var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48673;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","68"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48673","0","כמה הערות","10/02/17 01:24","יד שבט","תשע"ז","01:24","שמואל דוד","א)יח. רד"ה אלא אם כן הרחיק ממנו ארבע אמות - כדמפרש טעמא כדי עבודת הכרם שהיו חורשים הכרם במחרישה וכן בשעת הבציר בוצרין אותם בעגלות וצריך להן מקום פנוי ארבע אמות שלא תיכנס "עגלת מחרישתו" בקרקע חבירו
לא הבנתי איך לפרש תיבות אלו ואולי צריך להגיה, 
נא להסביר

ב) יט: בגמרא והא חזי לטינא
וברש"י ולא מבטל ליה
מה כוונתו בזה

ג) כ. אבר ובשר המדולדלין כו' בהמה מזבין לנכרי בכחושה כו' עוף מזבין לנכרי בקלינתא
וברש"י עוף כחוש מאוד ואין ראוי לשום אדם
צ"ע כוונתו בזה ומדוע לא כתב כן אצל בהמה

ד) כ. תוד"ה והמלח משמע מהכא דאין מלח מקבל טומאה כו'
וצ"ע דלכאורה מבואר כן להדיא בגמרא ומדוע כתבו התוס' משמע וצ"ע

החותם בכבוד רב,
שמואל דוד","595","","2641","True","True","False","","714","174.200.23.150","0","0","בבא בתרא|יט ע"א",""),new Message("48702","48673","תשובות","12/02/17 00:01","טז שבט","תשע"ז","00:01","דוד כוכב","א) המחרשה עשויה כמין עגלה.

ב) כיון שנצרך לו, אינו מבטלו כמי שאינו.

ג) בבהמה כבר מפורש בגמרא: "בכחושה". ומבאר רש"י שגם קלינתא היינו כחוש מאוד.

ד) בגמרא מבואר שאינו חוצץ, וכתב תוספות שמשמע שזה משום שאינו מקבל טומאה.","125","","2639","True","True","False","","160","212.76.100.140","0","48673","בבא בתרא|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);