג ע"א",""),new Message("4990","4988","[ללא נושא]","14/11/10 11:17","ז כסלו","תשע"א","11:17","דוד מקובר","זה לא נכון, הסופר אינו קורא מחשבות ולא מועיל לכתוב גט לשם מי שהבעל חושב בליבו, אם הסופר אינו יודע לשם מי הגט אין זה לשמה","181","","4921","True","True","False","","74","87.68.22.104","0","4970","זבחים|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);