var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46420;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46420","0","כלי זהב וכלי זכוכית","26/10/16 10:53","כד תשרי","תשע"ז","10:53","אבי גרינבלט",""לא יגע בהם עד שיבוא אליהו" וכך כמובן גם נפסק להלכה.
מה עתידם של כלים אלו ? ממתין 3 רגלים וכו' ואז שלו ? חייב להחזיקם לעד עד שיגיע המאבד , מה עם יאוש ?","539","","2744","True","True","False","","754","81.218.132.64","0","0","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46421","46420","כדברי המשנה: "עד שיבא אליהו"","26/10/16 16:00","כד תשרי","תשע"ז","16:00","דוד כוכב","היאוש כבר אינו מועיל, כי "באיסורא אתא לידיה" - בזמן המציאה טרם היה יאוש. אדם אינו יכול להתיאש ולהסתלק מדבר שנמצא ברשותו, אלא רק להפקירו ביודעין. וכיון שהאבידה כבר נמצאת בידים טובות של המוצא הישר שנעשה שומר ושליח הבעלים, היאוש לא יבטל את חובת ההשבה.","125","","2744","True","True","False","","176","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46422","46421","איזה איסורא ?","26/10/16 16:30","כד תשרי","תשע"ז","16:30","אבי גרינבלט","האם אין אדם מתייאש לעולם ?
המוצא אמור להיות אחראי למציאה עד 120 ועוד חפץ יקר ערך שכזה עם על הנובע מזה?","539","","2744","True","True","False","","110","81.218.132.64","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46423","46422","איסורא - פירושו חובת השבה","26/10/16 16:33","כד תשרי","תשע"ז","16:33","דוד כוכב","הוא יתייאש, ולמרות זאת צריך להחזיר לו כשיתגלה.
השמירה לא עולה למוצא כסף, הוא רק מרויח בכך מצוה.","125","","2744","True","True","False","","135","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46426","46422","בשעת המציאה - עדיין לא היה יאוש","26/10/16 17:42","כד תשרי","תשע"ז","17:42","Almuaddib","העובדה שהוא התייאש לאחר מכן, לא רלבנטית. בשעה שהחפץ הגיע לידיו של המוצא - לא היה יאוש, ולכן הוא לא היה יכול לקנות אותו.

ההנחה היא, כמובן, שעצם השמירה לא עולה לו כלל כסף. אם כן, נכנסנו ל"מאכיל עגל" וכו'.","107","","2744","True","True","False","","164","209.88.198.77","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46427","46422","ההלכה למעשה שונה","26/10/16 21:05","כד תשרי","תשע"ז","21:05","אור חדש","ידוע לי על כמה מקרים בהם שאלו את הרבנים שפירא ואליהו זצ"ל על אבדות יקרות שפרסומן לא הועיל למציאת האובד והורו הרבנים זצ"ל שישומו ערכם וירשמו לעצמם שאם יבוא המאבד ישלמו לו ובינתים החפץ הותר לשימוש המוצא","458","","2744","True","True","False","","127","31.44.134.250","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46430","46427","כי מעיקר הדין זה כמו פלטיא של רוב נכרים","26/10/16 23:08","כד תשרי","תשע"ז","23:08","דוד כוכב","המאבד מתיאש מראש, כי רוב המוצאים או שלא יירצו להכריז, או שלא יידעו כיצד להכריז באופן שיהיה יעיל למאבד.","125","","2744","True","True","False","","162","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46432","46430","אז לא היה צריך לשום את דמי האבדה ולהכריז","26/10/16 23:24","כד תשרי","תשע"ז","23:24","אור חדש","מקרה אחד הינו שנמצא בחדר ב'מרכז' שעון יד שנראה יקר.
לאחר נסיון (הכרחי) לגלות את בעליו וכשלונו ולאחר זמן רב למדי שאלו את רהי והתיר לשום ולהשתמש.
אני מניח שההוראה מתבססת על סמכותם של חכמי הדור לדון מה 'ניחא למאבדים שייעשה באבדתם' ונראה שבימנו נוטה הדעת שלאחר זמן ייאוש ונסיון להשיב האבדה מסכימים כולנו שהמוצא יוכל להשתמש באבדה ובלבד שישום דמיה","458","","2744","True","True","False","","127","31.44.134.250","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46433","46432","צריך. כבר דייקתי וכתבתי: "כי מעיקר הדין"","26/10/16 23:39","כד תשרי","תשע"ז","23:39","דוד כוכב","ואמרו בעמוד זה - דף כד ע"ב:
"בא ישראל ונתן בה סימן מהו? - אמר ליה: חייב להחזיר. - תרתי?! - אמר ליה: לפנים משורת הדין".

