var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46178;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46178","0","שליח שעשאו בעדים-לא מצאנו בכל מסכת גטין","12/09/16 21:29","ט אלול","תשע"ו","21:29","אליצפן","התלמוד במסכת בבא קמא (דף קד עמוד א) מתלבט ב"שליח שעשאו בעדים" האם מיד עם מתן הכסף לשליח נפטר החייב מהחוב או לא.

התלמוד שואל מנין שהוא בכלל שליח?
וגם אם הוא שליח לקבלה עדיין לא פוטר את החייב מהחוב.

כאשר למדנו את מסכת גטין וגם שם נדונו דיני שליחות ושליחים לא נשאלו שאלות כאלו?

האשה מגורשת מייד כאשר שליח לקבלה קיבל את הגט מהבעל!!
לא שאלו מנין השליח הוא בכלל שליח

איך באיסורי עריות לא מדקדקים כמו שמדקדקים בבעל חוב?","502","","2794","True","True","False","","832","85.64.155.28","0","0","בבא קמא|קד ע"א",""),new Message("46180","46178","שליח הולכה ושליח קבלה","13/09/16 08:53","י אלול","תשע"ו","08:53","דוד כוכב","במסכת גיטין למדנו שקיים שליח הולכה - שהוא יד הבעל, וקיים שליח קבלה - שהוא יד האשה.
קיים גם שליח המכונה שליח להובאה - האשה שלחה אותו, אולם הוא אינו שליח שלה ואינו כידה, היא שלחה אותו אל הבעל כדי שהבעל יעשה אותו שליח הולכה.
בגיטין חייב כל משלח לפרש היטב איזה סוג שליח כוונתו למנות.

וזו השאלה בסוגייתנו בבבא קמא: השליח ששלח המלוה - האם כוונתו למנותו מעין שליח לקבלה, כלומר שקבלתו היא קבלת המשלח; או שכוונתו שיהיה מעין שליח להובאה - רק הצעה ללוה שישלחהו כשליחו הוא.","125","","2793","True","True","False","","314","212.76.103.246","0","46178","בבא קמא|קד ע"א",""),new Message("46183","46180","השאלה לא הייתה על סוג השליח","13/09/16 18:11","י אלול","תשע"ו","18:11","אליצפן","השאלה לא הייתה על סוג השליח אלא על האופן בו הוא מוכיח שהוא בכלל שליח.

איך באיסורי עריות לא מצאנו שהוא צריך לבוא עם עדים המעידים שהוא בכלל שליח, לא כתב שליחות עם עדים חתומים שחתימתם קויימה בבי"ד וכו' כמו שאנו מוצאם בסוגיא כאן שבסה"כ עוסקת רק בדיני ממונות.","502","","2793","True","True","False","","242","85.64.155.28","0","46178","בבא קמא|קד ע"א",""),new Message("46185","46183","מי שגט חתום בידו אינו זקוק לעוד ראיה","14/09/16 00:28","יא אלול","תשע"ו","00:28","דוד כוכב","","125","","2792","False","True","False","","194","212.76.103.246","0","46178","בבא קמא|קד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);