var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45841;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45841","0","גם בני אדם","07/08/16 08:07","ג אב","תשע"ו","08:07","עלי","הם כבול עץ. אם הושם בקרקע ורק אח"כ נחקק - כשר להעביר מים למקוה, ואם נחקק תחילה ונעשה 'כלי' - לא יהא ראוי עוד להעביר מים למקוה טהרה.
מי שכבר נתעצב שכלו וכל חכמה נוספת שעוברת דרכו, עוברת בקורת בכלי שכלו, כבר בהכרח שכלו משפיע על החכמה העוברת דרכו ו'מזהמת' אותה בדעותיו ובקורתו ואינ חכמה נקיה כפי שקבל, ורק מי שעדיין לא עוצב שכלו בדעות משלו ובטל הוא לחכמה המוקנית לו יכול כצינור להעביר בנאמנות את הדברים ללא שינוי. וד"ל.","209","","2830","True","True","False","","821","95.86.100.167","0","0","בבא קמא|סח ע"א",""),new Message("45851","45841","ורס"ג קבע ההיפך ממך","07/08/16 15:39","ג אב","תשע"ו","15:39","Almuaddib","עיין, למשל, בתחילת ההקדמה לפירוש לספר משלי.","107","","2830","True","True","False","","144","209.88.198.77","0","45841","בבא קמא|סח ע"א",""),new Message("45853","45841","משלך לא עולה יפה","07/08/16 18:20","ג אב","תשע"ו","18:20","אור חדש","לפי המשל רק אדם שקודם שמו אותו באדמה (קבר?) ורק אח"כ לימדוהו לא יפגום בחומר הנלמד. זה וודאי נכון אך מסתמא לא לכך כיוונת.

עכ"פ ראה בפרשות האחרונות של ספר במדבר שמצוות התורה נאמרו על סמך ההקשים השכליים של בני אדם ואף של נשים! והיו כ"כ נכונים עד שאמר הקב"ה "יאות הם מדברים וקבע התורה כדבריהם" וזה היה באנשים ונשים רגילים ורגילות שזעקו את שהפריע להם (באמת ובשכל פשוט) בתורה כפי שנמסרה ממשה עצמו וכאמור זעקתם זו נקבעה כתורה ממש
בשולי הדברים- נראה שאין חפץ לקב"ה שבנ"א רק יקבלו תורתו בלא שום שינוי אלא אדרבה חפץ הוא שיגלו בה פניהם המיוחדים כ"א לפי תכונות נפשו ומצב חייו וזה סוד הברכה "וחיי עולם נטע בתוכנו" נטיעה העושה פירות.

ועוד הערה על המשל:
כלי (טהור) לא מטמא מים שעוברים בו אלא עושה המים שאובים בניגוד לנקבע ונחקק שנחשב שהמים כלל לא נשאבו מעולם, לפי דבריך לימוד בלא הכנת שכל עצמאי קודם כלל לא נקרא בגדר שאיבה ממעיין התורה","458","","2830","True","True","False","","306","212.76.113.230","0","45841","בבא קמא|סח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);