var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46006;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46006","0","שאלה על טו באב ( קצת באיחור )","30/08/16 17:50","כו אב","תשע"ו","17:50","עלי","מתי כלו מתי מדבר : קיימת לכאורה סתירה בין הפסוקים ומדרשי חז"ל ופירושיהם.
א. בא' בניסן
א וַיָּבֹאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל כָּל-הָעֵדָה מִדְבַּר-צִן בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן וַיֵּשֶׁב הָעָם בְּקָדֵשׁ וַתָּמָת שָׁם מִרְיָם וַתִּקָּבֵר שָׁם:
רש"י : כל העדה -
עדה השלמה, שכבר מתו מתי מדבר ואלו פרשו לחיים: ( מקורו בתנחומא ועוד )

ב. בט"ו באב. בבא בתרא קכא,ב ותענית ל ועיין בראשונים ובאחרונים שם.

ג. כשעמדו לפני מעבר נחל זרד, כלומר לפני מלחמת סיחון שהתרחשה באלול שנת הארבעים
ח וַנַּעֲבֹר מֵאֵת אַחֵינוּ בְנֵי-עֵשָׂו הַיּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר מִדֶּרֶךְ הָעֲרָבָה מֵאֵילַת וּמֵעֶצְיֹן גָּבֶר וַנֵּפֶן וַנַּעֲבֹר דֶּרֶךְ מִדְבַּר מוֹאָב:
ט וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֵלַי אַל-תָּצַר אֶת-מוֹאָב וְאַל-תִּתְגָּר בָּם מִלְחָמָה כִּי לֹא-אֶתֵּן לְךָ מֵאַרְצוֹ יְרֻשָּׁה כִּי לִבְנֵי-לוֹט נָתַתִּי אֶת-עָר יְרֻשָּׁה:
י הָאֵמִים לְפָנִים יָשְׁבוּ בָהּ עַם גָּדוֹל וְרַב וָרָם כַּעֲנָקִים:
יא רְפָאִים יֵחָשְׁבוּ אַף-הֵם כַּעֲנָקִים וְהַמֹּאָבִים יִקְרְאוּ לָהֶם אֵמִים:
יב וּבְשֵׂעִיר יָשְׁבוּ הַחֹרִים לְפָנִים וּבְנֵי עֵשָׂו יִירָשׁוּם וַיַּשְׁמִידוּם מִפְּנֵיהֶם וַיֵּשְׁבוּ תַּחְתָּם כַּאֲשֶׁר עָשָׂה יִשְׂרָאֵל לְאֶרֶץ יְרֻשָּׁתוֹ אֲשֶׁר-נָתַן יְהוָֹה לָהֶם:
יג עַתָּה קֻמוּ וְעִבְרוּ לָכֶם אֶת-נַחַל זָרֶד וַנַּעֲבֹר אֶת-נַחַל זָרֶד:
יד וְהַיָּמִים אֲשֶׁר-הָלַכְנוּ מִקָּדֵשׁ בַּרְנֵעַ עַד אֲשֶׁר-עָבַרְנוּ אֶת-נַחַל זֶרֶד שְׁלשִׁים וּשְׁמֹנֶה שָׁנָה עַד-תֹּם כָּל-הַדּוֹר אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה מִקֶּרֶב הַמַּחֲנֶה כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָֹה לָהֶם:
טו וְגַם יַד-יְהוָֹה הָיְתָה בָּם לְהֻמָּם מִקֶּרֶב הַמַּחֲנֶה עַד תֻּמָּם:
טז וַיְהִי כַאֲשֶׁר-תַּמּוּ כָּל-אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה לָמוּת מִקֶּרֶב הָעָם:
יז וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֵלַי לֵאמֹר:
רש"י על המקום
וידבר ה' אלי וגו' -
אבל משלוח המרגלים עד כאן לא נאמר בפרשה (זו), וידבר, אלא ויאמר, ללמדך, שכל ל"ח שנה שהיו ישראל נזופים לא נתייחד עמו הדבור בלשון חבה פנים אל פנים וישוב הדעת, ללמדך, שאין השכינה שורה על הנביאים אלא בשביל ישראל:

