var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49415;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49415","0","מהן ההגדרות לגבי מכירת ספינה","08/04/17 22:54","יב ניסן","תשע"ז","22:54","עלי","א. מהי סימטא לגבי ספינה, האם הכוונה כמו בונציה ?
ב. האם רשות הרבים כאן הכוונה בים הפתוח או אף בנמל ?
ג. כיצד 'מושכים' ספינה כמו אניית נוסעים או מכולות ענקית ?
כלומר, האם אפשר לקבל מעט הסבר על דרכי קניין לאוניות, סירות, צוללות, רחפות טרקטורוני ים ושאר כלי שייט בימינו ( שחלקם מצויים רוב זמנם ביבשה ומורדים לפי הצורך הימה וחלקם מצויים כל הזמן במים בנמל או מים פתוחים )?","209","","2578","True","True","False","","904","31.44.138.47","0","0","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49419","49415","כדלהלן","08/04/17 23:01","יב ניסן","תשע"ז","23:01","דוד כוכב","א. מקום שניתן "לתפוס" לפי שעה, בלי להפריע למהלך העוברים.
ב. מקום שלא ניתן "לתפוס" לפי שעה, כי זה יפריע למהלך העוברים.
ג. באותו אופן שמסיעים.","125","","2578","True","True","False","","153","213.151.36.220","0","49415","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49436","49415","תשובות","09/04/17 09:42","יג ניסן","תשע"ז","09:42","Almuaddib","א.
אפשר כמו בוונציה, אפשר כמו שאתה מדמיין. העיקר הוא שאין המדובר ברשות היחיד,, אבל גם לא בשטח ציבורי שאם משתמשים בו לזמן קצר, זה מפריע לציבור.

ב.
הים הפתוח, וכנראה גם נמל, אינם רשות הרבים אלא 'כרמלית'. אך עיקר העניין כאן - להבדיל מהסמטא. מקום בו רבים מסתובבים, ולכן אי אפשר לבצע באמצעותו את המעשה הקנייני של משיכה.

ג.
בדיוק כפי שמושכים פיל. כלומר, מפעילים את המנועים - והספינה זזה קצת. זו היא משיכתה.

ולגבי כל דרכי הקניין שאתה שואל, הלא הם מפורטים התמציתיות בדברי אביי ורבא שהובאו על הדף. יכול אתה לקנות את אלו במסירה - שתעביר את החבל איתו הם נקשרים אל מזח (גם במסירת החבל כשהם ניצבים על המבדוק - ביבשה עצמה), או להסיעם קצת, או - כשהם במבדוק - להשכיר את המקום בו הכלי מונח.

והיום נהוג שכל הקניינים הללו נעשים באמצעות שטר - חוזה המכירה המקובל בקניינים כאלו כיום, כמו במכונית וכד'.","107","","2577","True","True","False","","180","209.88.198.77","0","49415","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49456","49436","היום נהוג???","12/04/17 17:44","טז ניסן","תשע"ז","17:44","קלוגער","האם ההנהגה הזאת היא מנהג אמת האם שטר מועיל למטלטלין וכדו'
אולי יהיה יכול לחזור עד שלא ימשוך","590","","2574","True","True","False","","66","185.24.206.252","0","49415","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49457","49456","הכל כמנהג המדינה","12/04/17 22:11","טז ניסן","תשע"ז","22:11","אור חדש","זה כלל בסיסי בדיני ממונות
השוע חומ זה רק למקרים בהם אין מנהג מדינה ברור","458","","2574","True","True","False","","98","37.26.146.129","0","49415","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49458","49456","יש בזה מחלוקת אם מועיל","12/04/17 23:39","טז ניסן","תשע"ז","23:39","דוד כוכב","ראה בשו"ע חו"מ סח, א בסוף דברי הרמ"א מחלוקת בין הרמב"ם לשאר ראשונים.
ותלוי בפירוש הגמרא במסכת בבא בתרא דף נד ע"ב: "אמר שמואל: דינא דמלכותא דינא, ומלכא אמר: לא ליקני ארעא אלא באיגרתא".

ובערוך השולחן יורה דעה סימן שכ, טו: "קנין ע"פ דינא דמלכותא מועיל ולכן אם ע"פ דינא דמלכותא קונין מטלטלין בשטר כמו שהמנהג במדינתנו שמוכרין סחורה בקאנטראקט וע"פ דינא דמלכותא מועיל גם בבכור".","125","","2574","True","True","False","","157","213.151.40.151","0","49415","בבא בתרא|עו ע"א",""),new Message("49467","49458","לענ"ד המחל' לא שייכת לנד"ד","14/04/17 11:25","יח ניסן","תשע"ז","11:25","אור חדש","כל שנחלקו זה האם הוראת המלכות יכולה ליצור דין גם נגד התורה
נד"ד הינו האם מנהג המקום שכולם כבר נוהגים אותו יוצר דין, בזה כתב שם הרמ"א: " וְכָל שֶׁכֵּן בְּמָקוֹם שֶׁכְּבָר נָהֲגוּ לְהַכְשִׁירָם, כְּשֵׁרִים (רִיבָ''שׁ סִימָן תצ''ג וְתע''ח וּבה''ת וּבֵית יוֹסֵף בְּשֵׁם רַשְׁבָּ''א וְהַמַּגִּיד פכ''ז מֵה' מַלְוֶה)"

ברגע שפשוט למוכר ולקונה שלחיצת היד סוגרת העיסקה אין עוד דרך חזרה אחריה
כל הדיונים זה כאשר המנהג לא פשוט אבל יש הוראת מלכותא ואו הוראת חו"מ, בזה יש שאלה מה להעדיף, כלומר יש הסוברים שכח מלכותא גובר על הוראת התורה ביצירת מנהגי המקום
וכן גם מורה הסברא הפשוטה בחו"ל שהרי שם הכח המוסמך לאכוף את דיני הממונות היה נתון בד"כ בידי המלכות ושוטריה ולכן מסתמא המוכר והקונה עשו על דעת שיפתרו סכסוכים בערכאות כפי הוראת המלכות
כמובן שבמקום שבו היתה אוטונומיה שיפוטית חזקה ליהודים ולכלום היה ברור שניגשים רק לדיין של הקהילה השו"ע היה גובר על הוראת המלכות שהרי זה היה בדעת המוכר והקונה בעת ביצוע העיסקא","458","","2572","True","True","False","","148","84.109.231.210","0","49415","בבא בתרא|עו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);