var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48710;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48710","0","גוי כפות בחלון","12/02/17 05:23","טז שבט","תשע"ז","05:23","הודו_כי_טוב","דווקא בבית יהודי יהיה גוי כפות בהוראת המלכות ?
ואם זה יהודי כפות באותה הסיבה ?
ממתי חלון משמש בית סוהר ?
מה יגידו באו"ם על עינוי כזה ?
מה ביקשו מהמלכות לסדר חציצה והיו חסרים חומרים אחרים אז
ארגנו אסיר ? אתם יודעים איפה זה גואנטנמו? זה קצת מזכיר , במחילה","207","","2632","True","True","False","","674","109.64.155.233","0","0","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48713","48710","יהודי אינו חוצץ בפני הטומאה....","12/02/17 09:16","טז שבט","תשע"ז","09:16","אבי גרינבלט","כמו הגוי שאינו בגדר "קהל".
לגבי החבורה שציינת , כפי שכונתה בעבר "חבר הלאומים" , גם עליו כיוון אולי שלמה המלך "חסד לאמים - חטאת" (ראה לעיל י,ב).","539","","2632","True","True","False","","118","81.218.132.64","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48723","48710","בהחלט, תפסו מחבל","12/02/17 12:26","טז שבט","תשע"ז","12:26","דוד כוכב","","125","","2632","False","True","False","","129","212.76.100.140","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48729","48710","נבחרנו להיות לאור לגויים","12/02/17 14:28","טז שבט","תשע"ז","14:28","אליעזר מ ש","ב"ה
וברור שאף אחד חלילה לא מחייב שתהיה מציאות כזו.
אנו מתפללים:"לתקן עולם במלכות שדי".
התלמוד דן לפעמים במעשים נדירים.","610","","2632","True","True","False","","160","147.236.34.10","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48773","48710","נראה שיש כאן יסוד כללי שחשוב לבאר","13/02/17 00:08","יז שבט","תשע"ז","00:08","שלמה שטרסברג","הרבה פעמים נראה לכאורה בש"ס שהגמרא נדחקת ומעמידה בדוגמאות מאוד רחוקות ותמיד נשאלת השאלה האם לזה התכוון בעל המימרא וכ'

נראה שבכל המקרים צריך לבדוק מה הרעיון הכללי שאותו רצה בעל המימרא ללמד לפעמים הקושיה של הגמרא על דוגמא כזאת או אחרת שניתנה מסיתה את הדיון לתרוצים מאוד דחוקים אבל בעל המימרא התכוון לתת עיקרון מסוים לדין מסוים וכשמקשים בדבר צדדי על דוגמא כזאת או אחרת הוא עונה שמבחינתו ניתן להעמיד אפילו במקרה רחוק וכ' או לתת דוגמא אחרת וזה גם יהיה בסדר

למשל במקרה שלנו העיקרון החשוב הוא שדבר שנמצא בחלון ואין כוונה ליטלו משם הוא ממעט בחלון. העיקרון נשמר הוא הגיוני ולא דחוק כל שאר הדברים נזקקו להם בגלל קושיות מאבר מדולדל שממעט וכ' אבל זה ממש לא חשוב לעצם הדין ורק כדי לנסות להעמיד גם דוגמא כזאת או אחרת שנאמרה במקורות שונות העמידו אוקימתא","205","","2631","True","True","False","","432","213.151.40.223","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48780","48773","רב אדא בר אבא","13/02/17 06:15","יז שבט","תשע"ז","06:15","הודו_כי_טוב","בדף כ"ב (של היום) רב אדא בר אבא התפלפל עם רב דימי בסוגיה יוצאת דופן
מאוד (גם קשורה לטומאה וטהרה) ומנע ממנו פרנסה בשל כך
אז לסוגיות האלה שכבודו אומר שראוי שלא לסטות מהרעיון עצמו יש
השלכות מציאותיות

האם הוא לא שאל שאלה מכשילה ?
מי שבא מעיר אחרת נחשב ל " עובד זר?"","207","","2631","True","True","False","","212","109.64.155.233","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48793","48773","יישר כח, זהו יסוד שחשוב ללמדו.ואבהיר עוד","13/02/17 10:58","יז שבט","תשע"ז","10:58","אחיקם קשת","חלק חשוב מלימוד התורה הוא עצם הבנת המושג או הדין,
(יש דיונים נוספים האם זה נכון גם כאשר אין שום אפשרות להשלכה מעשית, אבל זה עניין אחר),
וכדי לדון על הגדרת הדין עצמו, לפעמים משתמשים באוקימתות שתמוהות מצד עצמן, אך הן באות רק להמחיש את השאלה המהותית.
משל למה הדבר דומה (כמדומני שראיתי את המשל אצל הרב מיכאל אברהם)?

