var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49258;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49258","0","בור ודות","27/03/17 07:10","כט אדר","תשע"ז","07:10","גיל ושמחה","לא את הבור ולא את הדות אע"ג שכתב בו עומקא ורומא...
משנה זאת חסרה את העיקר (מה לא? מי לא?...). נראה שבסדר המשניות היא מהווה המשך ישיר למשנה הקודמת ובו מצוין הדין העיקרי שלח המוכר בית וכו'.
נשאלת שאלה: מדוע נצרכה הגמרא לקיים דיון על מה שלא נכלל במכירת הבית עוד לפני שעסקנו בדין זדה במשנה? במילים אחרות: ככל הנראה פיצול המשנה נובע מאריכותה, ויש לזה עוד כמה דוגמאות בש"ס. רק מדוע לא המתין מסדר הגמרא עם הדיון בסייגים של מכירת בית עד לאחר החלק הנוכחי של המשנה? מדוע הקדים לבאר אותם עוד בטרם למדנו את עיקרי הדינים במשנה?","363","","2588","True","True","False","","1122","185.3.147.202","0","0","בבא בתרא|סד ע"א",""),new Message("49259","49258","משנה למדת בע"פ מגיל 6","27/03/17 09:29","כט אדר","תשע"ז","09:29","אור חדש","ומצופה שבהגיעך ללימוד הגמ' כל המשנה זכורה לך היטב
כך לפחות היה אמור להיות המצב בזמן כתיבת הגמ'..","458","","2588","True","True","False","","117","213.151.55.19","0","49258","בבא בתרא|סד ע"א",""),new Message("49261","49259","משנה וגמרא","27/03/17 09:41","כט אדר","תשע"ז","09:41","גיל ושמחה","אכן נראים דבריך, אולם אין זו תשובה לשאלתי. אנחנו נמצאים בתקופה של למעלה מ0 500 שנה לאחר חתימת התלמוד. רבי סידר את המשניות ואבינא ורב אשי את המקרא. מה יש לנו עכשיו? שישה סדרים. אם כן, אני שואל: היכן הסדר?","363","","2588","True","True","False","","305","185.3.147.202","0","49258","בבא בתרא|סד ע"א",""),new Message("49263","49261","כמה הערות","27/03/17 10:29","כט אדר","תשע"ז","10:29","אור חדש","אנחנו נמצאים בתקופה של למעלה מ1400 שנה לאחר חתימת התלמוד.
רבי סידר את המשניות ורבינא ורב אשי את הגמרא.
מה יש לנו עכשיו? שישה סדרים (לא מדוייק בכלל, יש לנו משנה, גמרא ספרות הגאונים, ספרות הראשונים ספרות האחרונים. ספרות ההלכה המסודרת לפי הגמרא, ספרות ההלכה המסודרת לפי נושאים)
אם כן, אני שואל: היכן הסדר?
תשובה- כמובן שלא יעלה על הדעת שאנו נבוא ונשכתב את כתבי הקדמונים כראות עיננו הרגילה לסדר 'הגיוני' בשונה ממה שהם היו רגילים בו- 'קשר אסוציאטיבי'.
מה שעושים אנו וקדמוננו (ובראשם מורנו הרמב"ם) זה לכתוב חיבורים חדשים שיהיו מסודרים לפי הגיון 'מודרני- אנציקלופדי'.","458","","2588","True","True","False","","146","213.151.55.19","0","49258","בבא בתרא|סד ע"א",""),new Message("49264","49263"," תשובות רבות לדבר","27/03/17 10:34","כט אדר","תשע"ז","10:34","גיל ושמחה","אכן לא עלתה במחשבתי לשנות את סדרי הקדמונים אלא לנסות להבין אותם.","363","","2588","True","True","False","","221","185.3.147.202","0","49258","בבא בתרא|סד ע"א",""),new Message("49266","49264","הם מובנים אם זוכרים את ההקשר שבו נכתבו","27/03/17 11:10","כט אדר","תשע"ז","11:10","אור חדש","נסיון ללמוד מספרות קדומה ללא העברת המידע סינטזה של 'הקשר זמן מקום ומציאות ' שבה נכתבה, מוביל לאנכרוניזם וטעויות קשות בהבנה.","458","","2588","True","True","False","","152","213.151.55.19","0","49258","בבא בתרא|סד ע"א",""),new Message("49272","49266","ישר כוח!","27/03/17 19:45","כט אדר","תשע"ז","19:45","גיל ושמחה","החכמתי.","363","","2588","True","True","False","","266","185.3.147.202","0","49258","בבא בתרא|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);