var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47153;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47153","0","שאלה בהנדסה על מרכז הכובד של התנאים.","19/12/16 22:03","יט כסלו","תשע"ז","22:03","אליצפן",""כי הוו מקלעי רבי ישמעאל ברבי יוסי ורבי אלעזר ברבי שמעון בהדי הדדי הוה עייל בקרא דתורי בינייהו, ולא הוה נגעה בהו.

עם בטן כל ארוכה איפה היה מרכז הכובד של הגוף? האם לא יצא מחוץ לכפות הרגלים?
ואם כן איך הם שמרו על יציבות ולא התהפכו על פניהם?","502","","2691","True","True","False","","839","85.64.155.28","0","0","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47154","47153","היו עם תרמילי גב מלאים באבנים ","19/12/16 22:11","יט כסלו","תשע"ז","22:11","אור חדש","החושב שהדברים שכאן היו כפשוטם אינו אלא טועה (רמב"ם)","458","","2691","True","True","False","","118","87.68.42.222","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47159","47153","נשענו זה אל זה כשרצו לשוחח","20/12/16 01:01","כ כסלו","תשע"ז","01:01","דוד כוכב","","125","","2690","False","True","False","","137","212.76.106.15","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47177","47153","אינו כפשוטו","20/12/16 11:50","כ כסלו","תשע"ז","11:50","אליעזר מ ש","יש כלל בכללי התלמוד [ שכתב רבי שמואל הנגיד ומקובלים מרבינא ורב אשי ] שבהגדה אין מקבלין אלא מה שיעלה על הדעת . ולכן אין למדין מדברי אגדה. מסתבר שאגדתא זו כמו עוד אין הכוונה כפשוטו.","610","","2690","True","True","False","","165","147.236.34.10","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47155","47154","אולי הם פשוט נשענו על נשותיהם...","19/12/16 22:22","יט כסלו","תשע"ז","22:22","עלי","בבדיחות כמובן...","209","","2691","True","True","False","","144","95.86.117.187","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47163","47154","אז למה התכוונו חז"ל בתיאורים האלו?","20/12/16 07:27","כ כסלו","תשע"ז","07:27","אליצפן","","502","","2690","False","True","False","","161","85.64.155.28","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47167","47159","שאל איך הלכו","20/12/16 09:55","כ כסלו","תשע"ז","09:55","אור חדש","","458","","2690","False","True","False","","72","213.151.53.59","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47166","47163","שאלת הגמ'","20/12/16 09:55","כ כסלו","תשע"ז","09:55","אור חדש","בראשונים ואחרונים חלק הלכו בעקבות הגמ'- ללמד זכות על בני שמנים שכשרים הם והמעשה בתנאים בדרך גוזמה.
חלקם (ראה מהרשל) ניסו לתת תשובה יותר מהותית.

בינתים לא ראיתי ולא חשבתי בעצמי על תשובה הולמת לעניין. אבל ברור שזה לא תחרות של ילדים במחנה נוער.","458","","2690","True","True","False","","106","213.151.53.59","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47170","47163","כל המתוארים היו בעלי ממדים","20/12/16 10:21","כ כסלו","תשע"ז","10:21","דוד כוכב",""שאני רבי יוחנן דבעל בשר הוה" (ברכות דף יג ע"ב; נדה דף יד ע"א).

רש"י מסכת תענית דף יא ע"א:
"כל פרסה ופרסה אכל ריפתא - קסבר רב פפא: הא דאמור רבנן לא ליכול טפי - משום מעיינא, ואיהו לא מיסתפי ממעיינא, דבעל בטן הוה, ענין אחר: כריסו רחבה, כדאיתא בבבא מציעא (פד, א) דקא חשיב אבריה דרב פפא, וכאיש גבורתו, ולפיכך יכול לאכול הרבה ואינו מזיק לו".

ומשמיעים לנו שאותם חכמים גדולי הממדים היו בעלי כוח ובעלי און.

