var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46312;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46312","0","חצר משום שליחות איתרבאי","06/10/16 14:31","ד תשרי","תשע"ז","14:31","אבי גרינבלט","הגמרא מביאה ברייתא וממנה מנסה להקשות על עיקרון הלכתי שחידש ריש לקיש בשם אבא כהן ברדלא
"ואמר ריש לקיש משום אבא כהן ברדלא קטנה אין לה חצר ואין לה ארבע אמות" (לאחר מכן מובאית דעת רבי יוחנן)

הברייתא ממנה מקשים על העיקרון של ר"ל - "והתניא (שמות כב, ג) בידו אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין ת"ל (שמות כב, ג) המצא תמצא מכל מקום ואי סלקא דעתך חצר משום שליחות איתרבאי אם כן מצינו שליח לדבר עבירה (החצר היא השליח לדבר העבירה !) וקיימא לן אין שליח לדבר עבירה"
הגמרא כמובן עונה מיד שחצר אינה ברת חיוב לעומת אדם ועוד תירוץ בהמשך של רב סמא.
האם התשובות וההבדלים לא היתו ברורים למקשן ? גם אם המקשן רוצה להקשות על העיקרון ההלכתי , הרי השאלה "מזמינה" את התשובות האוטומטיות האלו .
מה ההו"א של השאלה ?
תודה רבה","539","","2765","True","True","False","","936","81.218.132.64","0","0","בבא מציעא|י ע"ב",""),new Message("46314","46312","התשובות אינן מובנות מאליהן","06/10/16 19:04","ד תשרי","תשע"ז","19:04","דוד כוכב","כלל לא היה ברור שהכלל "אין שליח לדבר עבירה" תלוי בשליח. ניתן היה להבין שהעבירה תלויה במשלח - שרק עבירה שהוא עושה בגופו היא עבירה, ולא אם נעשתה בידי שליח כלשהו יהא אשר יהא.

גם לולא הנ"ל, הגמרא זקוקה לשאלה כדי להציג את הדעות השונות שהובאו בתשובה - אמתי בדיוק יש שליח לדבר עבירה.","125","","2765","True","True","False","","160","213.151.45.216","0","46312","בבא מציעא|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);