var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48850;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48850","0","שאלה על ר' ירמיה ( סליחה על האריכות )","14/02/17 21:12","יח שבט","תשע"ז","21:12","עלי","אני מבקש 'לחפור' מעט בסוגיה מתוך הידע הכללי שלי :
בד"כ מי שמצוי במחקר מדעי יודע שבכל מחקר לשיטת הניסוי והחישוב כמו גם אופן הצגת הבעיה הנחקרת משמעות מרכזית.
והנה, כאשר מודדים מרחקים בין שני גופים, חשוב לקבוע תחילה האם המרחק הנמדד כולל את נפח הגופים או שהמרחק נמדד ממרכזם או עד תחילת או סוף גופם.
כדי לסבר את אוזן הקוראים אזכיר, שבמדידת המרחקים מכלי לכלי ולכותלי המשכן כפי שמופיע בברייתא דמלה"מ, כוללת כל מדידה גם את כל גוף הכלי אליו מודדים, כלומר מרחק עשר האמות מהפרוכת למזבח הזהב כולל את כל עובי המזבח המצוי מערבית לקו רוחב אמצע אורך ה'קודש', ומרחק חמש האמות ממנה אל השולחן או המנורה, כולל את כל עובי השולחן או המנורה, המצויים מערבית לקו רוחב הרבע הפנימי של ה'קודש', וכן 2.5 האמות מהכותל הדרומי אל המנורה כולל את עוביה וחמש האמות ממנה לשולחן כוללים את כל עוביו ( זה כיוון המדידה שם ).
דוגמה אחרת קיימת בסוגיית השלכת מוראת העוף בזבחים סד,א, כאשר נקבע שהמרחק שמשליך הכהן את המוראה הוא ל"א אמות. ומרחק זה כולל את עובי גוף הכהן המשליך כי 'מקום גברא לא קחשיב' בנפרד.
( כוונתי לומר בזה שכך היה הרגלם - למדוד את המרחקים, כולל הגוף אליו מודדים ).
מרחק חמישים האמה מהשובך צריך אפוא להימדד אל הניפול, וצריך להחליט לאן בדיוק בגופו, האם כל גופו צריך להיכלל במדידה או תחילת גופו או מרכזו. לו ענו לר' ירמיה שאין מקום לשאלתו כי הוא אינו מודד חמישים אמה אל הניפול אלא בקרקע והוא לא התייחס לניפול עצמו שכל גופו צריך להיכלל במדידה, היתה בזה דחיה פשוטה לשאלתו כי באופן זה אין מקום להעמדת הניפול כשרגלו האחת בתוך ורגלו האחת מחוץ.
שאלתי הפשוטה : מדוע ? ( האם חשדו בר' ירמיה עצמו שהוא חש כ'ניפול' שרגלו האחת בבית המדרש והשניה בחוץ ולכן 'דחפו' גם את רגלו השניה החוצה ? )","209","","2636","True","True","False","","730","95.86.89.84","0","0","בבא בתרא|כג ע"א",""),new Message("48855","48850","ר' ירמיה הזכיר רגל דוקא","14/02/17 22:18","יח שבט","תשע"ז","22:18","דוד כוכב","בעי ר' ירמיה: רגלו אחת בתוך נ' אמה ורגלו אחת חוץ מחמשים אמה, מהו?

בעייתו נסובה על דברי רב עוקבא בר חמא שנאמרו בסמוך כאן: "כל המדדה - אין מדדה יותר מנ' ". והשאלה היא אם בסוף הדידוי הוא יכול גם לשלוח רגל (דומה לחצי הצעד הנוסף ב'צעד וחצי'), או שזה כבר התחלה של דידוי עודף.

אין הענין קשור לסוגיית עד ועד בכלל.","125","","2636","True","True","False","","222","212.76.100.140","0","48850","בבא בתרא|כג ע"א",""),new Message("48857","48855","נכון אבל","14/02/17 22:34","יח שבט","תשע"ז","22:34","עלי","סו"ס השאלה היא גם אם הגוזל מצוי במרחק המרבי האפשרי מהשובך או מעבר לו. הוא שכתבתי, שאופן הצגת השאלה קובע גם את התשובה. באופן שר' ירמיה הציג אותה אין לה תשובה טובה ולכן ראוי היה לענות על דבריו שהשאלה אינה לגבי יכולת הדידוי המירבית של רגליו אלא שאלת הימצאותו בגופו בטווח נ' האמה וכך לפתור לו את שאלתו בפשטות ולדחות את דבריו. במקום זה העדיפו לא לענות לו אלא לדחוף גם את רגלו השניה של ר' ירמיה אל מחוץ מבית המדרש...","209","","2636","True","True","False","","206","95.86.89.84","0","48850","בבא בתרא|כג ע"א",""),new Message("48858","48857","הגוף לא רלוונטי, רק הרגל, השאלה איזו","14/02/17 22:38","יח שבט","תשע"ז","22:38","דוד כוכב","","125","","2636","False","True","False","","151","212.76.100.140","0","48850","בבא בתרא|כג ע"א",""),new Message("48873","48858","אני מוכן להתפשר...","15/02/17 14:56","יט שבט","תשע"ז","14:56","עלי","את ה'פולקה' יאכל הרב כוכב ואת גוף הגוזל אקבל אני...
אך ברצינות, ניתן היה לענות לר' ירמיה ששיעור נ' האמה כולל את שתי רגליו של הניפול ורק כל עוד בשתי רגליו הוא מצוי בנ' האמה הוא מהשובך וכשיצא אפילו מעט יותר ולו באחת מרגליו, סימן הוא שאינו מהשובך. והערתי שנראה לי שחשדו בר' ירמיה שכמו הניפול גם הוא ברגלו האחת כבר מחוץ לביהמ"ד ודחפוהו החוצה באותה שעה כדי שיבין זאת בעצמו...","209","","2635","True","True","False","","213","164.138.120.253","0","48850","בבא בתרא|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);