var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49262;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49262","0","דיני דייני וה'אמת'","27/03/17 10:10","כט אדר","תשע"ז","10:10","אור חדש","אמר ליה רב נחמן לרב הונא הלכתא כוותין או הלכתא כוותייכו אמר ליה הלכתא כוותייכו דמקרביתו לבבא דריש גלותא דשכיחי דייני:
רשב"ם (ר"ח):
דמקרביתו בי ריש גלותא. רב נחמן חתנא דבי נשיאה הוה ורגיל במקום הדיינים דשכיחי דייני וראה מעשים בכל יום היאך דייני
אי נמי דיני כך פירש רבינו חננאל:

לפי ר"ח שתי סיבות יש לפסוק כר"נ א- שרואה כיצד דנים בפועל דייני הר"ג וב' שנמצא במקום שמצוי בו הדין (ודן בעצמו)
אומנם יש לשאול כיצד ניתן להכריע במחלוקת שבין רב לשמואל על סמך מעשיהם של דייני ר"ג הרי הם עצמם מחוייבים בפשטות להלכה שנכריע במחל' היסודית ואם למשל נכריע כרב יצטרכו לשנות ממנהגם ודינם וכן מה זה משנה שר"נ מורה בפועל כסברתו, אם טועה בכך יתכבד וישנה מדעתו ויפסוק כרב?

אלא בדיני אדם כלל הברזל הינו 'מנהג המקום' וכאשר לא ברור המנהג שבודקים מה דנים בד"כ הדיינים במקרים כאלו ואז התקדים הופך לדין קבוע ול'מנהג המקןם'.
אם כן ברגע שמבורר לנו מה רגילים לפסוק הדיינים של ר"ג וכ"ש אם ר"נ עצמו הנהיג במקומו נורמה מסויימת הרי שאין עוד שום משמעות לשאלה האם ההלכה פעם היתה כרב או כשמואל ואין ממילא גם שום צורך לשנות הפסיקה שתתאים לדעת רב שהרי ברגע שבמציאות נוהגים כדעה מסויימת בדיני אדם זו הופכת להיות הלכה פסוקה כ'מנהג המקום' הגובר על כל דעה של אמורא או אף תנא.","458","","2594","True","True","False","","626","213.151.55.19","0","0","בבא בתרא|סה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);