var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48674;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48674","0","מה הביאור בדברי רע"א?","10/02/17 01:30","יד שבט","תשע"ז","01:30","jj5","אר"ה גר קטן מטבילין אותו כו' וזכין לאדם שלא בפניו דמה דקיי"ל אין שליחות לקטן, לא משום דקליש כחו דקטן, אלא משום דמעשה קטן אינו כלום והעשיה שעשה שליח לית ביה מששא, ומיהו זה דוקא במקום דצריך דעתו ועשייתו כגון בתרומה, דמאיזה טעם שהוא, או משום דדלמא רוצה לפטור במעוט או במרובה, או משום טעם אחר עכ"פ הדין מוסד דצריך לעשותו שליח אמרינן דקטן
אין לו מעשה אבל היכא דא"צ דעתו שיעשה לשליח, גם לקטן יש שליחות.

מה כוונתו בשורה זו: "דמאיזה טעם שהוא, או משום דדלמא רוצה לפטור במעוט או במרובה, או משום טעם אחר עכ"פ הדין מוסד דצריך לעשותו שליח"","613","","2639","True","True","False","","666","24.62.60.210","0","0","כתובות|יא ע"א",""),new Message("48677","48674","מבואר אימתי אין שליחות לקטן ואימתי יש","10/02/17 02:09","יד שבט","תשע"ז","02:09","דוד כוכב","הטעם שקטן אינו יכול למנות שליח הוא - שהקטן עצמו אין בו דעת בעשיית המעשה שצריך להעשות. ומשום כך כן ניתן לעשות מעשה ב"שליחות" הקטן בדברים שאין צריך בהם בדעת.

דוגמה לענין שצריך בו דעת - תרומה. בתרומה צריך את דעת התורם להחליט מה לתרום.
מה זה משנה מה תורמים? -
"דמאיזה טעם שהוא, או משום דדלמא רוצה לפטור במעוט או במרובה, או משום טעם אחר עכ"פ הדין מוסד דצריך לעשותו שליח",
פירוש: מכל טעם שיהיה - התורם צריך לבחור ולהחליט - אם לתרום מעט או הרבה, או שיש לו סדר עדיפויות אחר (גדול/קטן, יפה/פשוט). לכן הדין הוא שנחוץ מינוי שליח דוקא מתוך דעת - כי השליח מקבל במינוי את כח ההחלטה של המשלח.","125","","2639","True","True","False","","229","95.86.115.84","0","48674","כתובות|יא ע"א",""),new Message("48681","48674","מבאר מדוע בכלל צריך שליחות לתרום","10/02/17 03:40","יד שבט","תשע"ז","03:40","המכריע","מדוע לא נאמר שתורם עבורו מדין זכין.
על זה מבאר רבינו דהטעם או משום שמא היה בעל הטבל רוצה לתרום בעין יפה יותר או רעה יותר, או דיש טעם אחר, עכ"פ קי"ל דצריך שליחות לתרומה.

זה בנוגע לשורה זו.

בכללי אומר כאן רבינו יסוד ישיבתי מפורסם. היה מקום לחקור מה הכוונה "אין שליחות לקטן". האם התוצאה הזו בלתי אפשרית. או מעשה מינוי השליח אי אפשר על ידי קטן.

נפ"מ אי משכחת לה שיהא שליח עבור קטן ללא מינוי. לצד א' עדיין אין לו שליחות ולצד ב' יש.

זה אשר כתב רבינו דמה דאין שליחות לקטן אינו משום דקליש כחו דקטן ואינו עובר לשליח, אלא כל החיסרון רק במעשה המינוי, ולכן דוקא בתרומה דבעינן שהתורם מטעמו יהא שלוחו ממש (ולא סגי זכין או משום שמא רוצה ביותר או איזה טעם שיהיה, שלכן אין זו זכות חד משמעית, וכנ"ל), בזה א"א לקטן למנות. אבל בגירות א"צ מינוי לשליחות וסגי לזה זכין, כיון דהוי זכות גמורה בלא ספק, ואף להסוברים דזכייה מטעם שליחות, וא"כ סו"ס יש כאן שליח לקטן, לא איכפת לן, כיון דאין מניעה שיהא שליח לקטן אם לא הוצרכנו שהקטן יהא הממנה שלו.","199","","2639","True","True","False","","527","164.138.126.20","0","48674","כתובות|יא ע"א",""),new Message("48680","48677","עדייו איני מבין","10/02/17 02:51","יד שבט","תשע"ז","02:51","jj5","הטעם שגבי תרומה אין שליחות לקטן לכאורה הוא פשוט יותר מטעם של רע"א משום איןלו דעת למונה שליח ולמה צריך משום" דדלמא רוצה לפטור במעוט או במרובה"?","613","","2639","True","True","False","","86","24.62.60.210","0","48674","כתובות|יא ע"א",""),new Message("48682","48680","בדיוק את ההבנה הפשוטה הזו רצה לדחות","10/02/17 09:26","יד שבט","תשע"ז","09:26","דוד כוכב","כי על הבנה זו קשה - הכיצד כן ניתן להיות שליח לקטן כדי לגיירו?","125","","2639","True","True","False","","128","95.86.115.84","0","48674","כתובות|יא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);