חכמי הדור רגילים לפסוק לפי השולחן ערוך, ולא לפי אומדנות מחודשות לבקרים.","125","","2744","True","True","False","","149","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46436","46433","משום מה גם לי נראה כדברי הרב אור חדש","27/10/16 02:24","כה תשרי","תשע"ז","02:24","שמעיה","שבימינו כלל אינה קיימת הקשר שבין בעל החפץ לרכושו כפי שהיה קיים בימים ההם כאשר רצה אדם דווקא בבהמותיו ולא בבהמות אחרים השווים דוגמתם.
ברכב אפשר עדיין לומר כן, אך לא בשעון - שוודאי אף המאבד ישמח בשווי השעון כמו בו עצמו (לאחר שוודאי רכש לעצמו חדש).","593","","2743","True","True","False","","62","195.60.235.58","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46448","46433","לאחר העיון בהלכה","29/10/16 20:55","כז תשרי","תשע"ז","20:55","אור חדש","מסתבר שדברי רבותינו ז"ל אכן מבוססים על דברי הגמרא והקדמונים בלא צורך לחדש סברות
כבר בשו"ע הרחיב את הדין של "תפילין" (שם דמיהן ומניחן) שהכונה לכל דבר שקל לקנותו ומחק המילים "שעשויין למצוותן בלבד"
מהנ"ל פסקו כל האחרונים שדברים שרבים כמותם בשוק (בימנו 99.99% ממה שיש לכל אדם בביתו) דינם הוא שמכריז עליהם ואז שם דמיהם ומשתמש בהם
(להרחבה עיין ב'ביאור הלכה' על מסכתנו עמ' צד')","458","","2741","True","True","False","","124","87.71.16.134","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46439","46436","מספר הערות","27/10/16 15:09","כה תשרי","תשע"ז","15:09","דוד כוכב","1. ודאי שגם היום יש לחפצים רבים ערך סנטימנטלי, ובמיוחד אם נתקבלו בירושה או במתנה מאדם אהוב. האדם מעדיף בהרבה את אותו החפץ מאשר כל חפץ דומה.

2. גם אבידה שאין לה ערך סנטימנטלי אין היתר להשתמש בה או בדמיה, חוץ מלדבר מצוה - ורק אם אינו שוחקה.

3. ההדגשה שלי היתה שפסקי הפוסקים מבוססים על הסברות הנמצאות בגמרא ובהלכה, ולא על סברות חדשות מנוגדות.","125","","2743","True","True","False","","170","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46440","46439","אתה העלית כאן סברה שאולם הישיבה שקול","27/10/16 17:05","כה תשרי","תשע"ז","17:05","Almuaddib","לפלטיא של גוים.

האם זו "סברה הנמצאת בגמרא" ?","107","","2743","True","True","False","","140","209.88.198.77","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46444","46440","כן","27/10/16 19:36","כה תשרי","תשע"ז","19:36","דוד כוכב","מסכת בבא מציעא דף כד ע"א:
"המוצא בסרטיא ופלטיא גדולה, ובכל מקום שהרבים מצויין שם - הרי אלו שלו, מפני שהבעלים מתיאשין מהן".

רש"י מסכת בבא מציעא דף כו ע"א:
"ואפילו ברוב ישראל - דעביד דמייאש, ולא סמיך דליהדרו נהליה, דלא מפלגי בין דבר שיש בו סימן לאין בו סימן".
לדעה "אפילו ברוב ישראל" - אף על ישראל שדרכם להחזיר אין המוצא סומך, כיון שהם המון רב.

ההבדל בין רוב ישראל לרוב נכרים הוא שישראל משיבים ונכרים לא. והקביעה היא שהיאוש תלוי ברוב המוצאים. ישראל הנוהג כגוי - דינו לענין זה כגוי, שהרי השאלה היא רק אם יחזיר או לא. וגם אין זה משנה מה הסיבה שלא יחזיר.","125","","2743","True","True","False","","160","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46453","46448","כך הקשו הסמ"ע והש"ך שם","29/10/16 22:16","כז תשרי","תשע"ז","22:16","דוד כוכב","על שו"ע חו"מ רסז, כא - למה השמיטו הטור והשו"ע את משמעות הרמב"ם שמדובר רק בחפץ של מצוה?
ותירץ הש"ך שההרחבה היא רק לדברים שיש בהם טירחה רבה בשמירתם. והובא בערוך השולחן.
ובשו"ת חשב האפוד הרחיב את הדין גם לבגדים כי דרך האנשים היום להעדיף בגדים חדשים.","125","","2741","True","True","False","","174","212.76.103.81","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב",""),new Message("46454","46453","וראה עוד הלכה למעשה","29/10/16 22:23","כז תשרי","תשע"ז","22:23","אור חדש","בספר ´השבת אבידה כהלכה´: פרק ג´ ופרק ו´ סעיפים א´-ב´.","458","","2741","True","True","False","","133","87.71.16.134","0","46420","בבא מציעא|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);