var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47979;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47979","0","שאלה על הורדוס","26/01/17 09:52","כח טבת","תשע"ז","09:52","שרון","יומא חדא שמע קלא
איזה זכות הייתה להורדוס ששמע בת קול ?","413","","2655","True","True","False","","693","212.150.112.56","0","0","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("47980","47979","כשיש צורך ורצון אלוקי לא בהכרח צריך זכות","26/01/17 10:13","כח טבת","תשע"ז","10:13","שלמה שטרסברג","כשהקב"ה מעביר תהליכים בעולם גם חמורו של בלעם וגם אבימלך רואים מראות אלוקים
ואולי הזכויות של הידור המקדש בהמשך עמדו לו להיות שליח אלוקים גם לעונש וגם בהמשך להדר","205","","2655","True","True","False","","303","212.76.102.198","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("47984","47979","אולי הרגיש מהמזל שלו וזה היה בגלל שהייתה","26/01/17 10:25","כח טבת","תשע"ז","10:25","אליעזר מ ש","אז מלחמת אחים .ולכן יכלו מלכות רומי ושליחה הרע הזה להשתלט עלינו.","610","","2655","True","True","False","","169","147.236.34.10","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("47988","47979","נתחיל מזה,שהורדוס שמע קול,שקרא למרד!","26/01/17 10:57","כח טבת","תשע"ז","10:57","יאירה","רק הוא שמע אותו אלא אחרים לא שמעו, כי הוא לא בא ממקור שמימי ואלוקי.
כבר נשמעת כאן נימה שלילית.
הוא לא שמע "בת קול" אלא קול.
יש כאן בפורטל מאמר של רפי זברגר "עוף השמים יוליך את הקול" בנושא הזה
(ניתן למצוא על ידי מנוע חיפוש במדור "להרחיב").

ולשאלתך: הורדוס בנה את בית המקדש המפואר. אמנם הוא בנה אותו כדי לכפר על נטייתו האלימה לרצוח באכזריות, אבל חז"ל שיבחו את מעשה הבנייה כמו שלמדנו בב"ב ( ד.) "מי שלא ראה בנין הורדוס לא ראה בנין נאה מימיו" וגם במסכת תענית (כג.) "בימי הורדוס היו עוסקים בבנין בית המקדש והיו יורדים גשמים רק בלילה למחר נשבה הרוח ונתפזרו העבים וזרחה החמה ויצאו העם למלאכתן וידעו העם שמלאכת שמיים בידם"","192","","2655","True","True","False","","245","62.0.119.104","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48003","47979","מה הורדוס שמע ....","26/01/17 16:28","כח טבת","תשע"ז","16:28","בתר ממוצע","ראה בן יהוידע על הש"ס:

ואמרו שמע בת קלא, אין הכוונה בת קול משמים, אלא דבר זה יצא מפי הכלדאים החוזים

בכוכבים ונשמע לאחרים, והם הוציאו קול זה בעולם והגיע באוזני הורדוס שגם הוא שמעו

מקול דעלמא, וכה"ג אמרינן בגמרא יצא קול וכו', וכן הענין כאן לקול היוצא מבני אדם קרי

