var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48990;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48990","0","כמה הערות","22/02/17 06:40","כו שבט","תשע"ז","06:40","שמואל דוד","לכבוד חברי הפורום

א) רשב"ם ב"ב ל. מאי בעית בהאי ביתא, שהכל יודעין ששלי היה עכ"ל 
וצע"ק מדוע שינה פירושו דלעיל כט: כתב שיש לו עדות שהיה שלו,
אם לא שנדחוק שגם כאן הכוונה לעדות.. וצ"ב

ב)רשב"ם ל: ד"ה אמר רבא דינא קא"ל - המערער ויטול שדהו דאפילו אדמון ורבנן לא פליגי אלא בדעביד המערער מעשה לסייעו ללוקח לקנות שדהו אבל בדבורא בעלמא כולהו מודו כרבא כדמפרש ואזיל "ואע"פ שהחזיק בה ג' שנים בלא מחאה יפסיד דהא חזקה שאין עמה טענה היא שמודה הוא שלא לקחה מיד הבעלים כי אם מיד איש נכרי שאין ידוע שהיה לו חלק בה אפילו יום אחד ולא מצי טעין אמאי לא מיחה מערער בתוך שלש דהיכא אמרינן דמפסיד מערער בשתיקתו היינו היכא דטעין אידך מינך זבינתה ואכלתיה שני חזקה דעד שלש שנים מיזדהר איניש בשטריה טפי לא מיזדהר הלכך זה שלא מיחה והוא לא נזהר בשטרו הפסיד אבל הכא דמודי מחזיק דלא מיניה דמערער זבניה שהוא בעל הקרקע ובעדים זבנה לא הורע כחו של מערער בשתיקתו שהחזקה במקום שטר מכירתו עומדת וכיון דאין שטרו מועיל לו שהרי מגזלן לקח אף חזקתו אינה כלום"
לכאורה מ"ואע"פ" עד הסוף הוא אריכות שלא לצורך וצ"ע 
ובאמת דרכו של הרשב"ם להאריך ואין לדקדק כ"כ ביתור לשון כמו שיש לדקדק ברש"י אולם כאן הפריז על המדה
שו"ר בדברות משה שהניח בצע"ג 
נא להאיר עיני בזה

ג) רשב"ם ל: ד"ה שני חזקה טובא קאמינא - שקדמו לשטר שלך הרבה ויש לי עדים בכל החזקה כדמפרש לקמיה אבל לפיכך אמרתי שני חזקה סתם שלא הייתי יודע שהיה לך שטר של ארבע שנים שאצטרך לטעון ולפרש שני חזקה טובא עכ"ל 
ועיין בהגהות הב"ח וז"ל כדמפרש לקמן ולפיכך אמרתי כצ"ל ותיבת אבל נמחק
ולכאורה קשה, 
א) מש"כ הרשב"ם "כדמפרש לקמיה שיש עדים בכל החזקה" לא מצאתי בגמרא, ואם כוונתו שהוא מפרש כן לקמן הול"ל כדאפרש וצע"ק 
ב) מדוע שינה הב"ח לשון הרשב"ם מ"לקמיה" ל"לקמן" ובפרט שידוע שלקמן היינו מופלג ולקמיה בסמוך (כמוש"כ בכללי רש"י) ואפילו אם רש"י לחוד ורשב"ם לחוד, מ"מ מדוע הגיה כן וצ"ע

החותם בכבוד רב,
שמואל דוד","595","","2629","True","True","False","","662","174.200.5.130","0","0","בבא בתרא|ל ע"א",""),new Message("48992","48990","תשובות","22/02/17 08:47","כו שבט","תשע"ז","08:47","דוד כוכב","א) "הכל יודעין" - חשוב כעדים. וכיון שלא מוזכר פה בגמרא להדיא שהביא עדים, מסתבר שסמך על כך שהכל יודעין.

ב) יש תלמידים שזקוקים לשינון נוסף (מסכת עירובין דף נד ע"ב) ועבור אותם תלמידים ירדה לעולם נשמת הרשב"ם, שטוב להם להתחיל לימודם בבבא בתרא עם פירוש הרשב"ם.

ג) א) כדמפרש לקמיה: "וה"מ דאכלה שבע, דקדים חזקה דהאי לשטרא דהך". ב) לקמן היינו לפנינו - והגמרא מונחת לפני כולם, לא רק לפניו דמאן דהו.","125","","2629","True","True","False","","181","95.86.114.91","0","48990","בבא בתרא|ל ע"א",""),new Message("48993","48992","הערות","22/02/17 16:24","כו שבט","תשע"ז","16:24","שמואל דוד","א. ומדוע לעיל פירש שיש לו עדות

ב. כבר כתבתי שדרכו להאריך אבל מ"מ לא כתב דברים בלי טעם

ג. בגמרא לא כתוב שהיה עדים על החזקה
הרדב"ז מחלק בין לקמן ללקמיה","595","","2629","True","True","False","","153","174.200.5.130","0","48990","בבא בתרא|ל ע"א",""),new Message("48994","48993","המשך","22/02/17 18:58","כו שבט","תשע"ז","18:58","דוד כוכב","א. שם ר"ל - לפחות עדות.

ב. אין זה "בלי טעם", הטעם הוא לבאר יפה.

ג. ללא עדים אין משמעות לטענתו.","125","","2629","True","True","False","","137","95.86.114.91","0","48990","בבא בתרא|ל ע"א",""),new Message("48995","48994","אין זה נכון","22/02/17 19:00","כו שבט","תשע"ז","19:00","שמואל דוד","ג. עיין רשב"ם שהביא יש מפרשים שלא צריך עדים","595","","2629","True","True","False","","142","174.200.2.25","0","48990","בבא בתרא|ל ע"א",""),new Message("48996","48995","מסקנת רשב"ם כר"ח שצריך, ולכך היתה כוונתו","22/02/17 19:08","כו שבט","תשע"ז","19:08","דוד כוכב","וגם לדעת החולקים - העדות על השנים האחרונות מועילה לכל השנים.","125","","2629","True","True","False","","135","95.86.114.91","0","48990","בבא בתרא|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);