var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48962;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48962","0","הבנה בדברי מהר"ל - נצח ישראל כד","19/02/17 11:38","כג שבט","תשע"ז","11:38","אבי גרינבלט","המהר"ל תמה, כיצד יתכן שיהיה בטול לדברי הקב"ה, ובנוסף, למה הקדים דוקא שתי שנים, ולא יותר ולא פחות.

ספר נצח ישראל פרק כד

ומה שאמר הכתוב "ונושנתם בארץ", ואין ראוי שיהיה בטול אל דברי השם יתברך. ועוד, למה הקדים דוקא שתי שנים, ולא יותר ולא פחות. כי דבר זה מפני כי שתי שנים הם כמו גבול וסוף של זמן של "ונושנתם", והגבול בכל דבר נבדל מן הדבר עצמו, ואינו בחזקו ובתוקפו בגבול כאשר הוא בעיקר. ולפיכך כאשר הגיע אל הגבול, ואין הישיבה בכוחה, אז גלו. וכתב "ונושנתם בארץ", דמשמע שיהיו שם כמנין "ונושנתם", מאחר ששתי שנים אלו נחשבים גבול של "ונושנתם", [ו]דבר שהוא גבול בטל אצל הדבר עצמו. ולפיכך בטלים אלו ב' שנים אצל עיקר הישיבה, כאילו ישבו שם "ונושנתם", כי הגבול נמשך אחר גוף הדבר. וטעם כי ב' שנים הם גבול, מפני כי מספר שלש שנים הם חשובים ביותר, כמו שתמצא כי חזקת הבתים ג' שנים (ב"ב כח א), לכך מספר ג' אינם גבול, רק מספר שתי שנים - שאינם נחשבים בעצמם ענין חזקה - הם נחשבים גבול. וכיון שגלו שתי שנים קודם "ונושנתם", ולא היו שם כל מה שראוי שיהיו שם, עדיין שם הארץ עליהם אף בגלותם ממנו, ולכך אין מקויים בהם "ואבדתם מהרה" (דברים יא, יז). אבל אם חס ושלום ישבו שם כל זמן שלהם, שוב לא נקרא ארץ ישראל מקום שלהם, והיה חס ושלום מקויים בהם "ואבדתם מהרה".

זה עונה על השאלה מדוע שנתיים ולא שלוש , מדוע לא שנה ודווקא שנתיים ?","539","","2624","True","True","False","","801","81.218.132.64","0","0","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48963","48962","מה בדיוק הבנת כאן?","19/02/17 17:14","כג שבט","תשע"ז","17:14","אור חדש","למה לא שלש באמת?","458","","2624","True","True","False","","88","213.151.53.59","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48964","48963","לענ"ד והבנתי >>>","19/02/17 18:13","כג שבט","תשע"ז","18:13","אבי גרינבלט","דברי הגמרא בגיטין פח,א:
"עולא אמר שהקדים שתי שנים (דברים ד, כה) לונושנתם"
רש"י במקום :
"היינו צדקה שמיהר להביא הרעה לסוף ח' מאות וחמשים דהיינו ב' שנים קודם ונושנתם דהיא בגימטריא ח' מאות וחמשים ושתים ואם שהו עד ונושנתם היה מתקיים בהן כי אבד תאבדון"
------------------------------------------------------------------------------------------
ברור שהיה צריך למנוע את משך הזמן של 852 שנה ולעצור את "כי אבד תאבדון" לפני הזמן ועדיין תחשב ארצנו ואנו שייכים אליה.
אם חלילה היו יוצאים לגלות 3 שנים קודם לכן , היה נחשב כאילו התמלאה תקופת "ונושנתם" שהרי 3 שנים הם יחידת זמן עצמאית וחשובה ואינה חלק מכל השנים שקדמו להן .
2 שנים , מהווים מחד גיסא , גבול ועצירת "השעון" ומאידך גיסא , אינם נחשבים ליחידת זמן עצמאית אלא לחלק מהתקופה שקדמה ומשכך , תקופה זו לא נסתיימה ולא התמלאה ולכן , יש תקומה ולא יתקיים "כי אבד תאבדון" ועם ישראל ישוב לארצו .