שאלות שונות שנשאלות בפיזיקה, ונועדו לעסוק רק ברעיון העיקרי, ומתעלמות מפרטים צדדיים.
מתעלמים מהתנגדות האוויר, מתעלמים מהמרחק המשתנה של הירח מכדור הארץ, מתעלמים מהשפעות נוספות שקיימות במהירויות גבוהות המיוחד, וכמובן מעגלים את כל הערכים (פאי הוא 3.14, מהירות הנפילה היא 9.8, מרחק הירח הוא 380000 ק"מ, היקף כדוה"א הוא 40000). כמובן שלצורך חישובים אמיתיים ומעשיים יש צורך בדיוק רב יותר ובשקלול נתונים נוספים.

[תוקן לאחר הערותיו של ר' אור חדש. יישר כוח לו]","510","","2631","True","True","False","","172","213.151.41.217","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48782","48780","רצה לבדוק אם הוא ת"ח","13/02/17 07:50","יז שבט","תשע"ז","07:50","שלמה שטרסברג","ולכן שאל שאלה לא בסטנדרט הרגיל
זה לא קשור בכלל לדיון שעסקנו על אוקימתות שנראות מאוד קשות למקרה שנאמר
כאן יש שאלה מקומית על מקרה רחוק

מה שמציק בד"כ זה אמירה סטנדרטית שמעמידים אותה במקרה מאוד רחוק ולכך התייחסתי","205","","2631","True","True","False","","443","213.151.40.223","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48786","48780","גם את גדול האמוראים בדקו","13/02/17 08:46","יז שבט","תשע"ז","08:46","דוד כוכב","גם את רב - גדול האמוראים, בדקו כשהגיע מארץ אחרת ולא הכירוהו, ואפילו בדקו יותר מדאי. במסכת שבת דף קח ע"א:
אמר ליה שמואל לקרנא: גברא רבה קאתי ממערבא... זיל תהי ליה אקנקניה. אזל אשכחיה לרב. אמר ליה:
* מניין שאין כותבין תפילין אלא על גבי עור בהמה טהורה? אמר לו: דכתיב למען תהיה תורת ה' בפיך - מן המותר בפיך.
* מנין לדם שהוא אדום? - שנאמר ויראו מואב מנגד את המים אדמים כדם.
* מניין למילה שבאותו מקום? - נאמר כאן ערלתו ונאמר להלן ערלתו, מה להלן דבר שעושה פרי - אף כאן דבר שעושה פרי. * - אימא לבו, דכתיב ומלתם את ערלת לבבכם, אימא אזנו, דכתיב הנה ערלה אזנם? - דנין ערלתו תמה מערלתו תמה, ואין דנין ערלתו תמה מערלת שאינה תמה.
","125","","2631","True","True","False","","205","212.76.100.140","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48801","48793","תקון קטן","13/02/17 12:42","יז שבט","תשע"ז","12:42","אור חדש","בד"כ השאלות בפיזיקה מציאותיות מאד והזנחת התנגדות אויר בגוף כדורי סבירה בגבהים שעליהם שואלים","458","","2631","True","True","False","","98","213.151.53.59","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48804","48801","התנצלותי. תודה רבה על התיקונים","13/02/17 12:59","יז שבט","תשע"ז","12:59","אחיקם קשת","אבל בכל מקרה, הטעות היא בפרטים, המסר לא תלוי בפרטים דווקא, והוא כן מובן...
בדיוק כמו המסר של הדיון כאן...

תיקנתי כבר בתוך ההודעה","510","","2631","True","True","False","","171","213.151.41.217","0","48710","בבא בתרא|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);