var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48308","0","חלוקת כתבי הקודש","05/02/17 12:10","ט שבט","תשע"ז","12:10","אבי גרינבלט","א. מה המקור שחלוקת ספר שמואל , מלכים , דברי הימים ועזרא ונחמיה הינה חלוקה בידי מי שאינם בני ברית ?
ב. האם מעשה החלוקה אינו ראוי או שישנה בעיה של פגיעה בתוכן כתוצאה מחלוקה שאינה ראויה ?
ג. האם גם בחלוקת פרקים מעורבים מי שאינם בני ברית ?","539","","2638","True","True","False","","921","81.218.132.64","0","0","בבא בתרא|יג ע"ב",""),new Message("48311","48308","לשלוש שאלותיך - בהקדמה של תנך קורן","05/02/17 12:56","ט שבט","תשע"ז","12:56","אחיקם קשת","בפרק "חלוקת התנך":
"מעשה ידי כומר באנגליה במאה ה-13"
שם מביאים דוגמאות שגם חלוקת הפרקים וגם חלוקת הספרים הנ"ל לא תמיד הגיונית","510","","2638","True","True","False","","127","213.151.41.217","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב",""),new Message("48313","48311","יש את חלוקת המסורה","05/02/17 13:34","ט שבט","תשע"ז","13:34","אור חדש","שהינה יהודית וכשרה למהדרין, הסימנים גדולים בהרבה מהפרקים של חלוקת הכומר ולכן פחות נוחים לצורך הפניה וכו'

ספר איכה נכתב בעליל עם חלוקה לפי הפרקים כפי שהם בידנו
כן גם 'פרקי' תהילים","458","","2638","True","True","False","","176","213.151.53.59","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב",""),new Message("48330","48311","מצורף צילום הדברים","06/02/17 11:11","י שבט","תשע"ז","11:11","אבי גרינבלט","","539","pdf","2637","False","True","False","","128","81.218.132.64","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב","0-pdf"),new Message("48321","48313","שובו לבצרון","06/02/17 01:49","י שבט","תשע"ז","01:49","איתן","לפני מספר שנים החל ידיד שלי בשם בצלאל אריאל להפיץ את רעיון חלוקת התורה והתנ"ך כולו לפי סדרים.
הוא מראה איך באופן עקבי חלוקת הסדרים באה להדגיש נקודות באמונה, לעומת החלוקה הנוצרית שבאה להבליע את הנקודת האלו ולהדגיש את ההיפך.
רק דוגמא אחת,
ספר הושע מחולק בחלוקה הנוצרית לתשעה פרקים, האחרון מתחיל בפסוק "תאשם שומרון כי מרתה בא-לוהיה", לעומת החלוקה היהודית המתחילה בפסוק שלאחריו "שובה ישראל עד ה' א-לוקיך".

למידע נוסף:
חלוקת התנ"ך לפרקים:
א - ויקיפדיה,
ב - סקירה של הרב יהודה איזנברג, אנציקלופדיה "דעת",
ג - מאמר של שמואל וינגרטן מתוך כתב העת "סיני", שנת תשי"ח,
ולעומתו -
תנ"ך יומי על פי המסורה
שיבה לבצרון","123","","2637","True","True","False","","851","95.86.118.221","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב",""),new Message("48322","48321",""כחו של בן גדול - משל אב"","06/02/17 08:22","י שבט","תשע"ז","08:22","דוד כוכב","בצלאל אריאל הכין תוכנה המתרגמת כל פסוק בפרק שעל פי החלוקה הנדפסת לפסוק ממוספר בסדר הסדרים כפי שהם מסומנים בתנ"ך קורן. את עצם הרעיון הוא קיבל מאביו הרב טוביה אריאל.
דא עקא שהחלוקה לסדרים שבתנ"ך ברויאר שונה מהחלוקה בתנ"ך קורן. ועל פי הסברה שחלוקה זו מסמנת את מנהג ארץ ישראל בסדר הקריאה בשבתות (וגם 'פרק' יומי לקריאה בנ"ך) הרי שהחלוקות השונות מסמנות מחזורים של שלש שנים ושל שלש וחצי שנים לסיום התורה.

