var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45986;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45986","0","עוד בקשת הסבר בעניין עין תחת עין","26/08/16 09:21","כב אב","תשע"ו","09:21","עלי","בכל דיוני הגמרא לא ראיתי שייכתב שהסבר החיוב עת"ע הוא חיוב 'השבת המצב לקדמותו', כלומר היות והחובל בחבירו קטע לו את ידו או עקר את עינו, חל עליו חיוב עקרוני ( תאורטי כמובן ) להשיב לו את ידו או עינו למקומם ותפקודם. לו היה החובל מסוגל לעשות זאת, זה היה חיובו ובזה היה נפטר. למשל, לו כרת יהודי סיני לחבירו היהודי הסיני ( אני כותב כך כי בסין עושים זאת בלי חשבון בכלל ) את כלייתו, היתה חובתו להשתיל לו כליה חדשה במקום הכרותה או מיד אחר כריתתה להשתיל לו אותה מחדש ובכך לרפאו.
לו זו היתה משמעות הכתוב, היה יוצא שמשמעות 'עין תחת עין' לתת לו עין חדשה במקום הישנה. אך הפרשנות המקובלת היא שיש להוציא לחובל את עינו או לקטוע את ידו כעונש וב'מידה כנגד מידה' על החבלה שעשה בחבירו.
והרי משמעות המילה 'תחת' היא כמו 'במקום', ולכאורה לפי הפרשנות המקובלת היה צריך לכתוב 'כנגד'.
הנפקא מינה שונה מאד, כי אם באנו להעניש את החובל המזיק נחשב את הנזקים לפי המזיק בעוד שאם באים להשיב את המצב לקדמותו אצל הניזק מחשבים לפי הניזק.
הניתן לחדד את הסבר העניין בבקשה ?","209","","2807","True","True","False","","776","194.114.146.227","0","0","בבא קמא|פז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);