var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4827;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4827","0","צריך שוטנשטיין לשוטנשטיין-קורבן אשם בעדי","04/11/10 18:50","כז חשון","תשע"א","18:50","גיא","בבקשה...מי שיכול לעזור אני אשמח...

"אמרו לו מה אם ירצה לומר מזיד הייתי יפטר אלא מה לפיו שכן מחייבו אשם אשם היינו קרבן"

שאלה ראשונה-
האם כל אחד שאומר מזיד הייתי פטור מכל קורבן כלשהו?איך זה עובד?

שאלה שניה-
"אלא מה לפיו שכן מחייבו אשם אשם היינו קרבן",קראתי בשוטנשטיין שהודאת פה יכולה לגרום להבאת קורבן אשם גזילות על ידי כך:
כפר בתביעת ממון>נשבע על כפירתו>הודה ששיקר>חייב קורבן אשם גזילות.

ואילו עדים אין בכוחם לחייבו קורבן זה שאם הוא לא הודה בשקרו אלא העידו עדים ששקר בשבועתו אז הוא פטור מקורבן אשם.(זוהי הלשון)

השאלה שלי היא לגבי שוטנשטיין-כיצד אפשר להגיע למצב שיש עדים שמעידים שהנאשם משקר בשבועתו?אם יש עדים אז שיעידו על המצב הקיים וישביעו אותו על מה שצריך להשבע,מה ז"א אומרת שהגיעו עדים שמעידים שהנאשם משקר בשבועתו?אם אתה עד וראית מה קרה-אז תספר,ואם יש צורך להשביע על השאר-אז גם טוב.באיזו סיטואציה משפטית יכול להתכן מצב שבו עד מעיד שהנאשם משקר בשבועתו?לא מובן לי כלל.

תבוא עליכם הברכה.","174","","4931","True","True","False","","1024","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4851","4827","תשובות","06/11/10 21:39","כט חשון","תשע"א","21:39","דוד כוכב","שאלה ראשונה
אמרו במשנה במסכת כריתות דף יא ע"ב: "אם ירצה לומר מזיד הייתי - פטור".
כלומר, לדעת חכמים החולקים על רבי מאיר, העדים יכולים רק להעיד שהוא עשה את המעשה, אך אינם יודעים אם עשה בשוגג או במזיד. לכן הוא נאמן שעשה במזיד, ואז הוא פטור מקרבן, כי קרבן מכפר רק על השגגה.

שאלה שניה
כיצד יתכן שהעדים יודעים שהוא שיקר בשבועתו -
כאשר הם נוכחו שהוא יודע את האמת, כגון שהודה בפני עדים שהוא חייב והוא מתכוון לרמות ולהשבע לשקר. ואח"כ הוא אכן ביצע את זממו.","125","","4929","True","True","False","","126","212.76.97.62","0","4827","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4855","4851","תודה..אבל","06/11/10 23:32","כט חשון","תשע"א","23:32","גיא","לגבי השאלה השניה-

למה שיגיע למצב שישבע לשקר,עוד לפני ששאלו את העדים?מן הראוי יותר שישאלו את העדים קודם ואז יחליטו אם להשביע ובמה להשביע..

שבוע טוב.","174","","4929","True","True","False","","88","84.108.221.200","0","4827","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4856","4855","מניין לב"ד שקיימים עדים?","06/11/10 23:54","כט חשון","תשע"א","23:54","דוד כוכב","כמובן שבית הדין לא היה מאפשר לו להשבע אילו ידעו שהוא מתכונן להשבע לשקר.
מדובר שאותם העדים הגיעו אחר כך.","125","","4929","True","True","False","","125","212.76.102.160","0","4827","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4862","4856","אם לא ידע לפני זה שיש עדים","07/11/10 07:08","ל חשון","תשע"א","07:08","גיא","אם לא ידע לפני זה שיש עדים,כיצד ידע אחרי?

ואם אותם עדים באו מיוזמתם,לא היו צריכים לתת עדות עוד בחלק ההתחלתי של המשפט?","174","","4928","True","True","False","","89","84.108.221.200","0","4827","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4863","4862","לשאלות טכניות יש תירוצים רבים","07/11/10 07:57","ל חשון","תשע"א","07:57","דוד כוכב","יתכן שהם הגיעו אז מארץ אחרת.
או שמישהו שהיה בבית הדין סיפר להם את מה שאירע, והם נזכרו במה שהם יודעים ובאו להעיד.
ועוד הרבה אפשרויות כיד הדמיון.

כאשר הגמרא דנה באופן עקרוני באפשרויות שונות, אין זה משנה מהי מידת השכיחות של אותם המקרים.","125","","4928","True","True","False","","102","212.76.102.160","0","4827","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4865","4863","תודה רבה לך,הובן העניין","07/11/10 08:14","ל חשון","תשע"א","08:14","גיא","חודש טוב!","174","","4928","True","True","False","","94","84.108.221.200","0","4827","בבא מציעא|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);