var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46867;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46867","0","[ללא נושא]","02/12/16 06:37","ב כסלו","תשע"ז","06:37","גיל ושמחה","משנה: מכר לו את השדה ונתן לו מקצת דמים... אסור.
הלכה זו הביאה אותי לשאלה הבאה באותו עניין:
ראובן מכר לשמעון דירה וקיבל מקצת דמים... מה יהיה הדין? לפי המסקנה שיש באכילת הפירות מצד המוכר צד ריבית, אולי גם כאן יש לאסור משום הפירות שאוכל המוכר בשכר המתנת מעות (כגון שמשכיר את הדירה או שבעצם השימוש בה לצרכיו הרי זה כ"אוכל פירות" בכך שחוסך דמי שכירות במקום אחר), או אולי זה דומה לחלק השני של המשנה "הלווהו", שכן אין הדירה קנויה לשמעון עד למועד המצוין בחוזה המכר. במקרה כזה מה יהיה דין המעות שקיבל כמקדמה?
בקיצור: לאיזה דין במשנה הדבר דומה? האם לא נכון לומר כאן שבעת השלמת המעות התברר שהשדה הייתה קנויה לשמון למפרע, והפירות שאכל ראובן הן בגדר ריבית, ואם יתבטל המכר לבסוף, יתברר שהשדה (= הדירה) מעולם לא הייתה קנויה לשמעון, ושההנאה שיש לראובן בשכר המתנת המעות אצלו היא בגדר ריבית?","363","","2709","True","True","False","","885","5.22.134.254","0","0","בבא מציעא|סה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);