האם אפשר בבקשה להתיר לי את הסתירה הזו בין המקורות, מתי בדיוק כלו מתי מדבר ?","209","","2803","True","True","False","","815","194.114.146.227","0","0","בבא בתרא|צא ע"א",""),new Message("46015","46006","האם באמת אין מי שיודע תשובה ?","31/08/16 16:57","כז אב","תשע"ו","16:57","עלי","","209","","2802","False","True","False","","119","95.86.98.90","0","46006","בבא בתרא|צא ע"א",""),new Message("46016","46015",""...וצריך לומר דמדרשות חלוקים זה על זה"","31/08/16 17:10","כז אב","תשע"ו","17:10","Almuaddib","(תוספות, יבמות סא: )


וכל כך הרבה מקרים יש בהם מדרשים חולקים זה על זה (התוספות עוסק בגיל רבקה בעת נישואיה), שאין צורך לתמוה כלל ועיקר.","107","","2802","True","True","False","","149","209.88.198.77","0","46006","בבא בתרא|צא ע"א",""),new Message("46032","46016","ניחא , אבל...","01/09/16 11:55","כח אב","תשע"ו","11:55","עלי","ניחא מדרשים חלוקים, אבל מה תאמר על מדרש החולק לכאורה על פסוק מפורש, הרי הכתוב בדברים מדבר על כך שדור המדבר כלו למות לקראת מעבר נחל זרד ואילו המדרשים ( תנחומא, מכילתא, ת"כ, והגמרא שהבאתי ) מקדימים זאת לט"ו באב ולא' באב. כיצד תסביר תופעה כזו ? המפליא מבחינתי הוא שאין שום התיחסות של הפרשנים לסתירה זו ( אני בכל אופן לא מצאתי ) !","209","","2801","True","True","False","","182","194.114.146.227","0","46006","בבא בתרא|צא ע"א",""),new Message("46085","46032","זו לא קושיה","05/09/16 11:22","ב אלול","תשע"ו","11:22","אור חדש","ההגעה לנחל זרד היתה ההגעה הראשונה כ"עדה שלמה" לאחר שכלו למות בחניה הקודמת (למעשה כלו בא' אך המשיכו לחשוש עד טו' שימותו עוד)","458","","2797","True","True","False","","100","213.151.53.59","0","46006","בבא בתרא|צא ע"א",""),new Message("46113","46085","אילו כדבריך","06/09/16 18:40","ג אלול","תשע"ו","18:40","עלי","היה ואילו היה הדבר פשוט, לכאורה אמנם מובן מדוע כתוב במי מריבה 'וידבר ה' אל משה לאמר', כי כבר מתו כל החוטאים במרגלים עד א בניסן של שנת הארבעים שהיה קודם למי מריבה, אך אם כן מדוע אח"כ מספר משה בספרי במדבר ודברים כמה פעמים בלשון 'ויאמר ה' ', כלומר שלא דבר עמו עד שמתו כולם, עד ההגעה לנחל זרד שאז שוב דבר עמו בלשון 'וידבר' ( בדוק ותמצא ), ועל זה דרש רבי עקיבא שעד אז לא דבר עמו, וקשה, הרי היה לו לדרוש זאת כבר על הפסוק במי מריבה ?!.
לכן לא מועילים דבריך, שפסקו מלמות בא בניסן ועד טו באב חששו שמא ימותו, ומאז גם לא חששו, כי אם כן מדוע מזכיר זאת הקב"ה לקראת מעבר נחל זרד שהתרחש רק בחודש אלול ?","209","","2796","True","True","False","","168","194.114.146.227","0","46006","בבא בתרא|צא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);