ליה בת קלא,","138","","2655","True","True","False","","336","94.188.248.74","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("47990","47980","שליח אלוקים?","26/01/17 11:16","כח טבת","תשע"ז","11:16","יאירה","לא בדיוק.
היו לו אינטרסים די ארציים וחומרניים: הוא שאף לשמר לעצמו מקום בטוח על כס המלוכה
ולזכות להערצה בעיניי הקיסר.
הורדוס שיקם את בית המקדש כדי לקנות כבוד של היהודים, שלא אהבו אותו במיוחד בגלל המוצא שלו וגם בניסיון "לטשטש" את מעשי הרצח הרבים.","192","","2655","True","True","False","","235","62.0.119.104","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48005","47980","ובהמשך לדברי כבודו...","26/01/17 18:49","כח טבת","תשע"ז","18:49","אבי גרינבלט","שמעתי מפי מו"ר הרב נבנצאל שליט"א ששמע מפי מו"ר הרב גדליה איזמן זצ"ל כי הנס שהאתון דיברה , קטן לאין ערוך מהנס שבלעם הרשע הגיע לדרגת הנבואה.
בין חי למדבר הבדל קטן לאין ערוך מההבדל בין דרגת המדבר לנביא.
כדי להעביר ברכות עצומות לעם הקודש , בלעם הרשע אכן הגיע למדרגה העליונה של הנבואה.
בדיוק כדבריך ביחס להורדוס ולבנין בית המקדש.","539","","2655","True","True","False","","142","95.86.72.27","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48001","47988","זה שרק הוא שמע לא מוכיח דבר","26/01/17 15:41","כח טבת","תשע"ז","15:41","שלמה שטרסברג",""רק הוא שמע אותו אלא אחרים לא שמעו, כי הוא לא בא ממקור שמימי ואלוקי.
כבר נשמעת כאן נימה שלילית."

זה שרק הוא שמע לא מלמד שזה לא ממקור אלוקי ובודאי לא שזה שלילי

(למשל מסכת תענית (דף כ"א ע"א) אילפא ור' יוחנן הוו גרסי באורייתא, דחיקא להו מילתא טובה, אמרי ניקום וניזיל ונעבוד עיסקא ונקיים בנפשין אפס כי לא יהיה בך אביון (דברים ט"ו א).

אזלי אותבי תותי גודא רעועא, הוו קא כרכי ריפתא, אתו תרי מלאכי השרת, שמעיה ר' יוחנן דאמר חד לחבריה: נישדהו עלייהו האי גידא וניקטלינהו, שמניחין חיי עולם ועסקים בחיי שעה, א"ל אידך: שבקינהו דאיכא בהו חד דקיימא ליה שעתא.
ר' יוחנן שמע אילפא לא שמע, א"ל ר' יוחנן לאילפא: שמע מר מידי? א"ל: לא. אמר (ר' יוחנן) מדשמעי אנא ואילפא לא שמע שמע מינה לדידי קיימא לי שעתא, א"ל ר' יוחנן (לאילפא) איהדר ואוקים בנפשאי כי לא יחדל אביון מקרב הארץ (שם שם י"א). ר' יוחנן הדר, אילפא לא הדר.)

בגלל שזה הורדוס ואנו יודעים ממעשיו השלילים יש כאן ניסיון לומר שעצם שמיעת הקול היא שלילית וזה כלל לא הכרחי.

אני מוכן לקבל שיש כאן קול פנימי שאמר לו יש לך הזדמנות למרוד עכשיו ולהצליח

יתכן גם שהקב"ה רצה להעניש את מלכות בית חשמונאי אולי בגלל שלקחו את הממשלה ששיכת ליהודה וכדברי הרמב"ן בפרשת ויחי ולכן סייע הקב"ה בידו שישמע קול פנימי שידרבן אותו למרוד ולהצליח","205","","2655","True","True","False","","289","164.138.119.167","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48066","47988","מחילה","29/01/17 12:13","ב שבט","תשע"ז","12:13","שרון","זאת לא הייתה השאלה על בית המקדש
למה הוא זכה לשמוע את בת הקול הזו ולא אחר
ראינו כבר מעשה עם אילפא ורבי יוחנן שהייתה בת קול
רבי יוחנן שמע ואילפא לא שמע
אם כן צריך זכות לשמוע הלא כך","413","","2652","True","True","False","","92","212.150.112.56","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48117","47990","שליח בעל כורחו","31/01/17 03:59","ד שבט","תשע"ז","03:59","הודו_כי_טוב","גם המלכים שהגלו את ישראל הם שליחי המקום
למרות שלא התכוונו לכך בדרך כלל אם בכלל
מעניין האם הורדוס התפלל והניח תפילין ?","207","","2650","True","True","False","","184","109.67.164.138","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48002","48001","ז' נביאים נתנבאו לאוה"ע, ואלו הן בלעם...","26/01/17 16:27","כח טבת","תשע"ז","16:27","דוד כוכב","מסכת בבא בתרא דף טו ע"ב: "שבעה נביאים נתנבאו לאומות העולם, ואלו הן: בלעם...".
ירושלמי מסכת סוטה פרק ה, ו: "[דברים כג ו] ולא אבה י"י אלהיך לשמוע אל בלעם הבוזי - שהיתה נבואתו בזויה".
זוהר פרשת בלק דף רי ע"א: "ויקר אלהים אל בלעם, ואמר רבי שמעון לשון קרי וטומאה".

