var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49541;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49541","0","עבד כי ימלוך","25/04/17 08:15","כט ניסן","תשע"ז","08:15","הודו_כי_טוב","ושמואל אמר לך כי אזלינן בתר רובא באיסורא בממונא לא: (סימן אשה ועבד שור שורין ופירות)

המוכר עבד לחברו ונמצא גנב או קוביוסטוס הגיעו

לסטים מזויין או מוכתב למלכות אומר לו הרי שלך לפניך .

איך אפשר לאחוז בחבל בשתי קצותיו ?
אם העבד לשיטת חז"ל כמו כסא שולחן חמור (בשר חמורים בשרם)
אז איך בכלל יש מצב שהוא הולך לטייל לשחק בקוביה ולגנוב
מן הסתם הגנבה עצמה שייכת לאדון - קנה עבד קנה רבו

שולחן לא הולך בארבע רגליו לקנות כרטיס הגרלה במפעל הפייס שאז הוא זוכה לפי אחת השיטות גם לגזול .
גם חמור לא גונב ולא משחק בקוביה
ואם האופי של העבד לגנוב אז מה יקרה אם האדון ישחררו לחופשי האם אז הוא
יהיה יהודי גנב ובשרו יתחלף מבשר חמור לבשר אדם ?","207","","2561","True","True","False","","775","79.182.48.71","0","0","בבא בתרא|צב ע"ב",""),new Message("49545","49541","קצת סדר","25/04/17 09:33","כט ניסן","תשע"ז","09:33","אור חדש","עבד הוא לא כסא כמו שכסא הוא לא חמור
בתקופה שהעבדות היתה חוקית ניתן היה לרכוש עבד כמו שרוכשים כסא וחמור, זה לא הפך את כל מה שקנית להיות כסאות או חמורים, כל דבר נשאר כפי הוויתו רק הבעלות עליו השתנתה
אין כלל בעיה לאחוז בחבל בשני קצותיו, הבעיה היא למשוך אותו...
חז"ל פטרו את האדון מאחריות לנזקי עבדו, הניזוק יכול היה לתפוס את העבד עד שהנזק ישולם לו.
אופי לא משתנה בגיור
השייכות הלאומית/ דתית משתנה בגיור","458","","2561","True","True","False","","172","213.151.55.19","0","49541","בבא בתרא|צב ע"ב",""),new Message("49547","49541","העבד אינו כמו כסא או חמור!","25/04/17 09:57","כט ניסן","תשע"ז","09:57","Almuaddib","אדם שבבעלותו כסא, רשאי לשבור את רגליו, להסיק בהן את התנור ואף - רח"ל - למכרו לגוי.

אדם שברשותו חמור, יכול, מבחינת הדין, להחליט להרוג את החמור על מנת להאכיל את הכלבים בבשרו.

לא כן הדבר בעבדו.


===

לגבי שאר דבריך, יש בהם עוד אי-דיוקים אחרים, וכן אי הבנה. עבד קוביוסטוס, יכול להיות עבד שמכלה את זמנו במשחקי קוביה עם העבדים האחרים - במקום לעבוד. הרצון של הקונה להחזירו, נובע מכך שהוא חשב שרכש עבד שיעבוד וגילה כי רכש בטלן. גם לגבי גנב, תוכל לפרש שהוא גונב מבעל הבית עצמו - שותה מיינו ואוכל מהמאכלים שבעל הבית ייחד לעצמו ולא לעבדיו.


ועל כן ההפרש בדין:

מי שקונה עבד, לוקח בחשבון כי עבדים הם עצלנים, מכלים את זמנם - כשהם יכולים - במשחקים, אוכלים ושותים ממה שהם מוצאים בבית האדון - כימה יש להם בחייהם?

אבל הקונה מוכתב למלכות - כאילו קנה סחורה שמתקלקלת. הוא לא קונה אדם ולוקח בחשבון שזה יילקח על ידי המלכות כי דינו ליהרג. זה מיקח טעות.


=====

דברי הנביא "...אשר בשר חמורים בשרם..." הם משל, ומשל הוא לגבי אברים מסויימים ואכמ"ל, ועיי"ש - בייחוד בהמשך הפסוק.

הנח עבד, וכי גויה שמתגיירת, בשרה משתנה עם יציאתה מהמקווה? הרי משל הוא, והדברים ידועים.","107","","2561","True","True","False","","220","82.81.160.69","0","49541","בבא בתרא|צב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);