var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46279;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","67"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46279","0","תורתך שעשועי - ב"מ ג:","29/09/16 19:10","כו אלול","תשע"ו","19:10","אלעד סטופל","הגמ' אומרת, "ומאי ק"ו, ומה פיו שאין מחייבו ממון, מחייבו שבועה, עדים שמחייבים אותו ממון אינו דין שמחייבים אותו שבועה" ועל כך מקשה "ופיו אין מחייב אותו ממון והרי הודאת בעל דין כמאה עדים דמי".
אודה למי שיאיר עיני מה היתה ההווא אמינא של הגמ' באומרה ומה פיו שאין מחייבו ממון מחייבו שבועה, הרי ברור וידוע שמודה במקצת הטענה חייב.","282","","2775","True","True","False","","1027","212.76.102.178","0","0","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("46283","46279","ב' תשובות","29/09/16 22:12","כו אלול","תשע"ו","22:12","דוד כוכב","ראשית, אין הכרח תמיד להבין בשלמות את ההוה אמינא בגמרא. מדובר רק בשלב ביניים המוכיח שצריך להתקדם לשלב הבא שבסוגיית הגמרא.

מכל מקום, אכן עצם נאמנות פיו אינה בדיוק זו שמחייבת אותו ממון. למרות הודאתו, לא מוכח שהוא דובר אמת, לכן לא עונשין אדם במיתה או במלקות על פי הודאת פיו. אבל הוא מתחייב בממון בהודאתו כי לו רצה יכל פשוט לתיתו.","125","","2775","True","True","False","","153","213.151.45.216","0","46279","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("46284","46283","כמו כן ידועה מחלוקת מהר''י בר לב עם קצות","29/09/16 22:25","כו אלול","תשע"ו","22:25","שמעיה","האם הודאה מחייבת מחמת נאמנותו או שמא מחמת התחייבות בלי קשר לעובדות.
יתכן לומר, כי קס''ד דגמ' כי ההתחייבות הוא מחמת 'התחייבות' ולא משום נאמנות, נמצא כי העדאת עדים המחייבת מטעם נאמנות חמורה [לגבי נידון דידן דחיוב שבועה מחמת ידיעתינו שחלק מן התביעה נכונה] מהודאת פיו שאינה אלא התחייבות כספית, אך אינה מגלה על העובדות שהתובע מציג.
ולמסק' אפשר לומר: או שבאמת הודאת פיו מחייבת מטעם נאמנות, או שאף אם החיוב הוא מחמת התחייבות כספית - מאחר שסוכ''ס הוא מתחייב אין לחלק ביניהם.","593","","2775","True","True","False","","82","195.60.235.58","0","46279","בבא מציעא|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);