var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48122;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48122","0","היכא דאיכא אדם חשוב","31/01/17 11:09","ד שבט","תשע"ז","11:09","דוד כוכב","מנין היה רב יימר בר שלמיא אמור לדעת שהדין שונה כשיש אדם חשוב, עד שרבא אף לא ענה לשאלתו?

על כך כאן.","125","","2644","True","True","False","","702","213.151.39.185","0","0","בבא בתרא|ט ע"א",""),new Message("48144","48122","אינו תרוץ לשאלתך","31/01/17 21:17","ד שבט","תשע"ז","21:17","אור חדש","זה שהר"י מיגש (לאחר שר"פ ביאר העניין) הצליח לדייק כן מהברייתא כלל לא מסביר למה רבא לא הגיב כלל לשאלתו, אחרי הכל מזה שרב יימר לא דקדק כך בבריתא מוכח שניתן גם להבינה בפשטותה- שכל הסכמת חבר אנשים מחייבת את המסכימים ובני העיר הם רק דוגמה ולא בדווקא.

ע"כ נראה שהשבח של ר"פ לכך שלא ענה רבא הינו חלק מההסבר לשאלת רב יימר, ששאל 'למה לא יחייב את כל החבורה ההסכמה שבינהם?"
והתשובה הינה "כמו שלא מצופה מרבא להתייחס לכל אמירה הנזרקת לידו ע"י אחד מתלמידיו ואין דבריהם מכריעים דעתו אלא דעתו היא הקובעת בלא תלות בדעת התלמידים וסברותיהם, כך גם בענייני מסחר, במקומו של רבא, אין דברי הסוחרים כלום למול דעתו ואם הוא מחליט שההסכם לא תקף הריהו בטל מעיקרא".
כעין אומרם ז"ל "דברי ב"ש במקום ב"ה אינה משנה". כלומר כאשר ברור לגמרי למי נתונה סמכות ההכרעה במקום אז דברי כל האחרים בטלים ועומדים ולא אומרים ששומעים את שניהם ורק מכריעים כגדול אלא נחשב שהקטנים כאילו לא דיברו כלל (ולכן לא ענה רבא לרב יימר ולכן כלל לא תפס ההסכם בין הטבחים שהרי הינו כאילו לא היה).","458","","2644","True","True","False","","125","213.151.53.59","0","48122","בבא בתרא|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);