var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47966;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47966","0","הערות","26/01/17 01:35","כח טבת","תשע"ז","01:35","שמואל דוד","א) ב"ב ד. א"ל מסתפינא ממלכותא א"ל שדר שליחא וליזיל שתא וליעכב שתא ולהדר שתא אדהכי והכי סתרית [ליה] ובניית [ליה] עבד הכי 

לא הבנתי, אם היה מסתפינא ממלכותא אז לא היה סותר ובונה קודם ששמע מהם אם יכול לעשות כן ומה העצה הזו. 
ועוד יש להעיר מדוע באמת ליעכב שתא ומה הביאור בזה וצ"ע


ב) ד: הוצא אמר רב נחמן סינופי יריכי מלבר וניעבד מלגיו עביד נמי חבריה מלבר ואמר דידי ודידיה הוא אי הכי השתא נמי גייז ושדי ליה כו'

מדוע רק בהוצא כתב הגמרא ושדי ליה וצע"ק","595","","2650","True","True","False","","818","174.200.17.14","0","0","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("47986","47966","פרופורציה בחשש ממלכותא","26/01/17 10:45","כח טבת","תשע"ז","10:45","שלמה שטרסברג","יתכן שחז"ל רמזו לנו כאן בעצתו של בבא בן בוטא שמנהיג בישראל שרואה את טובת עם ישראל לנגד עיניו פעמים צריך לעשות מעשים לטובת האומה ואח"כ להתמודד עם המלכות שגם אם תכעס בהמשך לא תישבור את הכלים והמעשים הגדולים יתקיימו. משא"כ אם כל הזמן יחשוש וינסה לבדוק ולשאול מה המלכות מרשה לו לעשות בדברים שיחזקו את אחיזתו בארצו יתכן מאוד שכמעט לא יוכל לעשות ולפעול.","205","","2650","True","True","False","","277","212.76.102.198","0","47966","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("47997","47966","תשובות","26/01/17 13:06","כח טבת","תשע"ז","13:06","דוד כוכב","א) טענת הורדוס היתה: אם אבקש רשות ודאי לא ירשו לי, שכן כבוד המקדש פוגע בכבוד מרכזיות מלכותם. ואם לא אבקש יענישוני.
ענה בבא בן בוטא שיש דרך ביניים: אמנם בקש רשות, אך כיון שיידרש זמן רב עד לקבלת התשובה תוכל לטעון שנצרכת להתחיל בינתיים בעבודה היות שהתשובה השתהתה.

ב) לעיל תירצה הגמרא: "גיזוזא מידע ידיע", "ליפופא מידע ידיע". עכשיו יודעת הגמרא שגזיזת קוצים "לא ידיע" אלא אם כן הוא ישאיר את הקוצים במקום. משום כך מקדימה הגמרא ומניחה שהוא ישליך את הקוצים במקום נסתר כדי שלא תתגלה תרמיתו.","125","","2650","True","True","False","","162","95.86.121.75","0","47966","בבא בתרא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);