var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46864;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","55"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46864","0","דכולי עלמא לגבי דידי בדינא דרדקי נינהו.","01/12/16 18:45","א כסלו","תשע"ז","18:45","אליצפן","התלמוד מצטט את דברי רב נחמן: "איכא דאמרי, אמר ליה: דרדקא קרעיה, - והכוונה לרב יהודה, ואם זה לא מספיק אזי הוא מוסיף דכולי עלמא לגבי דידי בדינא דרדקי נינהו.

היתכן שכך ידבר ת"ח כלפי כל תלמידי החכמים שבדורו כולל רב יהודה?","502","","2707","True","True","False","","866","85.64.155.28","0","0","בבא מציעא|סו ע"א",""),new Message("46865","46864","למה לא?","01/12/16 22:55","א כסלו","תשע"ז","22:55","דוד כוכב","האם הביטוי נראה לך כמזלזל מדאי? במידה והתשובה כן, זה מצביע על הקונוטציה של המילה 'ילד' בשפה שלך, אך לא בשפה של רב נחמן. כוחו המיוחד של רב נחמן בדיני ממונות בא לו בעיקר משום שנתמנה בידי ראש הגולה לראש הדיינים.

דוגמות נוספות לתקיפותו ובטחונו של רב נחמן,
במסכת חולין דף קכד ע"א:
"אמר עולא אמר רבי יוחנן... אמר ליה רב נחמן לעולא: אמר רבי יוחנן אפילו... א"ל: אין, א"ל: האלהים! אם אמר לי רבי יוחנן מפומיה לא צייתנא ליה! כי סליק רב אושעיא אשכחיה ליה לרבי אמי, אמרה לשמעתיה קמיה: הכי אמר עולא והכי אהדר ליה רב נחמן, א"ל: ומשום דרב נחמן חתניה דבי נשיאה הוא, מזלזל בשמעתיה דרבי יוחנן? זמנין אשכחיה דיתיב וקאמר לה אסיפא... א"ל: האלהים! אי אמר לי יהושע בן נון משמיה לא צייתנא ליה!".
ובמסכת בבא קמא דף צו ע"ב:
"אמר ליה, לא אמינא לך: כי יתיבנא בדינא לא תימא לי מידי? דאמר הונא חברין עלאי: אנא ושבור מלכא {=שמואל} אחי בדינא".","125","","2707","True","True","False","","175","213.151.58.84","0","46864","בבא מציעא|סו ע"א",""),new Message("46866","46865","רב נחמן הזמין רב יהודה לדין: קידושין ע.","01/12/16 23:28","א כסלו","תשע"ז","23:28","זילבר פדואל","","504","","2707","False","True","False","","227","213.151.32.163","0","46864","בבא מציעא|סו ע"א",""),new Message("46868","46866","נו ומה יצא לרב נחמן מזה? רק בזיון!","02/12/16 08:03","ב כסלו","תשע"ז","08:03","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת קידושין דף ע עמוד א

אתא (=רב יהודה) אשכחיה (=לרב נחמן) דקעביד מעקה, אמר ליה, לא סבר לה מר להא דאמר רב הונא בר אידי אמר שמואל: כיון שנתמנה אדם פרנס על הצבור - אסור בעשיית מלאכה בפני שלשה?

א"ל: פורתא דגונדריתא הוא דקא עבידנא, א"ל: מי סניא מעקה דכתיב באורייתא, או מחיצה דאמור רבנן!

א"ל (=רב נחמן): יתיב מר אקרפיטא, א"ל (רב יהודה): ומי סני ספסל דאמור רבנן, או איצטבא דאמרי אינשי!

א"ל (=רב נחמן): ליכול מר אתרונגא, אמר ליה, הכי אמר שמואל: כל האומר אתרונגא - תילתא ברמות רוחא, או אתרוג כדקריוה רבנן, או אתרוגא דאמרי אינשי.

אמר ליה (=רב נחמן): לישתי מר אנבגא, אמר ליה: מי סני איספרגוס דקריוה רבנן, או אנפק דאמרי אינשי!

אמר ליה: (=רב נחמן) תיתי דונג תשקינן, אמר ליה, הכי אמר שמואל: אין משתמשים באשה. קטנה היא! בפירוש אמר שמואל: אין משתמשים באשה כלל, בין גדולה בין קטנה.

נשדר ליה מר שלמא לילתא (=אשתו של רב נחמן), א"ל, הכי אמר שמואל: קול באשה ערוה. אפשר ע"י שליח! א"ל, הכי אמר שמואל: אין שואלין בשלום אשה. על ידי בעלה! אמר ליה, הכי אמר שמואל: אין שואלין בשלום אשה כלל.

שלחה ליה דביתהו: שרי ליה תגריה, דלא נישוויך כשאר עם הארץ.

א"ל: מאי שיאטיה דמר הכא? אמר ליה: טסקא דהזמנותא שדר מר אבתראי, אמר ליה: השתא שותא דמר לא גמירנא, טסקא דהזמנותא משדרנא למר? אפיק דיסקא דהזמנותא מבי חדיה ואחזי ליה, אמר ליה: הא גברא והא דסקא. אמר ליה: הואיל ואתא מר להכא לישתעי מיליה, כי היכי דלא לימרו מחנפי רבנן אהדדי.

אז מי גדול ממי בתורה, רב נחמן מרב יהודה או ההיפך? התלמוד שם ללעג את רב נחמן ומוציא את רב יהודה גדול. אז איך בב"מ רב נחמן ככה מדבר על רב יהודה?","502","","2706","True","True","False","","310","85.64.155.28","0","46864","בבא מציעא|סו ע"א",""),new Message("46869","46866","המחלוקת בין שתי הלישנות שאצלנו היא -","02/12/16 14:17","ב כסלו","תשע"ז","14:17","דוד כוכב","אם המעשה בבבא מציעא אירע לאחר המעשה בקידושין, או לפניו...","125","","2706","True","True","False","","123","213.151.58.84","0","46864","בבא מציעא|סו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);