var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45907;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45907","0","כבר הודית / אין לך עדים","14/08/16 12:41","י אב","תשע"ו","12:41","הודו_כי_טוב","רבן גמליאל הודה בפני רבי יהושע שסימא את עין טבי עבדו
רבי יהושע פטר אותו
והאם רבן גמליאל לא ידע את מה שרבי יהושע אמר ?

בתורה בעינינים אלה מאוד נוחה מעיניין למה גויים רבים סרבו לקבלה
רק צריך לוודא שאין עדים להודות ואז "פטור לך פטור לך פטור לך"
(אולי כי הם לא מכירים את התורה שבעל פה)

פלא שנביא החורבן צועק חמס ? ולא רק הוא ","207","","2816","True","True","False","","867","109.67.7.37","0","0","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("45914","45907","בוא בשלום רבי (ר"ה דף כה ע"א)","15/08/16 01:48","יא אב","תשע"ו","01:48","דוד כוכב","הוא ידע לאחר שרבי יהושע לימדו. רבי יהושע היה רבו בחכמה (מסכת ראש השנה דף כה ע"א). אין פלא שלא ידע הלכה זו שהרי מדובר במקרה נדיר - כאשר האדון הוא שחפץ שהעבד ישתחרר.

נביא החורבן צועק חמס על אי קיום המצוות המפורשות בתורה שבכתב ושבעל פה.
אין להסיק מדברי הנביא רמז לכפירה בתורה שבעל פה. אם אחד החכמים טרם למד הלכה בתורה שבעל פה, אין להסיק מכך שרבותיו בדו אותה מליבם לצורך הפקרות. (מה גם ש"אין אדם חוטא ולא לו").
הגויים סירבו לקבל את התורה דוקא בגלל החומרות שבה, ולא בגלל הקולות שבה.
אי קבלת הגויים את התורה איננה המדד למידת היותה צודקת.","125","","2815","True","True","False","","312","95.86.100.235","0","45907","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("45915","45914","חס וחלילה מי דיבר על כפירה","15/08/16 03:19","יא אב","תשע"ו","03:19","הודו_כי_טוב","הנביא בהחלט צועק על חמס שבין אדם לחברו על עושק ואי עשיית צודק
האם זה לא נבע מחכמולוגים שהפכו את התורה שבעלפה לסוג של אפשרויות רבות לעשות בתורה שבכתב כרצונם
הם ניצלו את מה שחז"ל הקלו לתועלתם
כמו שבדור המבול גזלו פחות משווה פרוטה
זה שהיה אז נדיר שאדון ישמח בשחרור עבדו
שההלכה מודה ועוזב ירוחם הייתה נדירה
העבד היה עבד צדיק ונאמן
וזה הגיע לו להיות שייך במלואו לעם היהודי יותר ממני
אם רבן גמליאל העמיד את רבו כי תפש אותו בשקר לפני כולם וביישו
לא היה נורא אם גם היה משחרר את העבד
למה בכלל צריך ללכת לבית דין בשביל זה ?
פצעת ? שחררת !","207","","2815","True","True","False","","224","46.19.86.204","0","45907","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("45916","45915","אם אין הפציעה משחררת על פי דין","15/08/16 09:58","יא אב","תשע"ו","09:58","שמעיה","אסור לשחררו, שהרי המשחרר עבדו עובר בעשה.
והואיל וקבלו חכמי התורה ששחרור העבד אינו אלא במצב שיש עדים - חל איסור לשחרר כל עוד לא יבואו עדים!","593","","2815","True","True","False","","60","195.60.235.57","0","45907","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("45917","45916","העבד לא יכול להעיד ?","15/08/16 11:24","יא אב","תשע"ו","11:24","הודו_כי_טוב","","207","","2815","False","True","False","","220","46.19.86.204","0","45907","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("46098","45916","בדף צ"ד למדנו שאין לקבל השבת גזלה","06/09/16 01:20","ג אלול","תשע"ו","01:20","הודו_כי_טוב","ומי שמקבל את הגזלה אין רוח חכמים נוחה הימנו
משום תקנת השבים
וזה לא נקרא לעבור בעשה "והשיב את הגזלה אשר גזל" ? כמובן רק אם זה יהודי אם זה גוי גזלן חייב מיתה
לפי הקבלה הבן אדם יחזור בגילגול להשיב גזלה
וברוח חודש אלול
בבן אדם לחברו אין הקדוש ברוך הוא סולח עד שירצה את חברו","207","","2793","True","True","False","","246","109.67.7.37","0","45907","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("45918","45917","עבד פסול לעידות","15/08/16 12:18","יא אב","תשע"ו","12:18","שמעיה","מלבד הפסול במקרה שלנו כאשר הוא בעל הדבר.
מלבד זאת - צריך שני עדים. ואף אם העבד כשר להעיד - אם הודה האדון בפני בית דין לפני ביאת העדים, למ"ד מודה בקנס ואח"כ באו עדים פטור - שוב אסור לו מן הדין לשחררו.
אגב אעיר: כי הגויים לא קבלו את התורה בעבור דין זה, מאחר ולא רצו לקבל את הדין המחייבם לשחרר עבד כאשר הוא נפצע. בתרבות המעודדת עבדות אין מושג של שחרור ללא רצון האדון!!! לא תמצא חוק המונע אלימות כלפי עבדים!!! רק תורת ה' המוסרית מכירה בזכויות העבדים ובצורך לקנוס את האדון על פציעתו.","593","","2815","True","True","False","","63","195.60.235.57","0","45907","בבא קמא|עה ע"א",""),new Message("46099","46098","הגזלן מחוייב לנסות להשיב","06/09/16 01:28","ג אלול","תשע"ו","01:28","דוד כוכב","ואם הנגזל אינו חפץ לקבל, נחשב הדבר לגזלן כאילו השיב.
הֲרֵי אֲנִי כְּאִלּוּ הִתְקַבַּלְתִּי (מסכת נדרים פרק ח משנה ז). וראה גם במסכת כתובות פרק ה משנה א; ובמסכת עבודה זרה פרק ד משנה יב.","125","","2793","True","True","False","","144","212.76.103.246","0","45907","בבא קמא|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);