var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46673;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46673","0","חזרת מוכר באונאה","16/11/16 09:57","טו חשון","תשע"ז","09:57","שמואל דוד","כתב רש"י בדף נ' סוף ע"ב דאם נתייקרו הטליתות אחר שמכרו אז אינו יכול לחזור , וצ"ע דלכאורה זה פשוט, הרי לא נתאנה כלל ורק מחמת השער נתייקרו וצ"ע.
וכתב הרמב"ן שכוונת רש"י הוא שאפילו אם נתאנה בשעת המכירה מ"מ אם נתייקרו אח"כ א"י לחזור עיין שם, וצ"ע הסברא בזה. וכ"ה השיטה , וכתב השיטה שכונת רש"י הוא שאינו יכול לחזור אם נתייקרו הטליתות אבל בודאי אם בשעת מקח נתאנה אז יכול לחזור ולא איכפ"ל אם נתייקרו אח"כ.
ולכאורה תמוה מה החידוש בזה , הרי פשוט שאין יקרות השער שייכא לאונאה וכדפרישית וצע"ג","595","","2725","True","True","False","","782","70.214.77.53","0","0","בבא מציעא|נא ע"א",""),new Message("46675","46673","זכות החזרה למוכר","16/11/16 11:09","טו חשון","תשע"ז","11:09","אבי גרינבלט","היות ולמוכר בניגוד לקונה , ניתנת הזכות לחזרה הרבה מעבר לזמן שניתן לקונה (עד שיראה לתגר) היות וצריך להמתין שיגיע מוצר כמו זה שמכר ורק אז יוכל להראותו ולבדוק אם נתאנה. לצורך כך , ברור שחובה לסייג ולהגביל מקרה בו משתנה מחיר המוצר בתוך תקופת ההמתנה, לחזרת המקח לצורך הבדיקה.
לענ"ד אולי זו כוונת הדברים הטמונים בדברי רש"י והרמב"ן.","539","","2725","True","True","False","","136","81.218.132.64","0","46673","בבא מציעא|נא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);