גם רבי אבהו שהיה יפה היה בעל כח, במסכת כתובות דף סב ע"א:
"ר' אבהו הוה קאי בי באני, הוו סמכי ליה תרי עבדי, איפחית בי באני מתותיה, איתרמי לי' עמודא סליק ואסקינהו. ר' יוחנן הוה קסליק בדרגא, הוו סמכי ליה רב אמי ורב אסי, איפחתא דרגא תותיה, סליק ואסקינהו. אמרי ליה רבנן: וכי מאחר דהכי, למה ליה למיסמכיה? אמר להו: א"כ, מה אניח לעת זקנה?".","125","","2690","True","True","False","","163","95.86.66.25","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47209","47163","ראה גם","21/12/16 00:45","כא כסלו","תשע"ז","00:45","דוד כוכב","באשכול קודם.","125","","2689","True","True","False","","102","213.151.53.160","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47168","47167","כשהלכו לא היה תחת כרסם מקום כה רב","20/12/16 10:00","כ כסלו","תשע"ז","10:00","דוד כוכב","כי היו זקופים. והשומן מצטבר בכרס וגם באחורים.","125","","2690","True","True","False","","139","95.86.66.25","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47183","47168","טעות במציאות","20/12/16 13:15","כ כסלו","תשע"ז","13:15","אור חדש","","458","","2690","False","True","False","","96","213.151.53.59","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47223","47177","דברי המהר"ל","21/12/16 12:03","כא כסלו","תשע"ז","12:03","אבי גרינבלט","דברי הסיכום של המהר"ל הם "לא נמנעו חכמים לכתוב דבר זה בספר הקדוש כי גם דבר זה קדוש ומקודש, והם מסתרי התורה, מעניין אדם וצלמו, אשר החוקרים מדעתם ושכלם בדו אותו, וגם צלמו, ואין להאריך עוד".","539","","2689","True","True","False","","112","81.218.132.64","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47211","47183","ראה למשל בד"ה מהם התסמינים","21/12/16 00:53","כא כסלו","תשע"ז","00:53","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","2689","True","True","False","","130","213.151.53.160","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47213","47211","השאלה על הפרופורציות","21/12/16 08:21","כא כסלו","תשע"ז","08:21","אור חדש","ובעיקר על טענתך שהשומן בזמן עמידה מצטבר בבטן ובזמן הליכה מתפזר באופן אחיד סביב הגוף.
המציאות מכחישה את דבריך (לפחות ביחס לבני אדם שלא עשויים מחומר חכם)","458","","2689","True","True","False","","97","95.86.91.36","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47214","47213","לא הבנת את דבריי","21/12/16 08:52","כא כסלו","תשע"ז","08:52","דוד כוכב","אתה רגיל לקרא בעיניך דברים שלא כתובים באותיות.","125","","2689","True","True","False","","111","213.151.53.160","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א",""),new Message("47216","47214","אם כן באר דבריך","21/12/16 09:06","כא כסלו","תשע"ז","09:06","אור חדש","כתבת שבעת עמידה היו זקוקים למשען (כנראה כיוון שרוב המשקל (מרכז הכובד) היה באזור הבטן.)
ואז כתבת שבעת הליכה לא נזקקו לתמיכה זו.
בנוסף כתבת שהשומן מתפזר גם לאחורי הגוף.
אכן הבנתי שבמשפט האחרון ניסית לבאר ההבדל שבין שני הראשונים (מהכרותי עם כתבי כת"ר בד"כ יש בהם הגיון וזאת ניסיתי למצוא גם בהודעתך למרות שכדבריך הניסוח לא היה לגמרי ברור)

כעת אני מבין שהמשפט הזה לא מבאר דבר (כיוון שגם לך ברור שהחלוקה בבטן כ"כ בולטת לא תהיה פרופורציונית) וגם אתה מודה שיש סתירה בין שני משפטיך הראשונים. צדקתי כעת?","458","","2689","True","True","False","","116","87.68.42.222","0","47153","בבא מציעא|פד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);