גם החלוקה לסדרים אינה בהכרח 'חלוקה הגיונית'. החלוקה מקפידה להתחיל בדבר טוב. דומה לזה חלוקת הקרואים הנהוגה היום בשבת, שמקפידה לסיים בפסוק שיש בו דבר טוב, גם אם נוצר הפסק באמצע ענין. משום כך דעת הגר"א שלא להתחשב בהפסקות אלה, אלא להפסיק בפרשה פתוחה או סתומה, או במקום הנראה כהפסק ענין.","125","","2637","True","True","False","","193","213.151.59.236","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב",""),new Message("48452","48322","כמה מילים על יוזמת "שיבה לבצרון"","07/02/17 20:39","יא שבט","תשע"ז","20:39","בצלאל אריאל","א. הכותרת שנתן הרב דוד כוכב אינה נכונה. [קטנו של אבי עבה ממתני]

ב. בנוסף לתוכנה הוצאתי לאור חומש לפי החלוקה היהודית לסדרים וחוברת עיון בנושא שקראתי לה: מפתח סדרי התנ"ך. לגבי התנ"ך כולו: הסתיימה עריכת ספר ירמיה וכעת העבודה היא על יחזקאל. [העריכה לפי סדר הספרים המופיע בגמרא ושנפסק, ללא מחלוקת, להלכה.] אני גם עובד על עריכת חמישה חומשי תורה עם תרגום אונקלוס ופירוש רש"י ומפיץ באמצעות קבוצת גוגל "שיבה לבצרון", קובץ עם פרשת השבוע לכל המעוניין.

ג. יש שתי רשימות מרכזיות של סדרים, אחת עם 154 סדרים ואחת עם 167 סדרים. מתוך 13 הנוספים- 11 הם חלוקה של סדר ארוך לשני סדרים קצרים יותר. יש 2 מקומות של מחלוקת היכן להתחיל את הקריאה. [הדברים הם מאוד כלליים. יש רשימות עם הבדלים ביניהן, אך על רוב מוחלט של הסדרים יש הסכמה].

ד. אנחנו בחרנו לעבוד עם רשימת 154 כי רק היא יכולה להתאים לחלוקה של קריאת התורה ב- 3 שנים. כפי הנוסח שבגמרא במגילה כט: וכפי לשון הרמב"ם בהלכות תפילה פרק יג. בספר החילופים מופיעה לראשונה הגירסה של מחזור קריאה בשלוש וחצי שנים, ממנו לקח הרב ברויאר את הרשימה, ושם יש 167 סדרים. כמות 167 אינה מתאימה לא לקריאה של 3 שנים ולא לקריאה של 3.5 שנים. גם ברשימת ההפטרות שפירסם הרב פרופסור יוסף עופר יש עדויות למספר של 157 סדרים. ראה באתר שלו.

ה. והעיקר, הרב דוד כתב: "החלוקה אינה בהכרח 'חלוקה הגיונית'. זו הדעה הנפוצה שהיא לדעתי טעות חמורה. גם האמירה שהחלוקה פותחת בדבר טוב היא כללית מדי. כשם שחכמי ישראל סדרו לנו את מחזור התפילות, כך הם סדרו לנו את מחזור לימוד התורה. בפורטל זה רואים כמה עומק יש בכל עניין בו עסקו חכמינו, ורק בעניין סדר לימוד התורה אין עומק? תמוה. אני משתדל למצוא את הרעיונות שהטמיעו קדמונינו בחלוקת הסדרים, ובכך עוסקת החוברת שכתבתי. עותק דיגיטלי שלה ניתן להורדה מקבוצת גוגל "שיבה לבצרון" בה אני מפרסם גם את פרשיות השבוע.

ו. הרב פוזנא מלונדון הוציא את חומש המסורה המסודר לפי פרשיות השבוע הנהוגות כיום, שהיא שיטת הקריאה שמקורה מחכמי בבל. הוא זכה לברכות חמות מגדולי הרבנים החרדים. גם הוא, כשהגיע לסדר את המגילות, הוא סידר אותן לפי החלוקה לסדרים. מכיוון, שהמטרה שלנו היא לערוך תנ"ך שלם, בחרנו בחלוקת הסדרים גם בתורה.

ז. בחוברת שפירסמתי, הבאתי את הברכות להן זכינו אנו מכ- 20 מחכמי ישראל.

יהי רצון שנזכה ללמוד הרבה תורה ולעשות נחת רוח לפני אבינו שבשמים.
בצלאל אריאל 0545919622 beariel@gmail.com","621","","2636","True","True","False","","180","213.151.51.141","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב",""),new Message("48454","48452","יישר כח על כל המפעל","07/02/17 20:49","יא שבט","תשע"ז","20:49","אור חדש","וברוכים הבאים לפורום זה","458","","2636","True","True","False","","118","213.151.53.59","0","48308","בבא בתרא|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);