var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49392;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49392","0","כמה הערות","05/04/17 22:56","ט ניסן","תשע"ז","22:56","שמואל דוד","לכבוד חברי הפורום

בבא בתרא עג.

א) נס אדרא וכן הוא אומר שש ברקמה  ממצרים היה מפרשך להיות לך לנס
ועיין רשב"ם אדרא - הוא הוילון שפורסים על התורן להוליך את  הספינה ברוח וייל"א בלע"ז
וכן הוא אומר - דהיינו אדרא שעשוי מפשתים  וקנבוס מין בגד
ועיין רש"י גיטין פז: מכותא - נס "שפורשין עליו" וילון של ספינה וצ"ע

ב) רשב"ם וכן הוא אומר - "דעיגון דמתניתין" לשון עכוב הוא  כדכתיב הלהן תעגנה כמו תעשנה תתעכבו מלהנשא לבעל "אלמא עוגין דמתני' היינו עיגון"
לא הבנתי דבריו ונא להסביר.

עג:
ג) ונקיט תרי מזגי דחמרא בידיה ומוריק מהאי להאי ומהאי להאי ולא נטפא ניטופתא לארעא ואותו היום יעלו שמים ירדו תהומות הוה כו'
וברשב"ם תרתי כסא דחמרא - "שניהם מלאים יין" והיה מוריק  תרוייהו ביחד זה בתוך זה בהדי דקמשוור ואינו נשפך אפי' טפה אחת ואע"פ שהיה אותו יום רוח סערה שהיו עולין יורדי הים באניות עד לשמים ויורדין עד תהומות מכח הרוח ואף על פי כן לא נפלה טפה לארץ
והקשה הרש"ש דזה דבר שאי אפשר ומנין לו.
ולכאורה פשוט שהרשב"ם למד כן מלשון הגמרא "תרתי כסא דחמרא" ומבואר ששניהם מלאים יין. ופשוט.
אולם צע"ק מש"כ הרשב"ם בא"ד ואע"פ שהיה אותו יום רוח כו' ואע"פ כן לא נפלה טיפה כו'
דלכאורה אין זה חידוש כ"כ, רק החידוש הוא שאע"פ ששניהם מלאים יין אעפ"כ לא נפל טיפה וצ"ע.

ד) רשב"ם כמיחם קומקומא דמיא - כשיעור שמחממים  קומקומום של מים "חמין"
לכאורה תיבת חמין אינו מובן, דאין מחממים מים חמין וצ"ע.


החותם בכבוד רב,","595","","2579","True","True","False","","714","174.200.6.247","0","0","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49393","49392","לבגד","05/04/17 23:09","ט ניסן","תשע"ז","23:09","דוד כוכב","א) מה השאלה?

ב) העוגן מעכב את הספינה מלשוט כמו שאשה עגונה מעוגנת מלהנשא.

ג) החידוש גדול, שאין הרוח מפזרת את היין אף שנצרך להעלותו לאויר עד שתתרוקן הכוס שכנגד.

ד) ר"ל שמחממים קומקומום של מים לעשותן "חמין".","125","","2579","True","True","False","","166","213.151.36.220","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49395","49393","[ללא נושא]","06/04/17 00:25","י ניסן","תשע"ז","00:25","שמואל דוד","א. לכאורה בגמרא ב"ב מבואר דלא כפרש"י

ב. בתחילה כתב הרשב"ם דעיגון דמתניתין היינו עיכוב ואח"כ כתב שעוגין היינו עיגון

ג. ייש"כ, וכעין זה כתב בדבש תמר

ד. ייש"כ","595","","2578","True","True","False","","147","174.200.21.159","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49396","49395","השלמות","06/04/17 05:44","י ניסן","תשע"ז","05:44","דוד כוכב","א. נס הוא דגל - דבר גבוה.
רש"י שם השתמש במילה נס לתאר את התורן הגבוה.
והגמרא כאן משתמשת במילה זו לתאר את המפרש - הדומה לבגד הדגל.

ב. היינו הך.","125","","2578","True","True","False","","148","213.151.36.220","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49397","49396","מה כוונתו במש"כ עוגין היינו עיגון","06/04/17 05:56","י ניסן","תשע"ז","05:56","שמואל דוד","","595","","2578","False","True","False","","165","50.78.157.210","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49399","49397","פירוש הרשב"ם","07/04/17 00:54","יא ניסן","תשע"ז","00:54","דוד כוכב",""עוגין" זו המילה הכתובה במשנה.
"עיגון" זה שורש המילה הכתובה במשנה ועיקר משמעותה. פעולת העוגן היא עיגון - הוא מעגן את הספינה.","125","","2577","True","True","False","","151","213.151.36.220","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49400","49399","הבנתי","07/04/17 00:58","יא ניסן","תשע"ז","00:58","שמואל דוד","אבל מה זה שכתב הרשב"ם אלמא עוגין היינו עיגון","595","","2577","True","True","False","","134","70.208.76.3","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49401","49400","לשון רשב"ם ופירושו:","07/04/17 01:04","יא ניסן","תשע"ז","01:04","דוד כוכב",""וכן הוא אומר - דעיגון דמתניתין (= פעולת העיגון של העוגן) - לשון עכוב הוא, כדכתיב הלהן תעגנה - כמו תעשנה = תתעכבו מלהנשא לבעל. אלמא [משמעות פעולת] עוגין דמתני' היינו עיגון".","125","","2577","True","True","False","","187","213.151.36.220","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49402","49401","תודה, נא להסביר ה"אלמא"","07/04/17 03:00","יא ניסן","תשע"ז","03:00","שמואל דוד","","595","","2577","False","True","False","","120","70.208.76.3","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א",""),new Message("49406","49402",""אלמא" = מכאן נלמד ש...","07/04/17 17:46","יא ניסן","תשע"ז","17:46","דוד כוכב","הפסוק "הלהן תעגנה" פירושו: וכי עבורם תתעכבו מלהנשא.
"אלמא" = הרי = מכאן נלמד שפירוש השורש עגן - עיכוב.
ומכאן מתבאר שגם פירוש המילה עוגן - דבר המעכב את הספינה מלשוט.","125","","2577","True","True","False","","209","213.151.36.220","0","49392","בבא בתרא|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);