var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46379;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46379","0","אין מעבירין על האוכלין","19/10/16 23:40","יז תשרי","תשע"ז","23:40","דוד כוכב","הכיצד אין מעבירין על האוכלין אך כן מעבירין על שאר אבידות למרות מצוה מפורשת בתורה?!

על כך כאן.","125","","2751","True","True","False","","1041","213.151.62.65","0","0","בבא מציעא|כג ע"א",""),new Message("46402","46379","מחלוקת הלכתית ולא מחלוקת במציאות ?","21/10/16 09:37","יט תשרי","תשע"ז","09:37","אבי גרינבלט","א. האם זו ההבנה הנכונה שאכן מדובר במחלוקת הלכתית ולא במחלוקת במציאות ?
ב. אם זו מחלוקת הלכתית , מה סברה לומר שאכן מעבירים על האוכלין (כמובן מתוך הנחה שאין כאן מחלוקת במציאות) ?
ג. האם ישנה הגדרה ברורה לגבי מחלוקת במציאות , מה נחשב ומה לא נחשב כמחלוקת במציאות (עד שנאמר לחולקים "פוק חזי מאי עמא דבר") ?

ישר כח וחג שמח","539","","2749","True","True","False","","172","95.86.70.13","0","46379","בבא מציעא|כג ע"א",""),new Message("46406","46402","תשובות","21/10/16 14:17","יט תשרי","תשע"ז","14:17","דוד כוכב","א. במסכת עירובין דף סד ע"ב:
"תניא: מעשה ברבן גמליאל שהיה רוכב על החמור, והיה מהלך מעכו לכזיב, והיה רבי אילעאי מהלך אחריו. מצא גלוסקין בדרך, אמר לו: אילעאי, טול גלוסקין מן הדרך... ושלשה דברים למדנו באותה שעה: למדנו שאין מעבירין על האוכלין".
כלומר שזו הלכה לא לעבור בלי ליטול.
ההפניה שם בעין משפט היא לשו"ע או"ח קפ, ד:
"אף על פי שמותר לאבד פרורין שאין בהם כזית, מכל מקום קשה לעניות".
ובשערי תשובה: "דוקא כשאין בכל הפירורין יחד כזית ליכא איסורא".

ב. אין חובה להטפל לכל העוולות שבעולם, כגון שאין חובת עזוב תעזוב עמו למעלה מריס (מסכת בבא מציעא דף לג ע"א). ואפילו אם דרס הרי זה אינו מתכווין, ושרי בשבת לדרוס כך נמלים.","125","","2749","True","True","False","","175","213.151.62.65","0","46379","בבא מציעא|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);