ויקרא רבה פרשת ויקרא פרשה א, יב:
"אמר רבי יצחק עד שלא הוקם המשכן היתה נבואה מצויה באומות העולם משהוקם המשכן נסתלקה מביניהם שנאמר (שיר השירים ג) אחזתיו ולא ארפנו, אמרו לו הרי בלעם מתנבא אמר להן לטובתן של ישראל נתנבא (במדבר כג) מי מנה עפר יעקב (במדבר כ"ג) לא הביט און ביעקב (במדבר כ"ג) כי לא נחש ביעקב, מה טובו אוהליך יעקב (במדבר כ"ד) דרך כוכב מיעקב, (במדבר כ"ד) וירד מיעקב".
אף בת הקול ששמע הורדוס לא היתה אלא לפאר את המקדש, שלכך נדרשת חוצפתו של עבד דוקא - "ואם סתרתה ובנית - עבדי בישא בתר דעבדין מתמלכין".","125","","2655","True","True","False","","190","95.86.121.75","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48058","48001","אמת, אתה צודק","29/01/17 01:20","ב שבט","תשע"ז","01:20","יאירה","הוא שמע מעין קול פנימי - המחשבות שלו.אחרי ששמע קם והרג, וכך התבטא העונש לממלכת חשמונאים מאת הקב"ה.","192","","2652","True","True","False","","232","37.26.149.217","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48004","48002","זה אכן מחזק את שאמרתי","26/01/17 17:15","כח טבת","תשע"ז","17:15","שלמה שטרסברג","שכשיש צורך אלוקי לא צריך זכות כדי לשמוע בת קול
יישר כוח","205","","2655","True","True","False","","268","95.86.124.108","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48071","48066","המעשה עם אילפא הובא כדוגמא","29/01/17 22:31","ב שבט","תשע"ז","22:31","יאירה","ונושא המחלוקת היה בחירה בין הקדשת חיי האדם למען לימוד תורה לבין שילוב הלימוד עם פרנסה.
להורדוס לא היתה שום זכות אלא הוא שמע מעין הזיה.

כתוב במסכת ב"ב יב: : "אמר רבי יוחנן: מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות." (שאין להם דעת). פירושו של דבר, שאין טעם להאמין לכל מי שמתיימר לנבא, או לחשוב, שרשע מרושע זכה לגילויים מהעולם העליון.","192","","2652","True","True","False","","233","82.81.204.110","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48077","48071","לפי המשך הגמרא פירושו להיפך","29/01/17 23:06","ב שבט","תשע"ז","23:06","דוד כוכב","נבואת השוטים והתינוקות נתבררה דוקא כאמיתית לגמרי.
אלא, תשובה לשאלה הכיצד זכה רשע מרושע לבת קול, שמבואר בויקרא רבה שהבאתי לעיל שבלעם זכה לנבואה "לטובתן של ישראל נתנבא". וכן בהורדוס י"ל שכל מה ששמע לא היה אלא "לטובתן של ישראל" - לתפארת והרחבת המקדש.","125","","2652","True","True","False","","152","212.76.97.116","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48111","48077","נכון וזה מחזק את דבריי הקודמים.","30/01/17 21:57","ג שבט","תשע"ז","21:57","יאירה","כשם שנבואת השוטה, שלא נבעה ממקור אלוקי, היתה אמיתית, כך גם הורדוס מימש את המחשבות האכזריות שלו.","192","","2651","True","True","False","","256","62.0.119.104","0","47979","בבא בתרא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);