var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45745;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45745","0","כיצד נוצרת מחלוקת","27/07/16 09:05","כא תמוז","תשע"ו","09:05","עלי","כמו של רבה ורב יוסף בשאלת משיב אבדה אם הוא ש"ח או ש"ש.
לא היתה מסורת פסיקה ברורה בעניין עד ימיהם ? הכיצד לא נפסקה הלכה בתקופת המשנה בעניין כזה מרכזי וימיומי ? האם יסוד המחלוקת רק בסברה שיש בה צדדים לכאן ולכאן ?
בכלל, המחלוקת הזו אינה אופיינית להם כלל, הרי רב יוסף היה 'סיני' המביא תמיד מקורות תנאיים לביסוס דבריו וכאן מעלה סברות, ורבה היה 'עוקר הרים', וכאן לא עקר דבר אלא העלה סברה פשוטה מאד.","209","","2836","True","True","False","","927","194.114.146.227","0","0","בבא קמא|נז ע"א",""),new Message("45747","45745","וכי זו המחלוקת הראשונה בה נתקלת עד היום?","27/07/16 09:36","כא תמוז","תשע"ו","09:36","Almuaddib","סומכים על הקרבנות ביום טוב, או שלא?

"בית שמאי אומרין, מביאים שלמים, ואין סומכין עליהם, אבל לא עולות. בית הלל אומרין, מביאין שלמים ועולות, וסומכין עליהן..."

וכי לא היתה מסורת פסיקה ברורה בעניין עד ימיהם?","107","","2836","True","True","False","","152","82.81.160.69","0","45745","בבא קמא|נז ע"א",""),new Message("45762","45745","..וגם 22 שנה ש"קשאי בה רבה ורב יוסף..."","28/07/16 08:12","כב תמוז","תשע"ו","08:12","אשבח","כתובות דף מב עמוד ב
"...אמר רבא: האי מילתא קשאי בה רבה ורב יוסף עשרין ותרתין שנין, ולא איפרק עד דיתיב רב יוסף ברישא ופירקה...".
רש"י :" עשרין ותרתין שנין - הן היו ימי שררתו של רבה ומת וישב רב יוסף בראש וסייעוהו מן השמים לפרקה להיות לו לשם לפי שהיה רבה חריף ולכך קראוהו עוקר הרים ורב יוסף היה בעל שמועות ומשנה וברייתא לכך קראוהו סיני".

כידוע, כשפסקו חכמים שסיני ‏עדיף מעוקר הרים וניתנה לרב יוסף ההתמנות לראש ישיבת פומבדיתא הוא נתן את מקומו לרבה.

ואולי בגלל ענוותנותו של רב יוסף רש"י מצא לנכון ללמדנו דוקא כאן את גודל מידת הענווה מול קפדנותו של רבה (למשל: "אמר ליה אביי לרבה: כגון מר, דסנו ליה כולהו פומבדיתאי, מאן אחים הספידא? - אמר ליה: מיסתיא את ורבה בר רב חנן... " (שבת דף קנג עמוד א)).
סוטה דף ה עמוד ב
"א''ר יוסף לעולם ילמד אדם מדעת קונו שהרי הקב''ה הניח כל הרים וגבעות והשרה שכינתו על הר סיני..." -
ללמדנו שבמקום שיש ענווה (=הר סיני) יש שכינה ולכן, לענ"ד ובזהירות, נראה לי - שלכן רש"י מקשר בין "...עד דיתיב רב יוסף ברישא ופירקה..." לבין ענוותנותו של רב יוסף.","507","","2835","True","True","False","","608","89.139.247.202","0","45745","בבא קמא|נז ע"א",""),new Message("45751","45747","השאלה טובה אבל","27/07/16 10:18","כא תמוז","תשע"ו","10:18","עלי","באמת לא התחילה אצלם אלא אצל הזוגות, וכבר נתקשו באמת כיצד נוצרו מחלוקות אלו. בד"כ בימיהם הסברות לכאן ולכאן היו קיימות אבל ביה"ד פסק מה שפסק. כנראה שבשלב מסויים משלא שימשו כל צרכם בלחץ הצרות השמדות והמלחמות בתקופת בית שני שמיעטו את החכמים מאד חלו שיבושים בהעברת מסורות ההלכה.
אבל רבה ורב יוסף פעלו באותו זמן, תחילה שנים רבות היה רבה ראש הישיבה ואחריו רב יוסף. כיצד אפוא נחלקו הם בשאלה כזו ?","209","","2836","True","True","False","","189","194.114.146.227","0","45745","בבא קמא|נז ע"א",""),new Message("45759","45751","יעויין בטור אורח חיים בשם רב האי גאון","27/07/16 15:31","כא תמוז","תשע"ו","15:31","המכריע","בענין הספק מהו תרועה.","199","","2836","True","True","False","","423","212.76.101.1","0","45745","בבא קמא|נז ע"א",""),new Message("45760","45759","הפניה ישירה","27/07/16 17:59","כא תמוז","תשע"ו","17:59","אור חדש","כאן
אבל מה השייכות לנד"ד?","458","","2836","True","True","False","","104","212.76.113.230","0","45745","בבא קמא|נז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);