var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49054;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49054","0","שאלות בענין: מחינא לך בסילוא דלא מבע דמא","01/03/17 17:24","ג אדר","תשע"ז","17:24","מענה קולי","שאלה שהתקבלה במענה הקולי של פורטל הדף היומי:

"מחינא לך בסילוא דלא מבע דמא" -

א. למה השימוש דוקא בקוץ, שאינו מוציא דם, עבור חרם ונידוי? מה הקשר בין ה"משל" הזה לנמשל שלו? (הביטוי מופיע רק עוד פעם אחת בלבד - בכתובות צא עא, גם שם בענייני ירושה/כתובה, גם שם רב נחמן וגם שם אנשים שסרבו להגיע לדין).

ב. האם יש התייחסות כלשהי בתלמוד לקוץ שכן מוציא דם?

ג. האם יש ביטויים נוספים שמכונים כאלו שסרבו לבוא להתדיין בבית הדין או לקיים פסק דין?","126","","2622","True","True","False","","720","46.121.40.253","0","0","בבא בתרא|קנא ע"ב",""),new Message("49060","49054","תשובות","02/03/17 00:18","ד אדר","תשע"ז","00:18","דוד כוכב","א. קוץ שאינו מוציא דם גורם לכאב אך אינו גורם לחבלה ולנזק גופני, כך החרם מכאיב מאוד למנודה אך אינו מיסב לו נזק גופני.
ב. סתם קוץ דוקר ומוציא דם. ובמסכת חולין דף מז ע"א משתמשים בו כדי לפקוע בועות בריאת הבהמה. במסכת סנהדרין דף פד ע"ב: "רב לא שביק לבריה למישקל ליה סילוא", הוא חשש שבנו יעבור על גרימת חבלה באביו בעודו מוציא ממנו את הקוץ שנתחב בו.
ג. "מפיקנא לך... מאונך". רש"י: "כלומר משמתינן לך ותפיק על כרחך".","125","","2621","True","True","False","","185","213.151.60.158","0","49054","בבא בתרא|קנא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);