var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46412;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46412","0",""שלא יאכיל עגל לעגלים"","25/10/16 10:03","כג תשרי","תשע"ז","10:03","אבי גרינבלט","רש"י במקום (ועוד כדעתו) - שאם מצא עגלים , שלא יחזיק אותם עד שיעלה כמו עלות עגל אחד (אלא ימכור מיד וישמור את הכסף עד שיגיע המאבד) .
המהרש"א במקום מפרש , שאם מצא עגל אחד ועלות אחזקתו היא כעלות העגל ימכור מיד.
א. כיצד ניתן להבין את דברי המהרש"א בלשון הגמרא במקום ?
ב. לכאורה , מה החידוש שהרי בכך למעשה המאבד , מאבד לחלוטין את אבידתו ?","539","","2742","True","True","False","","843","81.218.132.64","0","0","בבא מציעא|כח ע"ב",""),new Message("46415","46412","תשובות","25/10/16 15:00","כג תשרי","תשע"ז","15:00","דוד כוכב","א. כך הוא מהלך הסוגיה:
המשנה אמרה: "והשבותו לו - ראה היאך תשיבנו לו". ופירש רש"י: "ראה היאך תשיבנו לו - שלא תאכילנו חצי דמיו, שאם כן אין זו השבה". כלומר שפירוש המילים: "תשיבנו לו" שתשיב אותו = את כולו, ולא רק את חציו. לכן מוכרים מיד בטרם תהיינה הוצאה כספית כלשהי.
והתקשה המהרש"א, כיצד מתיישבים דברים אלו עם דברי הגמרא בהמשך: "והשבותו לו - ראה היאך תשיבנו לו, שלא יאכיל עגל לעגלים", ופירש רש"י: "שלא יאכיל עגל לעגלים - מן העגלים שנמצא לא יאכיל לו דמי עגל", ומשמע לכאורה שרק עגל שלם לא יאכיל, אבל אם ההוצאה היא פחות מדמי עגל כן יוציא!
מתרץ המהרש"א:
"בפרש"י בד"ה ראה היאך תשיבנו לו שלא תאכילנו חצי דמיו כו' עכ"ל ושלא יאכיל עגל לעגלים דקאמר בגמרא לאו דוקא דמי אותו עגל אלא אפילו דמי עגל אחר השוה חצי דמיו של זה וק"ל".
כלומר שמה שאמרו "עגל" אין הכוונה לשווי של אותו עגל בשלמותו דוקא, גם בהוצאה פחותה שייך הלשון: "שלא יאכיל עגל לעגלים", כי ניתן למצא עגל אחר ששוויו מועט.
[ועוד יש לומר שהגמרא רק מציגה את האבסורד שלא יתכן "להאכיל" עגל בדמי עגל שלם, אבל דין זה נכון גם בהוצאה פחותה יותר].

ב. החידוש הוא שלא חוששים שמא יגיע בעל האבידה במהרה ויאמר שהוא מעדיף את עגלו המוכר והחביב, כבדין המשנה לקמן בדף לח ע"א: "המפקיד פירות אצל חבירו, אפילו הן אבודין - לא יגע בהן".","125","","2742","True","True","False","","180","212.76.103.81","0","46412","בבא מציעא|כח ע"ב",""),new Message("46416","46415","ישר כוח על כולנה !","25/10/16 15:36","כג תשרי","תשע"ז","15:36","אבי גרינבלט","","539","","2742","False","True","False","","101","81.218.132.64","0","46412","בבא מציעא|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);