השאלה שעלתה לי בענין , אם כך , גם שנה אולי יכולה להוות גבול ?","539","","2624","True","True","False","","155","95.86.72.27","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48966","48964","תמיהה על הבנתך","19/02/17 19:52","כג שבט","תשע"ז","19:52","אור חדש","אם כבר 3 שנים קודם נחשב כסוף זמן השייכות לארץ הכיצד שנה ואף שנתיים אח"כ עדיין נחשבים כשייכים אליה?? משל למה הדבר דומה לאמירה שג' טפחים סמוך לקרקע דינו כקרקע אך ב' טפחים סמוך לקרקע דינו כשמים.","458","","2624","True","True","False","","138","213.151.53.59","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48967","48966","אשמח ללמוד הבנה נכונה...","19/02/17 20:05","כג שבט","תשע"ז","20:05","אבי גרינבלט","הדברים הם לענ"ד בלבד מתוך דברי המהר"ל לאור מושג החזקה הנקבע לאחר 3 שנים.
עדיין השאלה הראשונה עומדת במקומה.","539","","2624","True","True","False","","171","2.53.180.133","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48968","48967","הנראה לי","19/02/17 20:22","כג שבט","תשע"ז","20:22","אור חדש","אם היו נשארים כל ה'נושנתם' היו ממלאים כל שייכותם לארץ ואז הסרתם ממנה היתה מוחלטת (אין ביאור לד"ז באמת והוא מהאכסיומות של המהר"ל שמרבה בקביעות נטולות הסבר אמיתי).
לכן גם יש עדיפות להותיר כמה שיותר מה'ארציות' בתוך עמ"י בלא ש'תתבזבז' על ה'נושנתם' ובזה תשובה לשאלתך 'למה לא שנה'.
למה לא להקדים הגלות עוד יותר?
עונה המהר"ל שיותר מ2-> 3 זה כבר שייך ל'גוף החזקה של הישיבה' ולכן לא שייך עדיין להסירם בזמן זה אלא רק בזמן שהינו בטל לעיקר הישיבה (כשכבר לא יכולים לקבוע חזקה לישיבתם) שאז ניתן להסירם.","458","","2624","True","True","False","","164","213.151.53.59","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48969","48968","תודה על ההבנה...","20/02/17 09:13","כד שבט","תשע"ז","09:13","אבי גרינבלט","לא בטוח שהבנתי את התשובה לשאלתי מדוע לא שנה.","539","","2623","True","True","False","","148","81.218.132.64","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48970","48969","תוספת","20/02/17 11:24","כד שבט","תשע"ז","11:24","אור חדש","המהרל הבין מחזל שאם היו משלימים מניין נושנתם היו ממצים בכך את כל קישורם לארץ והאבדון היה יוצא מושלם. מכאן הבין שכל זמן שלא היו בארץ והיה מהמנין יש בו תועלת של שימור הקשר בין העם לארץ. לכן גם יש עדיפות לצאת כמה שיותר מוקדם.
מצד שני אי אפשר להקדים שלש או יותר שנים כיוון שבכך תמנע לחלוטין הגלות מעוצם חוזק שייכותם לארץ.

הדברים בעלי הגיון פנימי אך חסרי הבנה במישור הפשוט.
לא מובן כלל למה המצאות בארץ מקטינה את הקישור אליה.
בנוסף יש להקשות על הבנת המהרל בחזל שרוב העם גלה הרבה לפני אותם 'ב' שנים שהיו רק גבול' וחוזק ישיבתם בארץ לא מנע גלותם כלל.","458","","2623","True","True","False","","130","213.151.53.59","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א",""),new Message("48971","48970","פתחנו בשאלה וכך גם סיימנו , תודה רבה !","20/02/17 11:38","כד שבט","תשע"ז","11:38","אבי גרינבלט","והכל מפרק חזקת הבתים...
"גָּדוֹל יִהְיֶה כְּבוֹד הַבַּיִת הַזֶּה הָאַחֲרוֹן מִן הָרִאשׁוֹן אָמַר ה' צְבָאוֹת, וּבַמָּקוֹם הַזֶּה אֶתֵּן שָׁלוֹם נְאֻם ה' צְבָאוֹת"
בעזהי"ת","539","","2623","True","True","False","","142","81.218.132.64","0","48962","בבא בתרא|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);