var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49018;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","54"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49018","0","כל דאלים גבר","26/02/17 13:00","ל שבט","תשע"ז","13:00","הודו_כי_טוב","אין פתרון במישפט אז תיתמודדו לבד ? החזק שולט כמו אצל דרוין ?
בימינו בבית משפט אזרחי השופט יגיד דבר כזה ?
גם כשהיתה הכרעה לפעמים בעלי זרועות קבעו אחרת","207","","2619","True","True","False","","779","2.53.40.20","0","0","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49019","49018","אכן נושא מורכב >>>","26/02/17 14:32","ל שבט","תשע"ז","14:32","אבי גרינבלט","מצד אחד , דברי רש"י
"אבל הכא, בהאי קרקע, דליכא לא שטר ולא עדים, ואיכא למיקם עלה דמילתא, אם יבואו ויעידו של מי הוא, הלכך אין כאן לומר חלוקה ושודא, דשמא יבואו עדים ויסתרו את הדין שדנו ב"ד. הלכך אין ב"ד נזקקין להם לדון דין שסופו לידי עיוות, אלא מניחים אותן, וכל דאלים גבר, עד שיבואו עדים ויבררו הדבר"
מצד אחר דברי הרא"ש :
"מי שהדין עמו ימסור נפשו להעמיד שלו בידו ממה שימסור האחר לגזול, ועוד יאמר: מה בצע שאמסור נפשי והיום או למחר יביא ראיה ויוציאנה מידי ? סמכו על זה, דכל מי שהדין עמו קרוב להביא ראיות".


ישנם כמובן כללי יסוד מתי ניתן ומתי לא ניתן ליישם כלל זה
א. אין שום צד שיש לו חזקה (בניגוד לשניים אוחזין")
ב. לא נדע לעולם להכריע כגון שני שטרות היוצאים באותו היום (ואינם בירושלים)
ג. בוצעה כבר תפיסה ע"י צד אחד וכדברי הרא"ש :
"האי כל דאלים גבר, דינא הוא דכל מי שגבר ידו בפעם ראשונה הוא שלו, עד שיביא חברו ראיה. וכל זמן שלא יביא ראיה, אף אם תגבר ידו, לא שבקינן ליה לאפוקי מיניה, דלא מסתבר שיתקנו חכמים שיהיו כל ימיהם במריבה ומחלוקת, היום יגבר זה ומחר חבירו, אלא חכמים פסקו: כל דאלים בפעם הזאת, גבר"
ד. אין "צו מניעה" כמו במקרה של "ההוא ארבא"

ואלו דברי הרבי מלובביץ' על דברי הרמב"ם :
"יש להעיר על עניין נוסף... לשון הרמב"ם היא: "בני הנהר משקין על הסדר. רצה אחד מהם לסכור כדי שיחזור לו המים וישקה תחילה ואח"כ יפתח, ואחר רוצה להשקות תחילה - כל המתגבר זכה". וכאן רואים דבר חידוש בדיוק לשון של הרמב"ם, שהרי לשון הגמרא הוא: "כל דאלים גבר", והרמב"ם משנה וכותב: "כל המתגבר זכה". ומזה למדים הוראה... שיש להשתדל תמיד להשתמש בלשון נקייה דווקא... שבמקום "כל דאלים גבר", משתמש בלשון עדינה יותר, "כל המתגבר זוכה". "אלים" - הוא גם מלשון אלימות, עניין בלתי רצוי, מה שאין כן "המתגבר" - לשון גבורה... שישנו גם בקדושה. וכמו כן הלשון "זוכה" טוב יותר מהלשון "גבר" - מלשון זכות"","539","","2619","True","True","False","","175","81.218.132.64","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49020","49018","בי"ד מתערב רק כשיש קייס","26/02/17 14:52","ל שבט","תשע"ז","14:52","דוד כוכב","כשאין לאף אחד טענה מגוּבה או תפיסה או חזקה, אין לבי"ד סיבה להתערב, ואין סיבה לפסוק לכאן ולכאן.

אם שופט כלשהו יפסוק במקרה כזה על פי נטיית לבו, הוא רק יראה בכך כמה פסיקותיו שרירותיות ואינן מסתמכות על הצדק.","125","","2619","True","True","False","","208","213.151.60.158","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49021","49020","הסיפא בעייתית","26/02/17 16:11","ל שבט","תשע"ז","16:11","אור חדש","יש פירושים שזה בדיוק שודא דדייני.","458","","2619","True","True","False","","102","95.86.90.171","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49022","49021","בשודא - ככה צריך","26/02/17 16:46","ל שבט","תשע"ז","16:46","דוד כוכב","שודא נעשית כאשר יש צורך שהדיין יכריע, משום שיש ממצאים בשטח, כגון שטר, ולכן הדבר נתון ביד הדיין להכריע. ובמקרה כזה על הדיין להכריע כפי נטיית לבו.
אין לכך קשר לשופטים שמתערבים בעניינים לא להם, ופוסקים שלא כדין.","125","","2619","True","True","False","","210","213.151.60.158","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49023","49022","לא הבנתי","26/02/17 18:36","ל שבט","תשע"ז","18:36","אור חדש","כיצד דחית הבעייתיות של " הוא רק יראה בכך כמה פסיקותיו שרירותיות ואינן מסתמכות על הצדק." המתקיימת בשודא?","458","","2619","True","True","False","","108","77.125.9.117","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49024","49023","עצם השודא אינו אי צדק כאשר הוא נצרך","27/02/17 14:21","א אדר","תשע"ז","14:21","דוד כוכב","אי הצדק הוא בהתערבות שאינה הוגנת ובהפקעת ממון שאין לה הצדקה.

למשל:
כאשר יש שני שטרות מתנה סותרים - רק השטר יכול להחיל בעלות, ואין המקבלים יכולים להשפיע על כך. הדיין הוא שצריך להחליט.
אולם כשחפץ נמצא בידו של אדם אין לאחר רשות לקחתו, גם לא לדיין אם לא שיש ראיות שהחפץ גזול.
גם כשהממון נמצא ברשות הרבים אין רשות להפריע לטוען לבעלות לתופסו אם אין ראיה הסותרת את טענתו. לפיכך אין רשות לדיינים להתערב בענין הספינה, וכאשר יצליח אחד לתופסה יהיה אסור לאחר לחוטפה ממנו. ואם יתפסו יחדיו, יחלוקו (אם לא שיש ודאי רמאי, או שאין החלוקה יכולה להיות אמת, למ"ד).

ודיין המתערב שלא כדין מסלקים אותו.","125","","2618","True","True","False","","158","213.151.60.158","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49030","49024","לגמור את הדין כדי להטיל שלום בעולם","28/02/17 07:03","ב אדר","תשע"ז","07:03","הודו_כי_טוב","מאתר דין תורה","207","","2617","True","True","False","","242","109.64.155.233","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב",""),new Message("49031","49030","הענות לתביעת סרק כנהוג דוקא מוסיפה מדנים","28/02/17 08:19","ב אדר","תשע"ז","08:19","דוד כוכב","","125","","2617","False","True","False","","139","213.151.60.158","0","49018","בבא בתרא|לד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);